Sapphire kryddar Radeon HD 5750 med Vapor-X

Permalänk
Melding Plague

Sapphire kryddar Radeon HD 5750 med Vapor-X

Sapphire uppdaterar den populära serien Vapor-X med ett Juniper-baserat grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Däremot dumpar den värmen inuti lådan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Däremot dumpar den värmen inuti lådan.

Tycker det ser ut som om den blåser ut luften mot pci-plåten, vad fyller "skalet" runt fläkten för funktion annars?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Tycker det ser ut som om den blåser ut luften mot pci-plåten, vad fyller "skalet" runt fläkten för funktion annars?

Visst, men en hel del stannar ju, annars kunde de ha byggt en tunnel som räckte ända fram till utblåset.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Visst, men en hel del stannar ju, annars kunde de ha byggt en tunnel som räckte ända fram till utblåset.

Problemet med att ha utblåset bakåt som på referenskylaren är ju att ljudnivån blir lidande. Men vem köper ett 5870 om man inte har hyfsat ventilerat chassi? Två såna här i mitt HAF922 vore ju perfekt!

edit; jag kan inte läsa verkar det som. Trodde det var 5870, men reagerade på storleken...

Tror inte värme är något problem i så fall

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Tycker det ser ut som om den blåser ut luften mot pci-plåten, vad fyller "skalet" runt fläkten för funktion annars?

"Skalet" kan visserligen ha en estetisk funktion, men jag tror snarare att det i det här fallet är en biprodukt.

Skulle tro att det fyller en aerodynamisk effekt av något slag, riktar verkan på luftströmmen kanske? Dessutom så får ju ramminnet lite mer luft över sig + att det kanske tar ner/maskerar ljudnivån lite från fläkten?

Jag vet inte exakt vad syftet är, men är ganska säker på att det finns ett syfte med "skalet", antagligen flera.

Ops, glömde, det går säkert att bygga bättre kyllösningar, men dessa kort massproduceras och varje tjänat öra räknas nog vid tillverkningen. Dessutom så dumpar nog detta kort inga mängder värme ändå!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är själva blocket över GPU:n misttänkt likt en nedkapad Intel stock kylare?

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Snyggt kort fast det verkar vara kass kylning ändå. Det som stör mig med HD 5750/70 är att de sätter en del av minnena på baksidan av kortet vilket gör det svårt att köra eftermarknadslösningar i CF

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

fint! funderar starkt på ett nytt grafikkort! ATI har aldrig överraskat mig, jag hoppas iaf detta kan göra det! samma sak med priset

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Hjälpsam

Orginalkylaren är rätt så bra den också (jag har något liknande på mitt HD4850), det som behövs är en intellegent fläktstyrning, så går kortet tyst och svalt i alla fall.
Till saken hör också att det här är ett ganska effektsnålt kort

Hur många tredjepartskylare dumpar varmluften utanför chassit?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag brukar krydda med salt och peppar

Måste säga att jag föredrar originalkylaren.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Någon som hört om Sapphire har planer på att släppa ett Radeon HD 5770 med Vapor-X?

Dom har ju både 5750 och 5870 med Vapor-X på gång.

Sitter själv och är mer eller mindre redo att skaffa ny burk. Vill få ner ljudvolymen och hade tänkt mig ett Radeon HD 5770.

Hoppas hoppas