Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv6610eo Ethernet drivers

Hej!

Jag har en HP Pavilion dv6610eo som jag har installerat Windows XP, den var orginal Windows Vista.

Jag har letat som en liten tomte efter drivrutiner till Ethernet, utan någon lycka.

Någon som har nå tips, eller kanske en fin länk till drivisarna?

På HPs egna sida är det helt dött.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=sv&dlc=sv&cc=se&product=3629854&lang=sv

Jag har inte försökt att installera de ändra drivrutinerna som saknas, men de finns inte på HPs sida de heller.

Kan det vara att den inte är kompatibel med Windows XP?

Permalänk
Medlem

kan någon berätta för mig hur jag vet om datorn inte är kompatibel med ett speciellt OS, skulle det vara möjlligt att datorn inte är kompatibel med Windows XP?

Permalänk

Det är väl dom jäkla HP som tagit bort drivrutinerna till XP
HP does NOT support XP for consumer notebooks, so if you have any difficulties regarding XP, do not expect HP will help you

Men kolla på sidan om du hittar rätt http://h30434.www3.hp.com/psg/board/message?board.id=OS&threa...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Hade samma problem förra veckan men då med en Acer Drivrutinerna till nätverkskortet fanns på deras sida Men dom var felaktiga och det gick inte att få det att fungera Slutade med att jag hittade dom rätta hos Microsoft

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Vila i frid

Kika i enhetshanteraren för det okända nätverkskortet och klicka på Egenskaper, Detaljer (tryck CTRL-C och klistra in här med CTRL-V). Det står nåt i stil med PCI\VEN_11AB&DEV_4320&SUBSYS_811A1043&REV_14\4&31B6CD7&0&10F0
så kan vi hjälpa till med lämpliga drivare.

Permalänk
Medlem

OK!

PCI\VEN_10DE&DEV_054C&SUBSYS_30CF103C&REV_A2\3&2411E6FE&0&50