Acer snart störst på bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Acer snart störst på bärbara datorer

Det går bra för datortillverkaren Acer, så bra att företaget tror på en världsledande position inom ett år.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Acer Aspire One D250D för 1-2 månader sen. Den var händigt att ta med sig till skolan osv.

Så länge Acer fokuserar på låga priser så tror jag de kan nå dit.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hoppas de förbättrar kvaliteten på produkterna tills dess

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Sitter med en över 3år gammal Acer Travelmate 3012wtmi, som efter uppgraderat minne och HDD är som om den vore ny. Kör win7 ultimate på den vilket flyter utmärkt. Har bara gott att säga om acer.

Permalänk
Medlem

Tja, det finns en anledning till att vi inte har en enda Acerpryl mer än vi måste

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Håller Acers bärbara datorer fortfarande lika låg kvalitet, som var fallet, för några år sedan? Mycket problem med överhettning och läckande kondensatorer, som jag minns det.

Permalänk
Medlem

Dom verkar hålla bättre kvalitet idag än för några år sen, tycker min timeline 1810tz är helt underbar (om man bortser från backlight bleeding men de spelar inte så stor roll på en 11" laptop imo). Den känns robust och har aldrig hotat med att gå sönder om jag lyfter den på udda sätt.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Köpte denna http://www.dustinhome.se/pd_5010331830.aspx Acer netbook förra veckan och efter bara 2 dagar så var den paj. La den på skrivbordet, stängde locket och satte in strömadaptern och den fungerade fint sen på morgonen när jag vaknade hade den stängt av sig och vägrade att starta. Drar man ur å sätter in batteriet så staratr den men dör efter en halv sekund och med ac-adaptern i så vägrar den starta alls även om man drar ut å sätter dit batteriet igen.

De ska komma och hämta den idag men inte skoj ändå att vara utan den i flera veckor.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Köpte själv en Acer på MM när dom körde en kampanj med absolut räntefritt och uppdelad betalning på 10X.

Har haft den på 24/7 i minst 3 mån utan problem så nog verkar Acer ha förbättrat sin kvalitet. Enda buggen är att bilden är förvrängd när man öppnar locket men stänger man den och öppnar igen så är bilden som den ska vilket jag inte kollat närmare på mer än att jag misstänker mjukvarufel.

Ska köpa mer minne till den då den levererades med 2Gb vilket är i minsta laget för Vista.

Sen fick man ta bort en massa skräpprogram som datortillverkare med nöje slänger in så det önskar jag att Acer skulle sluta med men antagligen tjänar dom pengar på det.

Permalänk
Medlem

Har en Acer travelmate sen ett år tillbaks. ganska basic och sticker väl inte ut så mycket men den känns robust, är sval och tyst:)

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/9958-acer_aterkallar_overhet...
Läs det här och fundera om Acer är värd era pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
http://www.sweclockers.com/nyhet/9958-acer_aterkallar_overhet...
Läs det här och fundera om Acer är värd era pengar.

samma argument kan användas för alla saker i denna världen.

Skulle grönsaker vara nyttigt??, säg det till den som dog av en allergisk reaktion.

skulle apple vara bra datorer, säg det till de som fick canser av dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
http://www.sweclockers.com/nyhet/9958-acer_aterkallar_overhet...
Läs det här och fundera om Acer är värd era pengar.

Bättre än HP's plastiga skitdatorer iaf

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Acer varje dag framför Dell, HP, Compaq, ThinkPad och Fujitsu.

Har Acers absoluta budgetmodell och den känns 100ggr mindre plastig än dells topmodeller...

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Sony Vaio laptops, deras skärmar är överlägsna (imo).
Dock så ligger dom inte i samma prisklass som Acer men

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Hoppas de förbättrar kvaliteten på produkterna tills dess

Det lär inte hända eftersom deras låga priser (och därmed framgången) går hand i hand med den kvalité som ges ut. För innovativa på något annat sätt ser jag inte att de är.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Åhå Acer snart största datortillverkaren!?
De måste ha räknat in alla garantibyten i sin statistik isåf..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Acer varje dag framför Dell, HP, Compaq, ThinkPad och Fujitsu.

Har Acers absoluta budgetmodell och den känns 100ggr mindre plastig än dells topmodeller...

Thinkpad känns väl inte så plastig, däremot så har designen på de inte förändrats så mycket de senaste 15 åren, lite så där stelt IBM-känsla som man antingen älskar eller hatar.

Dells Latitude och Precision har lättmetall-skal, förstår inte hur de skulle vara "plastiga".

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk

Vad trevligt, Acer håller faktiskt väldigt bra kvalitet, har haft min Aspire 1680 i över 5 år nu och har aldrig krånglat och känns fortfarande bra och inte det minsta plastig.

Annat kan man säga om HP datorer där var och varannan laptop saknar antingen några tangenter eller har haft sönder nån komponent, t.ex. cd läsaren efter ett halvårs användning... + att man får vara rädd för att hålla i dom då dom känns som en svag plastbit...

Nästa att pröva kanske blir en sony vaio eller nåt...

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Personligen försöker jag undvika Acer så långt det går. Har själv aldrig haft någon, men alla mina vänner som låtit priset tala ångrar sig idag. Det är mycket strul och många skitprogram som ligger installerade på Acerdatorer. Överlag har nästan alla lågprisdatorer (även Compaq, HP och Fujitsu) problem med att för många småprogram ligger installerade vid köp. Jag får alltid gå in och rensa upp allt onödigt åt dem.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk

Programmen som ligger med är dels till för att subventionera datorn och dels till för alla svennar som inte vet var man får tag i de program som de behöver. Då gör det inget att det ligger nåt brännarprogram och bildredigering på datorn.

För övrigt verkar Acer bättre än Asus iaf. Asus är de sämsta i världen på service och kvalitét. När min förra brann upp efter 2.5 år av att ha legat still på ett skrivbord och knappt använts så sa en idiot på Asus till mig i telefon att deras datorer var designade för att bara hålla i 2.5 år!!
Taskigt för honom att det är 3 års reklamationsrätt så InWarehouse fixade ett nytt moderkort åt mig, tog bara 4 månader. Efter trådar i forum har jag dessutom fåt reda på att det är massor som har detta problem med Asus och bärbar.

Permalänk
Medlem

Acer verka åtminstone fått bort känslan av billig plastleksak. från sina bärbara. Vågar fortfarande inte lita på Acer.

Permalänk
Medlem

Har haft min Travelmate 7720G i drygt 2år nu och är riktigt nöjd med kvaliten. Dom flesta av mina kollegor kör med DELL och HP och ingen av dom verkar riktigt nöjda med sina maskiner.

Permalänk
Medlem

acer gör bra grejer idag grabbarm sluta kasta skit på dem.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag har en stationär Acer, M7720. Den fungerar verkligen över förväntan. Var väldigt osäkert på om man skulle våga köpa en märkesdator istället för att bygga själv men blev så sugen på en i7 och priset på Acern var oslagbart.

Tummen upp för Acer från mig.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Jag köpte en acerlaptop för ungefär ett år sedan. Prestandan är det inget fel på, dock så har den strulat på olika sätt så jag har fått stifta närmre bekantskap med Acers support ett antal gånger och också skickat in den till deras reparationscenter mer än en gång.

Det hade varit något av en besvikelse om det inte vore för att supporten har varit riktigt bra i min mening - faktiskt en av de bästa jag har upplevt.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com