Firefox växer så det knakar

Permalänk
Medlem

sitter just nu på opera känns väl helt ok. mycket kraffs tycker jag precis som FF. IE känns stilrenare på något sätt däremot e det kanske inte lika stabilt som dom 2 förstnämda. får se vilket jag beslutar mig för sen.

Permalänk
Medlem

kör FF hela vägen, aldrig krånglat och med lite add-ons blir surfandet till en barnlek! förstår inte hur folk orkar med IE. men det är min åsikt.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

"Webbläsaren kan räkna in 10 miljoner nya dagliga användare, vilket Mozilla översätter till cirka 30 miljoner nya installationer på en månad. "

10,000,000/dag....gee

klart det blir pröjsa snart....lol

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

kommer inte i håg hur länge jag kört FF vet att jag alla fall var med innan 1,5
mycket har förbättras men på sistone så kraschar den dagligen
som tur är förlorar man inga flikar, bara irriterande

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Kanon att det finns samhällshjältar, sådana klappar jag för.

Ska vara ärlig och säga att jag testade Opera 10.1 igår, visst den är lite snabbare än FF, men första problemet jag stötte på var att en dll fil saknades när jag skulle spela upp flashvideo i helskärmsläge, samma flashvideo fungerade utan problem i FF utan att jag gjorde något annat.

FF må vara lite småseg ibland men fortfarande den bästa webläsaren där ute, siffror ljuger inte

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jag är en humanist, Jag hjälper gamla damer över vägen och hjälper vilseledda firefox användare till en bättre browser.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
FF må vara lite småseg ibland men fortfarande den bästa webläsaren där ute, siffror ljuger inte

/K

Då är ju Internet Explorer bäst...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom mer erfarna datoranvändarna använder Opera.

Quatsch.

Nu har jag väldigt begränsad data att utgå ifrån, men av de jag personligen känner till som kör Opera så handlar det om folk som älskar att ha 111% kontroll och gillar att lägga ned väldigt mycket tid på att få allt exakt som de vill ha det. Det har enbart med personlig inställning att göra, inte erfarenhet, i de fall jag känner till.

Jag är iofs också sådan, annars skulle jag inte köra Miranda. Jag har kört Opera också, men jag slutade med det för ett något år sedan då den inte följde XHTML 1.0 fullt ut och renderade därmed bland annat mina egna webbplatser felaktigt, vilket var tillräckligt för att få mig att gå över till FF.

Jag minns att det fanns ett par extremt irriterande dumheter i Operas användargränssnitt också, men tyvärr kommer jag inte ihåg exakt vad det var.

Kanske skulle testa Opera igen, men jag är extremt nöjd med FF + ett fåtal väl valda add-ons, så egentligen vet jag inte varför. Så jag struntar nog i det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Bekräftar det jag sa Dom mer erfarna datoranvändarna vet hur man stänger av saker man inte vill ha eller behöver. Tar inte mer än 10 minuter att gå igenom config om man aldrig använt Opera tidigare, och 10 minuter i config är inte lång tid för att sedan njuta av en mycket bättre browser i 3+ år.

Jag skulle nog påstå att de "mer erfarna" användarna vet att det är en allmänt dålig idé att installera extra skit som inte behövs.

Det är ett uppenbart fundamentalfel när ett installationsprogram inte erbjuder möjligheten att få välja vad man vill installera och inte. "Mer erfarna" användare ser valmöjlighet som en självklarhet.

Att stänga av saker i efterhand är ingen vettig lösning, det löser symptomen men inte grundproblemet, precis som när läkare är lata och skriver ut symptomdämpande medicin men orkar inte försöka rätta till den faktiska sjukdomsalstraren. Nu är det förstås en extrem jämförelse, så jag borde kanske ha låtit bli.

Självklart är det inte bara Opera som har detta fel (ja, jag kallar det fel), det är många många många många. iTunes är väl en av de värsta, men som tur är går det ju att dissikera dess setup-fil och göra minsta möjliga installation som krävs för att skiten ska fungera och kunna synca med iPhone. För övrigt anser jag att Apple bör förgöras.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Som f.d. trogen användare av FF har jag gått över till Chrome. Förvisso saknar jag mina plugins från FF, men det var även alla plugin som gjorde FF oumbärligt långsam. Chrome är verkligen blixtsnabb, t.o.m. snabbare än Opera, enligt mig. Sen gillar jag att Chrome är minimalistisk. Allt fokus ligger på sidorna man surfar på.

Permalänk
Medlem

Vilket FF theme är det på bilden?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Minns för många år sen i högstadiet, då vissa tonåringar kommer in i revolt-fasen och slutar använda Internet Explorer och använder Firefox för att vara "alternativ". Inte så alternativt, nu va?!

Jag vägrar, verkligen vägrar med Firefox. Jag är en trogen användare till Opera.

Kom ihåg det själv, men på den tiden så berodde det ju på att IE var så jävla dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Kom ihåg det själv, men på den tiden så berodde det ju på att IE var så jävla dålig.

Den var inte dålig. Trenden med FF surfade bara på vågen med hat mot IE som kom med blaster viruset.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Jag skulle nog påstå att de "mer erfarna" användarna vet att det är en allmänt dålig idé att installera extra skit som inte behövs.

Håller helt med dig. Därför man använder Opera så man slipper installera en massa skit som adblock för att få en fullt fungerande browser.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Sitter med google chrome istället! FF krasha hela tiden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin