Permalänk

Haha, du kunde också sagt att du har en MSDN subscription (dock borde man ju då visst vilken som var den 'riktiga').

Jag har massor (ok, bara sex) av 'psykedeliska' wallpapers att välja mellan under "Characters" kategorin - det finns också några under "Scenes". Jag har för mig att dessa var nya i RTM så om du inte har dem kan det kanske löna sig att 'uppgradera' ändå.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Haha, du kunde också sagt att du har en MSDN subscription (dock borde man ju då visst vilken som var den 'riktiga').

Jag har massor (ok, bara sex) av 'psykedeliska' wallpapers att välja mellan under "Characters" kategorin - det finns också några under "Scenes". Jag har för mig att dessa var nya i RTM så om du inte har dem kan det kanske löna sig att 'uppgradera' ändå.

Jag kunde ju haft det också, och åkt på en minnesförlust!

Jag hittade bilderna nu!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kinglevel
eller så fixar man osx86 eller en riktig mac för bäst feeling )))

Betala ett överpris för en mycket sämre dator än den jag redan har och få "den riktiga" launchern (som varken är bättre eller sämre och ser i princip exakt likadan ut om man ändrar skin) menar du?

Nej tack, tror att jag klarar mig du.

Permalänk

Det enda en Mac är bra till är iPhone utveckling

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

"Gadgetsystemet har byggts om i och med den slopade sidopanelen. De olika småprogrammen "klistras" istället på skrivbordet."

Fattar inte nyheten med att gadget'sen kan "klistras" rakt på skärmen istället för på sidan... för den funktionen fanns ju i Vista med... tror inte jag sätt någon Win 7 artikel som inte haft med detta... *facepalm*

Det ända som skiljer enligt min mening mellan Win 7 och Vista är fade'ningen samt det sätt gadget'sen "snäpper" fast på sidan av skrivbordet.

Eller är det nått annat som jag missat?

Permalänk

Jag saknar sidopanelen faktiskt. Nu kan man ju inte maximera fönster och fortfarande ha gadgets visible, helt idiotiskt beslut av MS att ta bort funktionen helt.

Men nej, det är inga större skillnader i hänsyn till gadgets jämfört med Vista.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arreswe
"Gadgetsystemet har byggts om i och med den slopade sidopanelen. De olika småprogrammen "klistras" istället på skrivbordet."

Fattar inte nyheten med att gadget'sen kan "klistras" rakt på skärmen istället för på sidan... för den funktionen fanns ju i Vista med... tror inte jag sätt någon Win 7 artikel som inte haft med detta... *facepalm*

Det ända som skiljer enligt min mening mellan Win 7 och Vista är fade'ningen samt det sätt gadget'sen "snäpper" fast på sidan av skrivbordet.

Eller är det nått annat som jag missat?

Grejen är antagligen det att folk var för korkade för att fatta att man kunde dra ut 'gadgets'-en, så de klagade antagligen på att det inte "gick".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Grejen är antagligen det att folk var för korkade för att fatta att man kunde dra ut 'gadgets'-en, så de klagade antagligen på att det inte "gick".

Hehe ungefär så som jag trodde att de va då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Jag saknar sidopanelen faktiskt. Nu kan man ju inte maximera fönster och fortfarande ha gadgets visible, helt idiotiskt beslut av MS att ta bort funktionen helt.

Men nej, det är inga större skillnader i hänsyn till gadgets jämfört med Vista.

Den gamla Vista sidebaren kan faktiskt köras i Win 7 vad jag vet, google'a lite så hittar man de ganska snart

Permalänk
Hedersmedlem

jag sitter med RC ovh lär göra det ett tag till framöver. Stör mig dock en del på all fördröjning och onödiga animeringar. Får tacka Google för att den hittar bra artiklar för att fixa till en del med regedit.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

Trist UI. Mac ligger verkligen 10 år framför.

Permalänk
Medlem

Sitter också med RC.

Väldigt nöjd

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Trist UI. Mac ligger verkligen 10 år framför.

