Permalänk

Problem med högerklickning på filer

Hej.

Jag har haft ett problem som jag är sjukligt trött på.
Har en Sony Vaio FW21E och varje gång jag högerklickar på en random fil - papperskorgen, mappar ...ja i princip vad som helst, så börjar den installera "roxio creator" (ett brännarprogram) helt random.

Måste sedan trycka på cancel installation och för att sedan högerklicka än en gång på samma fil för att få det funka.

Sjukt jobbig bugg och har ingen aning om vart den kommer ifrån.

Any tips?:rolleyes:

Permalänk
Inaktiv

Jag håller med om att den buggen är en av de sjukaste jag någonsin hört talas om... Grattis, får man väl säga om det!

Har du testat att låta programmet installera sig, och sedan avinstallera det igen? Då kanske din burk slutar med de här dumheterna...

Annars kan du ju helt enkelt bara formattera disken och lägga in operativsystemet på nytt. Rensa rent på all gammal bôs. (Säkerhetskopiera dokument och andra filer du vill spara först, såklart...)

Permalänk

Haha ja, visst är den sjuk?

Jag har testat låta progammet installera sig ja.
Mjo har dock undrat på det men jag är inte hightech på det. Jag fick inte med en vista-skiva när jag köpte min laptop. Vetifan hur jag ska formatera den och sen spara allt? Får gärna beskriva mer om du har lust

Tack

mvh

Mowgli

Permalänk

Jag hade det problemet på en XP maskin, precis det du beskriver. men dock Symantec.

Löste detta genom en omisntallation av Symantec, det rapporteas en del om detta, som du beskriver att intallations programmet drar igång till nåt program.

prova att ominstallera Roxio

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)