MSI "Big Bang" med Hydra och THX-ljud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
För ett år sedan ja, om Hydra 100...

Där ser man! Trodde att det var max 2-3 månader sedan...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Hade varit kul att se lite tester på hydra 200. Om det skalar lika bra som det sägs så kan vi kanske säga adjö till både SLI och crossfire...

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Synd det var bara intel dynga annars hade jag kanske varit intresserad. Kul att kunna slänga dit vilka grafik kort som hellst och de kan samarbeta.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Synd det var bara intel dynga annars hade jag kanske varit intresserad. Kul att kunna slänga dit vilka grafik kort som hellst och de kan samarbeta.

Tråkig inställning med tanke på att det mesta intel gör är bra grejer. Du måste leva i en annan värld än de flesta. Förklara gärna vad du menar istället för att slänga ur dig ett påstående utan att backa upp det över huvudtaget.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Om detta fungerar som de lovar så snackar vi ju om The Holy Grail för alla med dator intresse. När de första testerna gjorts av oberoende så kommer det antingen bli totalt omöjligt att få tag på detta kort.. eller om det floppar så blir det utförsäljning lagom till jul.

Go Go HYDRA säger jag bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Creative på moderkort - nej tack!

Kan inte annat än att hålla med. Creative hade de facto monopol på ljudkortsmarknaden och då visade man sitt rätta ansikte och behandlade kunderna som skit. Boycott!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
I vanliga fall ja, men hydras drivrutiner fixar det.

Nja det är inte riktigt sant. Båda korten är inte primära utan det bara det ena som är primärt. Anledningen till att det blev krux med att köra nvidia+ati var att windows helt enkelt inte funkade med två stycken grafikkorts drivrutiner, på samma gång. Detta gäller i alla fall Vista. XP vet jag ej. Windows 7 klarar det dock utmärkt och därför kan man köra ati+nvidia i samma system.

Jag har hört från en ganska säker källa att prestandan kommer inte att bli något extraordinärt. Det kommer bli ungefär som dagens crossfire och sli. Men jag kan bekräfta att tekniker fungerar och det går att kombinera precis vilka gpuer som hällst.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve

Jag har hört från en ganska säker källa att prestandan kommer inte att bli något extraordinärt. Det kommer bli ungefär som dagens crossfire och sli. Men jag kan bekräfta att tekniker fungerar och det går att kombinera precis vilka gpuer som hällst.

Ohh, scary stuff. Links/pics or it isn't true...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Synd bara att Hydra chipen är utvecklade i Israel.
Annars så hade jag kunnat tänkt mig ett sånt här kort.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Du hör väl inte bara ljud ifrån två håll heller...Du hör allt som är omkring dig...
Att sprida ut vist ljud över vissa element blir större upplevelse..

Och 2.0 är typ samma som 2.1... 2 skr sMT EN Bas som du plaserar dör den låter bäst...Du borde läsa High Fidelity...

Herre gud folk, positions bestämningen som hjärnan gör beror på tidsskillnaden som skapas p.g.a. örons olika position (avstånd till ljudkällan med andra ord).

2.0 som är placerat på sidorna (som hörlurar) kan reproducera all sorround som människan är kapabel att höra. För samma mängd pengar kan man få betydligt bättre högtalare om man köper bara 2 i stället för 6 stycken.

Tråkigt nog så är ljudet på DVD påtvingat uppdelat så det sabbar lite för folk som har ordentliga grejer men då får man mixa tillbaka skiten.

Permalänk

Ni som hävdar att 5.1 är bättre - testa att lyssna på "Virtual Barbershop" med ett par någorlunda bra hörlurar (dvs. 2.0). DÄR har du en riktig "surround"-upplevelse. Kontenan: Det behövs inte mer än två kanaler för att hjärnan ska lista ut varifrån det kommer, eftersom vi människor i de flesta fall har två öron.

Visa signatur

Workstation: Dell Latitude E5400, WinXP/Ubuntu 9.10. 4 GB RAM, 250GB, P8700 @ 2.53GHz
HTPC: MythBuntu, 2GB RAM, 1TB, Atom dual core @ 1.6 GHz, Sanyo PLV-Z700
Server #1: Ubuntu, 2 GB RAM, 4*143 GB 10K RAID0 +2*73GB 15K RAID1. Intel Xeon dual core @3.2 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackZam
Synd bara att Hydra chipen är utvecklade i Israel.
Annars så hade jag kunnat tänkt mig ett sånt här kort.

Mycket moget.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackZam
Synd bara att Hydra chipen är utvecklade i Israel.
Annars så hade jag kunnat tänkt mig ett sånt här kort.

Du övertygade mig just att köpa ett par kort. Demokratier skall alltid stödjas extra...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyber_zero
Ni som hävdar att 5.1 är bättre - testa att lyssna på "Virtual Barbershop" med ett par någorlunda bra hörlurar (dvs. 2.0). DÄR har du en riktig "surround"-upplevelse. Kontenan: Det behövs inte mer än två kanaler för att hjärnan ska lista ut varifrån det kommer, eftersom vi människor i de flesta fall har två öron.

Jo, men för resten av mänskligheten som inte vill begränsas till att tvingas ha på sig hörlurar så fort man ska titta på TV/Film/Spela spel eller för den delen dela upplevelser tillsammans med andra, är surround-högtalarsystem fortfarande ett måste.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyber_zero
Ni som hävdar att 5.1 är bättre - testa att lyssna på "Virtual Barbershop" med ett par någorlunda bra hörlurar (dvs. 2.0). DÄR har du en riktig "surround"-upplevelse. Kontenan: Det behövs inte mer än två kanaler för att hjärnan ska lista ut varifrån det kommer, eftersom vi människor i de flesta fall har två öron.

Verkligheten har betydligt fler möjliga "kanaler" än vad två högtalare alt. hörlurar kan ge.

Något sånt här är jag ute efter:
http://img79.imageshack.us/img79/8760/a2alla2.jpg
(Ett gäng Ino Audio A2:or)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Verkligheten har betydligt fler möjliga "kanaler" än vad två högtalare alt. hörlurar kan ge.

Något sånt här är jag ute efter:
http://img79.imageshack.us/img79/8760/a2alla2.jpg
(Ett gäng Ino Audio A2:or)

Overkill =)?

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Ja... Hydra ska bli spännande att se i action. Tror ju inte att det kommer vara riktigt så bra som utlovat (linjär skalning? Jo visst), men nog ska den fungera i alla fall om MSI använder den. Sen om den är riktigt bra på att balansera belastningen, även med kort från olika generationer och tillverkare, är ju det ett klart plus. Vore riktigt trevligt om man kan få t.ex. DX11 spel att fungera med ett kort som klarar av det och får ta hand om just den delen, och ett annat kort som tar hand om det som bara kräver DX10/9 för extra prestanda.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vi0lat0r
Overkill =)?

Nja. Bra högtalare är något som man inte byter ofta. Betydligt mer prisvärt än datorer t.ex.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Nja. Bra högtalare är något som man inte byter ofta. Betydligt mer prisvärt än datorer t.ex.

Många är inte samma som bra. Alla de lådor är bara mellan och diskant i bästa fall.

O andra sidan köper de flesta 5.1 system för att skryta och inte för att de faktiskt uppskattar ljud som anläggningen ska reproducera.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Har det kommit någon review än? Kortet är väl släppt vid det här laget?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Har det kommit någon review än? Kortet är väl släppt vid det här laget?

nVidia har skrämt upp MSI. Från att vara ETT moderkort har big bang förvandlats till en modellserie, där ett första kort har lanserats. Big Bang trinergy, som är bestyckat med nvidias NF200 SLI verifikationschip.

Pressreleasen från den 8:e oktober talar om ett moderkort med lansering den 29:e oktober.

Den 29:e oktober låter det annorlunda. Nu är det en serie, där första moderkortet är trinergy, och

Citat:

The upcoming Big Bang Fuzion mainboard features the powerful Lucid HYDRA engine, designed to support different Graphics Processing Units (GPUs) within a single system. This provides the first viable alternative to offerings from current graphics card vendors that offer identical multi-GPU specific solutions. It will be revealed before the end of 2009.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara