Danska Danamics gör nytt försök med flytande metall

Permalänk
Melding Plague

Danska Danamics gör nytt försök med flytande metall

Kylartillverkaren Danamics släpper loss företagets andra processorkylare med flytande metall.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

va skulle få en o köpa en såndär för 2000kr? dom floppade förrut me en dyr kylare, ska dom göra samma sak igen? även om den är bra så är den alldeles för dyr för normal svensken

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köpa ett Corsair H50 eller liknande för mycket mindre pengar?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Totalt bortkastade pengar på medelmåttig kylprestanda.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Totalt bortkastade pengar på medelmåttig kylprestanda.

Hittar inga reviews, har du något på lager?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Betalar hellre lillbrorsan. För 2000kr kan han nog stå och blåsa på processorn 24/7 i några år.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Om inte prestandan ökat med flera hundra procent så är det KK efter det här.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Är det inte bättre att köpa ett Corsair H50 eller liknande för mycket mindre pengar?

Den måste ligga mellan H50 och vad ett bra vattenkylningskit presterar för att vara värda sina 2000kr

För 2000kr får man ju lätt en bra pump,CPU block och en 240mm radiator.

Fast å andra sidan så är ju denna kylare lite smidigare än ett vattenkylningskit.

Blir kul å se vad denna presterar, om den äns kan ta en TRUE eller någon annan bra luftkylning

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Vem vill ha en 1,2kgs klump i chassiet? Håller mig till min H50

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen

Blir kul å se vad denna presterar, om den äns kan ta en TRUE eller någon annan bra luftkylning

Den förra versionen nådde ju inte upp till de bästa luftkylarna. Den måste ju slå dessa ganska rejält för att det ska vara värt det höga priset.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

NH verkar ha en recension på gång
http://www.nordichardware.se/nyhet,16670.html

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Jag tycker det ser ut som ett lovande projekt. Ska verkligen bli intressant och se hur den presterar.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om de inte gjort något väldigt speciellt med denna kylare så tror jag knappast den kommer att prestera mycket bättre än föregångaren..

Hoppas det kommer recensioner som visar att jag har fel!

Permalänk

Bojkotta all luftkylning som är dyrare än Corsair h50! Oavsett om denna av någon anledning skulle ge 1-2 grader bättre temperatur så skulle dom graderna definitivt inte vara värda över 1000kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Bojkotta all luftkylning som är dyrare än Corsair h50! Oavsett om denna av någon anledning skulle ge 1-2 grader bättre temperatur så skulle dom graderna definitivt inte vara värda över 1000kr.

+1

De där få greaderna man tjänar är inte värda flera hundra, IMO

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Man Får ju vattenkylning för 2k

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Tror inte min vattenkylning kostat mer än 2k ens. Det är ändå rätt sick.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Väldigt dyrt ja. Men tekniken verkar ju riktigt smart. Rätta mig om jag har fel, men vattenkylnings stora fördel att det transporterar bort värmen från IHSn bort till HELA kylaren effektivt.
Vilket i sin tur gör att en fläkten/fläktarna kan blåa bort värmen mycket effektivare.
Vilket luftkylare med heatpipes gör sämre.
Jag har bestämt för mig att min noctua är mycket varmare längre ner på heatpipesen (närmare processorn) än vid toppen.
Om nu danamics får till det kanske det spöar vattenkylning i samma prisklass.

Visa signatur

Asus P6T SE | i7 920 @ 4Ghz | Noctua NH-D14 | OCZ Platinum 12Gb DDR3@1600Mhz | EVGA 275GTX | Intel SSD x25g2 | 3x WD Green 1000GB RAID5 | WD 1500GB 5400rpm | ATCS 840 | Corsair HX 750W | Creative SB X-Fi XtremeGamer | Win7 x64 | Dell U2410F | Samt massa noctua fläktar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kampfisk
Väldigt dyrt ja. Men tekniken verkar ju riktigt smart. Rätta mig om jag har fel, men vattenkylnings stora fördel att det transporterar bort värmen från IHSn bort till HELA kylaren effektivt.
Vilket i sin tur gör att en fläkten/fläktarna kan blåa bort värmen mycket effektivare.
Vilket luftkylare med heatpipes gör sämre.
Jag har bestämt för mig att min noctua är mycket varmare längre ner på heatpipesen (närmare processorn) än vid toppen.
Om nu danamics får till det kanske det spöar vattenkylning i samma prisklass.

Det är väl klart att heatpipen är varmare i botten än vid toppen. Hade den varit jämnvarm så hade den ju inte fungerat. Då hade ju vätskan inte kunnat förgasas vid CPUn eller nå flytande form igen vid toppen av kylaren.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det är väl klart att heatpipen är varmare i botten än vid toppen. Hade den varit jämnvarm så hade den ju inte fungerat. Då hade ju vätskan inte kunnat förgasas vid CPUn eller nå flytande form igen vid toppen av kylaren.

Nu blir jag konfundersam; hur funkar det egentligen när kylaren ligger ner? Gas stiger ju, men när kylaren ligger ner så kan det väl inte fungera?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com