HDMI funkar inte när locket fälls ner

Permalänk
Medlem

HDMI funkar inte när locket fälls ner

Vad är problemet?
När jag har kopplat in min bärbara till TV:n via HDMI så funkar det alldeles utmärkt, men när jag stänger igen luckan på den bärbara så får jag ingen signal till tv:n, jag har ställt in att inget ska hända när luckan stängs, men ändå bryter den HDMI-utgången helt.
Använder mig av Vista och grafikkortet ATI Radeon HD 4530. Hittar inga inställningar om detta alls.. jag vill ju inte behöva ha datorn uppfälld när jag kollar på film på tv:n t ex.

Någon som vet en lösning?

Visa signatur

/Mange

Permalänk
Medlem

När man slår igen locket stängs skärmen av och om man då har den dubblerad på tvn blir det samma sinal där, dvs ingen.

Tror enda sättet runt det är att mörda sensorn, då jag inte tror det är mjukvaru- utan hårdvarurelaterat.

Prova att körra extended desktop först kanske, då får tvn inte en kopia av skärmens signaler längre, utan egna.

Permalänk
Medlem

skumt att det ska vara så med hdmi, s-video går ju när man fäller ner locket.. hm hm.. hjälpte inte att göra extended desktop :/

Visa signatur

/Mange

Permalänk

Har du kollat i energiinställningarna? Där tror jag att du kan ställa om inställningarna att inget händer när du stänger locket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikonisten
Har du kollat i energiinställningarna? Där tror jag att du kan ställa om inställningarna att inget händer när du stänger locket.

Jag är övertygad om att det är problemet! Default brukar vara att datorn går i viloläge när man stänger locket...
Vet du inte hur man gör kommer en snabbguide här:
Högerklicka på batteri-ikonen och välj "visa energialternativ", sedan ändra schemainställningar och efter det avancerade inställningar. Där inne hittar du en meny kallad "strömbrytare och lock" och under "åtgärd när locket stängs" väljer du "gör ingenting"..
Sedan verkställer/sparar du ändringarna och får bild till tv:n även med stängt lock!
Känn bara till att ändringen är lokal och bara påverkar den aktuella energiinställningen (som t.ex Balanserad) och ändrar du till t.ex Batterisparläge eller Hög prestanda måste inställningen göras separat även för dessa scheman.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Min dator fick ett ryck och gjorde samma sak, trots att jag ställt in att inget skulle hända när locket stängdes. Kolla i inställningarna för Catalyst för att se om det är de som strular, det hjälpte för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Jag är övertygad om att det är problemet! Default brukar vara att datorn går i viloläge när man stänger locket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikonisten
Har du kollat i energiinställningarna? Där tror jag att du kan ställa om inställningarna att inget händer när du stänger locket.

Som jag skrev så har jag redan ställt in det på "Gör ingenting".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huliken
Min dator fick ett ryck och gjorde samma sak, trots att jag ställt in att inget skulle hända när locket stängdes. Kolla i inställningarna för Catalyst för att se om det är de som strular, det hjälpte för mig.

Har kollat där, men hittar inget om det :S

Visa signatur

/Mange