Permalänk

Tips på spelbart "monster" från HP?

Hej,

jag och kollegan ska få en varsin ny bärbar dator på jobbet. Idag sitter jag på en stationär arbetsstation medan han har en bärbar.

Vår chef tycker dock att de datorerna är lite för klena, och att vi behöver nya. De ska vara likadana och bärbara, prisklass 15.000-20.000:- st. Snäll chef

Tanken är att vi ska installera en mängd virtuella verktyg i dem som ska snurra samtidigt för att kunna köra olika testmiljöer. Så de behöver ju ha en del under skalet.

HP är den märkesstandard vi kör på arbetsplatsen, och det finns en rad olika serier och modeller att välja på.

Visst, man kan bara ta den dator med fetast hårddisk, mest minne och snabbast CPU i, men grejen är den att vi gillar att spela också ^^

Så frågan är nu, är det någon som av av erfarenhet känner till en bra bärbar från HP med bra spelbar grafik (tänk World of Warcraft/Crysis) men också lite muskler under skalet som klarar av att dra runt tunga virtuella miljöer och är hyfsat snabb??

Mvh

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som dig.

Jag har kikat en hel del på denna

http://www.dustin.se/pd_5010212939.aspx

Grafikprestandan på kortet i den motsvarar GeForce 9700M GTS

Visa signatur

2x HP ProLiant DL380 G5, Xeon E5430, 44GB Ram, VMware ESX 3.5

Permalänk
Medlem

DV6-2090 med 1,6Ghz quad (4-kärning).. bästa processorn du kan hitta med 15tum.

Permalänk
Medlem

Är inte DV6 en pavilion modell, verkar som trådskaparen är ute efter en mer företagsinriktad maskin

Visa signatur

2x HP ProLiant DL380 G5, Xeon E5430, 44GB Ram, VMware ESX 3.5

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Mycket intressanta svar, men som Opcon säger så är vi ute efter en lite mer "affärsmodell" på datorn. Den är ju primärt för arbete, vi försöker bara smyga in lite schysst grafik utan att chefen märker det

Ett NVIDIA Quadro FX 2700M - 512 MB, är det ett bra kort för spel?

Hittade en 8730w på egen hand, precis en sådan som Jagengsner föreslog. Sitter ett sådant kort i den.

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Medlem

Kan instämma i tipset om envy 15... En i7-cpu är väl så kraftfullt det blir och vad gäller grafiken är det bara att jubla.. Samtidigt en lätt, smidig maskin med ett utseende och en batteritid som funkar i professionella sammanhang.. Rätt oöm iom metallen också.. Ett klockrent val!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Jo Envyn ser ju riktigt trevlig ut, men som sagt, ett mer affärsinriktat förslag skulle vara välkommet

Och om det nu stämmer att Envyn inte är dockningsbar så är den helt ute ur leken...

17" är också att föredra ^^

Men tack för tipset, drömmer vidare om Envy

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Medlem

Envy och Dv6-2090 är exakt likadana förutom priset och den stilrena designen som Envy har.

Permalänk
Medlem

Opcon- varför tipsa om en dator som inte är anpasad för spel...
Dv6-2090 är den bästa du kan hitta en så länge när det gäller HP eller envy om du är beredd att lägga ut mer pengar

Permalänk

Originalinlägget handlar om att jag är ute efter en kraftfull dator för företagssegmentet, MEN som har inbyggd kraft för spel.

Den dator som Opcon föreslagit, HP 8730W är ett väldigt intressant förslag.

DV6-2090 ligger på 15,4" vilket är lite litet i min smak, och Envyn förstod jag det som inte var dockningsbar.

Kommer att föreslå 8730W som inköp till mig och kollegan. 17", bra grafikkort, kraftfull, dockningsbar, företagsinriktad...

Tack för tipsen boys!

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional