Spelmånaden november

Permalänk
Medlem

De blir nog bara Biowares lir som jag kommer köpa.. De känns som de fortfarande är mer intresserade att göra bra spel än o bara tjäna pengar.

Angående MW2 och inga dedikerade servrar... Jag hoppas verkligen bojkotten fungerar.

Ett sålt spel = pengar in.
Att upplåta en dedikerad server = pengar ut.

Tror de giriga små asen har suttit i sina ledningsgruppe och spånat hur de kan minska förlusten på x miljoner (med förlust menar jag att om de har planerat och gå 100 miljoner i vinst men istället bara går 95 miljoner med vinst så ser dom det som en förlust på 5 miljoner) och någon har sagt att "vi lägger alldeles för mycket pengar på att underhålla spelarna efter att de köpt spelet, det är ju egentligen skit samma för oss om de fortsätter spela i åratal. Egentligen är det bättre för oss om de tröttnar efter någon månad så kan de köpa vårt nästa spel osv osv..". Nu med IPRED och allt annat djävelskap behöver de ju inte lägga ner sin själ i ett spel för att spelarna skall köpa det för att det är bra istället för o ladda ner det. Nu skrämmer de folk så de inte vågar ladda ner och när den "konkurrensen" är borta så kan de släppa vilken skit som helst för de vet att folk ändå kommer prova nya spel. Varför ha bra support och släppa gratispatchar... de e ju bättre ju fortare efter release folk tröttnar på skiten -> mer pengar in... mindre pengar ut. De e så det funkar. Om folk bojkottar en så stor o påkostad titel visar de att om företaget ska få deas pengar så måste de lägga lite arbete och ta lite kostnader med spelet.

Om bojkotten lyckas så kommer företaget antingen ge efter och släppa dedi servrar eller så gör de en kalkyl och ser att dampungana med consol är lättare att tillfredställa och lägger ner pc utvecklingen.

Blev lite rörigt... ni får läsa det som jag tänker inte precis som det står.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Sugen som fan på både MW2 och l4d2 online "/ men det e ont om pengar fan, sen hur kul e det o gåut och köpa l4d2 typ ett halvår efter släppet, då finns det ju knappt några spelare kvar lixom, aja man får väll se hur det blir och tumma på det bästa, blir nog skitbra spel förövrigt (:

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Tycker det är en mörk månad för PCn som spelplattform!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Tycker det är rätt löjligt som båda dessa spelen har sågats av en arme av folk som aldrig ens testat spelen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka16605
Jag tycker att bojkotten av l4d2 och mw2 är riktigt löjlig... ...(ni har ju inte testat det än).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Tycker det är tråkigt att alla dömer ut ett spel innan det faktiskt kommit...

Det är inte spelet i sig man dömer ut. Det är avsaknaden av dedikerade servrar och konsekvenseran det medför som får vissa att visa sin besvikelse. Är Ni med?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Håller med dig angående MW2. Man behöver inte dedikerade servrar för att ha kul med multiplayer. Lirar själv då o då på Xbox Live med polare och utan lagg. Känns inte seriöst att whina över dedikerade servrar

Tur att inte communityn delar din uppfattning..
Följer du inte med på följande resonemang så finns det tyvärr inte mer jag kan göra för dig..
Utan dedikerade servrar orkar inga seriösa claner bry sig om att ha servrar uppe (helt enkelt för att de inte kan, en server kan inte starta spelet, men en dedikerad server kräver inga grafikberäkningar, vilket passar en server utmärkt). Utan alla claners (eller för den delen trevliga internet-operatörer, högskolor, eller andra vänliga själar/företag) servrar finns det ytterst få servrar som håller någon form av standard då vanliga människor för det första inte har bandbredd nog att kunna hosta en server med mer än ett fåtal spelare och för det andra så har de som ändå gör det ingen koll på hur man gör det ordentligt (dvs vilka regler och inställningar som fungerar och vilka kartor folk vill spela). Detta leder i sin tur till att det finns ytterst få (om några) servrar att spela på när man vill spela och endast en bråkdel av dem håller kvalité nog att man vill spela på dem. Leder inte detta till att spelet dör snabbt så har utvecklarna antingen kodat in någon form av beroendeframkallande drog i spelet, eller gjort en sjukt bra singelplayer-kampanj. Avsaknaden av dedikerade servrar leder också med stor sannolikhet till att de riktigt bra clanerna och spelarna dissar spelet (på grund av, bland annat, ovanstående anledningar) och utan en seriös levande community med riktigt bra claner, landslag, turneringar, ligor och så vidare så har "de vanliga" spelarna ingenting att se upp till och hur stor vore någon sport i världen utan sina stora stjärnor?
Summa summarum har Infinity Wards/Activision (nej, jag kan aldrig tänka mig att Blizzard var med och tog detta beslut, de om någon utvecklare har alltid lyssnat på och följt sin community) skjutit sig själva något enormt i foten, måtte de lära sig något av det och det kvickt, om MW2 över huvud taget ska bringa dem någon vinst..

Edit:
Här har vi definitivt någon som har koll på läget dessutom:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Det är inte spelet i sig man dömer ut. Det är avsaknaden av dedikerade servrar och konsekvenseran det medför som får vissa att visa sin besvikelse. Är Ni med?

Permalänk
Testpilot

Jag hade bara tänkt att spela singelplayerdelen av MW2 så jag skiter fullständigt i hur dåligt multiplayerläget är, gillade första spelet otroligt mycket och har höga förväntningar på uppföljaren.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Köp inte L4D2, det blir weekend 20$ special om en månad, då kan man betala ett pris som matchar det man får. mitt L4D ruttnar på hyllan nu sedan länge, snacka om en uppföljare som gjorde 1:a spelet helt obsolete.

MW2 skippar jag på grund av no dedicated.

Dragon blir det nog, och World in Conflict och supreme commander som jag nu kommer lira sönder på nya datorn

WiC ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!1

Permalänk

Bokade Dragon Age ett tag sen, kan inte sluta längta :]

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Har lite svårt att förstå vad som gör MW2 så dåligt. Har/hade t.ex. Cod4 och BF2 dedikerade servrar när de kom till PC? I så fall tror jag nog att jag förstår.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Dragon Age verkar väldigt lovande. Blir dock konsolversion efter ett tokigt bra erbjudande på Gamestop. (Byt in två spel + en krona och spelet är ditt.)

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Tycker det är en mörk månad för PCn som spelplattform!

aye, i princip alla stora spelen omges av kontroverser.

dragon age kommer med dag ett dlc.

l4d2 dyker upp bara ett år efter att det första spelet kom och är i stort sett ett expansionspaket när folk hade förväntat sig samma behandling som tf2.

mw2 kommer utan dedikerade servrar för att de ska ha fullständig kontroll och kunna sälja dlc som de tydligen drar in 70 miljoner dollar på från konsollanvändarna på bekostnad av moddar, egna banor och lagg.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Dragon age - jag vill ha dig i mörkret hos mig! <3

tjära och fjädrar åt MW2 btw, har längtat aslänge och nu så bara sviker IW PC-spelarna T_T.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Hedersmedlem

känns som att jag personligen nog får vänta tills sc2 släpps innan jag kommer bli nämnvärt exalterad.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, vad gör dragon age roligt? Det är ju single player, kanske bara är jag men jag tröttnade på singleplayer lir för flera år sedan, multiplayer lir är vad jag tycker är roligt. Uppenbarligen finns det många som inte instämmer dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag fattar inte, vad gör dragon age roligt? Det är ju single player, kanske bara är jag men jag tröttnade på singleplayer lir för flera år sedan, multiplayer lir är vad jag tycker är roligt. Uppenbarligen finns det många som inte instämmer dock.

För ingen har lyckats göra ett fängslande rpg med multiplayer.
Orsaken är att två spelare har helt olika förväntningar och vill utveckla sitt äventyr olika.
Därför blir RPGn alltid bättre för singleplayer.

och vem vill dela med sig av den vackra prinsessan man räddar från en drake?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonbomb
Tänkte väl ungefär som dom som började utveckla HoN att DotA var värt att basera ett spel på.

Men spelet heter ju LOL...

Permalänk
Medlem

Modern Warefare 2 lär flyta på bra på mitt 8800GT, så inga behov att upgradera.

1680x1050 räknar jag med iallfall.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanou
Har lite svårt att förstå vad som gör MW2 så dåligt. Har/hade t.ex. Cod4 och BF2 dedikerade servrar när de kom till PC? I så fall tror jag nog att jag förstår.

Är det ironi jag ser där? Eller sarkasm?

Både Cod4 och BF2 har stöd för dedikerade servrar.

Permalänk
Medlem

Dragon age blir ju ett givet köp, dock lite trist att steam ska ta 540:- för download när man kan köpa skivan för 388:- med frakt, 200-300:- för download borde ju va mera vettigt, kasst.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Är det ironi jag ser där? Eller sarkasm?