är väll mer en smaksak... jag fördrar vistas utseende och fullkomligt avskyr alla färglada prickar och linjer överallt i mac

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
är väll mer en smaksak... jag fördrar vistas utseende och fullkomligt avskyr alla färglada prickar och linjer överallt i mac

Vilka färgglada prickar?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om priset... Piratkopia?
Och nej MAC är inte tio år före.
Mac användare TROR mac är bättre därför köper dom det.
Som min syrra "- på mac kan man inte få virus"... *Suck*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOKOS
Ni som pratar om priset... Piratkopia?
Och nej MAC är inte tio år före.
Mac användare TROR mac är bättre därför köper dom det.
Som min syrra "- på mac kan man inte få virus"... *Suck*

Och Windows användare kan tro det samma. So what?

Permalänk
Medlem

Är Win 7 värt och uppgradera till från XP? sitter i valet och kvalet om jag skall köpa Windows senaste operativsystem nästa vecka.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk

KOKOS: Klart man *kan* få virus på Mac, men idag finns det inga. Nån enstaka trojan finns det.

OnTopic: Jag använder W7Ultimate på min test/spelrigg och det funkar bra än så länge. Känns mycket rappare än Vista, som kändes väldigt... "sladdrigt" och instabilt. Jag tror att Vista kommer att hamna i samma skamvrå som Win Me om några år. W7 tror jag har potential att bli det nya XP.
Fö. blir jag lite less på alla jämförelser med Mac OS. Windows 7 är ett annat operativsystem med andra för och nackdelar. Macar är skitbra på många sätt - jag arbetar huvudsakligen på en MB Unibody - och Win är bra på andra saker. Det är en felaktig jämförelse.
Liksom - är en Ferrari bättre än en gaffeltruck?

Nåja, det känns som MS är med på banan igen. Det här systemet kan man uppdatera till från XP och bli nöjd med. Gick ju inte med Vista.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig fått ett enda virus varken i Vista eller i Windows 7. Aldrig använt några virusskydd heller för den delen, om man bortser från Microsoft's egna mjukvara.

Jag har letat efter virus enligt ett schema på "en gång i veckan", den har ALDRIG hittat någonting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Är Win 7 värt och uppgradera till från XP? sitter i valet och kvalet om jag skall köpa Windows senaste operativsystem nästa vecka.

Jag gjorde detta och kan säga att jag är mer än nöjd hittills. Dock bara använt programmet ca 1 vecka.

Permalänk
Medlem

Det beror ju lite på hur modern din dator är. Har du massa delar från början av 2000-talet så ska du nog hålla dig till XP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Är Win 7 värt och uppgradera till från XP? sitter i valet och kvalet om jag skall köpa Windows senaste operativsystem nästa vecka.

Som sagt, beror på hur "bra" din dator är. Systemkraven är iallafall:
1 GHz processor (32- eller 64 bitars)
1 GB ram (32) 2 GB ram (64)
16 GB diskutrymme
DirectX 9 - grafikprocessor

Fast det är ju i underkant, som vanligt. På typ en 2 GHz Core2 Duo, nvidia 9X00, 2 GB ram -dator rullar det nog på rätt bra, skulle jag tro.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

Jag kör Windows 7 på min laptop och det är ingen supermaskin:

1.4 GHz Intel Solo (single core)
4GB DDR3 RAM
Integrerad grafik

Det här systemet har inga som helst problem med att hålla Windows 7 rullande med hög kvalitet och prestanda

Permalänk

Jag har betan ett tag på min gamla aspire E300-MB72 och har inte haft några som helst problem. Allt flyter på finfint. Och jag ska även skaffa 64-bit till min nya dator.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KOKOS
Mac användare TROR mac är bättre därför köper dom det.
Som min syrra "- på mac kan man inte få virus"... *Suck*

De flesta Mac-användare har rätt bra insikt i Windows också.
Totalt sätt vinner Macen lätt när det gäller det grafiska användargränsnittet.

Exempelvis så är Flip-3D (”fönstersnurran”) rätt omständig om man har mer än ett visst antal fönster så att man måste bläddra om man vill hitta det man vill ha. Vidare hävdar jag att det är mycket effektivare (då man har många program igång) att programväxlaren ”cmd tab” växlar mellan öppna program istället för mellan varje fönster som ”alt tab” gör i Windows.

Det där med virus har väl din syrra rätt i (än så länge)?
Vad är det för *suck* med det?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma