Radeon HD 5870 med full Eyefinity och 2 GB minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
OFF TOPIC grabbar?

Gör en egen skärm tråd om ni ska jiddra om det... detta handlar om gfx kortet och inga skärmar.

ja "gfx kortet" har förutom "hd5870x2 vs fermi" (aka gfx300?) inget alls o göra med denna tråd, antagligen har du misstagit denna tråd för någon annan.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Om inte annat så borde det kortet ha en något bättre kylning jämfört med det vanliga 5870 iom det större hålet bak

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Så fort detta nya släpps är det bara att slänga ett PM min väg om ni vill köpa mitt Asus 5870 1GB kort.

2GB... Mmmm!

Eh, uppdatera från HD5870 1gb till HD5870 2gb är nog det onödigaste man kan göra om man inte använder eyefinity.
1 gb extra kommer inte ge dig ett skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Hur stor är marknaden för användare med sex skärmar?
Hur många använder ens två skärmar? Jag vet att det finns folk som pillar med redigering o sånt men är inte marknaden rätt liten..
Jag tycker det vore bättre för amd o trycka ut lite mer kraft ur kortet istället för att göra det möjligt att använda sex skärmar.

Vad dillar du om? Marknaden är visserligen liten men den finns. Dessutom trycker de ju ut mer kraft OCKSÅ. Hej svartvitt tänkande.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ska bli intressant att se tester mellan 1gb och 2gb kort. Undrar just ifall det ger en fps ökning i 1920x1200.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ska bli intressant att se tester mellan 1gb och 2gb kort. Undrar just ifall det ger en fps ökning i 1920x1200.

Det kan du nästan räkna med..

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Det kan du nästan räkna med..

Knappast, kanske några enstaka fps mer i få spel som t.ex. GTAIV.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Knappast, kanske några enstaka fps mer i få spel som t.ex. GTAIV.

Instämmer så länge vi snackar en skärm. Lägger vi till flera så kommer troligen modellen med 1GB minne få problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Instämmer så länge vi snackar en skärm. Lägger vi till flera så kommer troligen modellen med 1GB minne få problem.

Yup.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Yup.

Å andra sidan, HD5870 SIX kommer få allvarliga problem trots sina 2GB med ett tungt spel med inställningar på max med 2560x1600 på alla sex skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Å andra sidan, HD5870 SIX kommer få allvarliga problem trots sina 2GB med ett tungt spel med inställningar på max med 2560x1600 på alla sex skärmar.

Kan man inte köra SLI eller nått då...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Kan man inte köra SLI eller nått då...

Bara att sätta fyra kort i CrossFireX, dessutom tror jag inte den versionen är ämnad för spel i första hand. Vill man ha stor skärm att spela på så borde ju en 30" räcka med 2560x1600. Såvida du inte vill sitta 2-3m från skärmen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Kan man inte köra SLI eller nått då...

Det heter Crossfire på AMD's kort.

Begränsningen på RAM kommer ju fortgå, även om man stoppar in 4st kort med 2GB RAM kommer bara 2GB vara användbart då samtliga kort måste ha samma data i minnet. Men beräkningsprestanda blir det ju självklart.

Om nu detta slår så kommer det säkert modeller förr eller senare med 4GB GDDR5 eller liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
finns många ställen där man kan behöver mer än 6 skärmar per dator, tex överbevakning av saker osv..

detta är kanske inte riktigt för en privatperson kan jag tänka mig utan för företag med behov av många skärmar på samma dator

Jupp, det är ju det jag skriver. Jag kan inte riktigt se vilken privatperson som kan ha nytta av det.
Som jag skrev, så kan jag möjligtvis se nyttan i jobbet (jag jobbar med att programmera automationslösningar), just för kontrollrum etc.
Men enligt min erfarenhet är det väldigt få privatpersoner som har ett kontrollrum hemma.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

najs

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk

alla som har restauranger och barer eller något galleri skulle kunna använda tekniken för marknadsföring.

men det kommer nog inte vara särskilt många gamers som köper 2 extra skärmar för lite mer känsla.