Både Cod4 och BF2 har stöd för dedikerade servrar.

Haha nej, det är bara jag som är riktigt dåligt insatt. Har dessutom en kompis som säger att det där bara skulle gälla för konsollspelen (vilket nu inte stämmer) så därför så kände jag mig tvungen att ställa en dum fråga här.

Känns som att man väntar ett tag med att köpa MW2 när det kommer nu iaf, alternativt att inte köpa alls. Men frågan är vad man som spelkonsument ska ersätta spelet med?

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanou
Haha nej, det är bara jag som är riktigt dåligt insatt. Har dessutom en kompis som säger att det där bara skulle gälla för konsollspelen (vilket nu inte stämmer) så därför så kände jag mig tvungen att ställa en dum fråga här.

Känns som att man väntar ett tag med att köpa MW2 när det kommer nu iaf, alternativt att inte köpa alls. Men frågan är vad man som spelkonsument ska ersätta spelet med?

ArmA2

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hybris6
ArmA2

Snarare Operation Flashpoint 2: Dragon Rising som inte är lika mycket simulator som ArmA2.

Permalänk
Medlem

Ghost Busters The Video Game

LÄR JU KRÄVA 5870???

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

vadå assassins creed 2 verkar ha blivit overlooked när de skrev listan. det kommer ju ut den 17 nov.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem

köpte Arma2, vilken besvikelse!

Jag vill inte lära mig flyga på riktigt, bara ha kul.

grafikmässigt, under all kritik.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
köpte Arma2, vilken besvikelse!

Jag vill inte lära mig flyga på riktigt, bara ha kul.

grafikmässigt, under all kritik.

ArmA2 kom för flera månader sedan. Relevans till nyheten?

Hade du kollat upp spelet det minsta lilla innan hade du sett att det var en simulator. Operation Flashpoint 2 passar nog dig bättre. Kostar inte så mycket heller för den delen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
[B]Köp inte L4D2, det blir weekend 20$ special om en månad, då kan man betala ett pris som matchar det man får. mitt L4D ruttnar på hyllan nu sedan länge, snacka om en uppföljare som gjorde 1:a spelet helt obsolete.

Om det "ruttnar på hyllan sedan länge" så är det väl knappast L4D2's fel. Men, nej, L4D kommer fortfarande gå att spela. Jag kommer iallafall göra det.

Vad menar du egentligen med "snacka om en uppföljare som gjorde 1:a spelet obsolete"? Vad skiljer det från alla andra uppföljare? Eller bilmodeller?

Däremot har du nog rätt om att man skulle ha väntat på rabatten. Valve är ju duktiga på sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Det fungerar ju bra på konsol så ...Rätt fjantigt att lägga sig ner och gråta för att man får vara utan dedikerade servrar. Tycker det är tråkigt att alla dömer ut ett spel innan det faktiskt kommit. Spela det först, kom sen med åsikter.

Vem har lagt sig ner och gråtit? Sluta ljuga och överdriva.

Sen så är det fakta att spel utan support för dedikerade servrar, har ett dött online-läge.

Varför ska dom bestämma sådant som spelarna inte alls vinner på?! De utvecklar spelen för OSS, vi ska ju såklart kunna påverka. Hittils har spelbranschen styrts mycket av spelarna, nu gör utvecklare som de vill.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Vem har lagt sig ner och gråtit? Sluta ljuga och överdriva.

Sen så är det fakta att spel utan support för dedikerade servrar, har ett dött online-läge.

Varför ska dom bestämma sådant som spelarna inte alls vinner på?! De utvecklar spelen för OSS, vi ska ju såklart kunna påverka. Hittils har spelbranschen styrts mycket av spelarna, nu gör utvecklare som de vill.

Har du funderat på varför spelutvecklarna verkar ha börjat på en trend där man tar bort stöd för dedikerade servrar?

Permalänk
Medlem

Många klagar över att IW har gjort fel med att ta bort dedikerade serverar, och det har dem verkligen. Men jag tycker det är fel att alla klagar över IW, som jag har förstått det har dem bara tagit bort dedikerade servrar för att minska piratkopiering och då ska man inte klaga på IW utan man ska klaga på folket som piratkopierar spelen.

Visst IW tjänar sjukt mycket pengar ändå men jag förstår dem till 100%. Man ska inte få nåt gratis som någon annan tillverkar och kämpat för. Mycket olika åsikter om detta jag vet men men det var bara min åsikt