Ex. Antal generella frågor (asus netbook, wlan/bluetooth, etc)

Permalänk

Ex. Antal generella frågor (asus netbook, wlan/bluetooth, etc)

Hejsan, jag skulle vilja ha hjälp med ett par generella netbookfrågor. Jag är en glad (?) amatör utan teknisk kunskap så ursäkta mig för eventuella dumma frågor.

Jag håller på att sikta in mig på en Asus 1005HA så det kretsar mest kring det. Håll gärna inne med onödig kritik om datorn då jag är övertygad om att det är den jag vill ha och gärna inte vill börja ställa in mig på att leta reda på en annan att sikta in mig på.

Frågorna lyder:

1. Har en Asus 1005HA 92 procent av full tangentbordsstorlek (eller större)som många andra Asus-modeller uppenbarligen har? Jag hittar inte information kring just det.

2. Har den tillräckligt stöd för trådlöst surfande? Jag förstår mig inte på dessa standarder, allt vad de heter. Kan jag hamna på ett fik/tåg eller liknande där datorn helt enkelt inte kan koppla upp mig? Varför finns det olika standarder överhuvudtaget?

3. Finns det någonstans jag kan köpa en sån här Asus eller annan netbook utan OS? Alternativt, behöver jag skynda mig ifall jag vill hitta en Asus med XP?

Fler frågor kanske eventuellt dyker upp. Jättetacksam för eventuella svar, är jag!

Permalänk
Medlem

1. tangentbordet är jävligt stort för en netbook, 92% kan vara rätt men jag är inte säker.

2. ja det går skitbra att surfa. tror det är 108mbits nätverkskort i den.

3. windows 7 är bättre, enligt mig iaf så jag skulle skippa xp. men du kan köra vilket os du vill. finns ingen netbook utan os.

var på siba idag och kollade upp den. stod mellan acer aspire d250 och denna. men det blir d250 då jag ska köra osx på den.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur