Åtta av tio processorer kommer från Intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Dom andra lagen har invensterat förnuftigt och haft en bra organisation därför är dom rika och sen så är väl hockey inte nr 1 längre i Syritälje som sport.

Ja juste, sen är blondinbella en framgångsrik kvinna för att hon är en duktig affärskvinna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Ingen som tänker att det kanske är fel på AMD:s Processorer till Bärbara.

Men en del är mutade som man kan säga. Men tror inte alla är det.
Intel har varit med i denna marknaden länge och vet hur man tillverkar en processor.

Jag tror också på att det har berott en hel del på att AMDs processorer till bärbara datorer har varit gamla K8 i 65 nm. Det har det dock blivit ändring på nu med Mobile Athlon II och Turion II!

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=237031

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Tror AMD har ganska stora planer för framtiden, när GF kommer igång ordentligt med sin 32nm teknik så har man ett bättre läge. GF verkar ju investera en hel del när det gäller mindre tillverkningsteknik.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Dell och Intel får självklart sluta vilka avtal de vill. Varken Dell eller Intel finns till för att gulla med vare sig dig eller AMD. Vad de än kommer fram till så har de inte tagit något ifrån AMD eller hindrat AMD från att göra affärer eller försöka sälja sina produkter. Dell och Intel har nått en överenskommelse som gagnar båda parter OCH konsumenterna. Att förhindra en sådan överenskommelse åstadkommer ingenting positivt vare sig för Intel (som bestraffas för att de är framgångsrika) eller Dell (som tvingas acceptera ett lägre bud eller inget bud alls), AMD (som belönas på Intels bekostnad trots att Intel bevisligen är det bättre företaget) eller konsumenterna (som får både dyrare och sämre datorer).

På samma sätt får jag skriva på ett lägenhetskontrakt med en hyresvärd även om det utesluter alla andra från att bo där. Det är också helt i sin ordning. Är mina hyror också mutor? LOL!

Sweclockers forum är fullt med människor som saknar elementära kunskaper i ekonomi och rättvisa. Många verkar tro att alla företag bara existerar för att tillfredsställa deras behov och gnäller över saker de inte begriper, trots att inget av dessa företag gjort något mot dem, utan tvärtom, producerat produkter med bättre prestanda och lägre priser.

Du verkar nästintill kriminell, du vet att Intel kan få enorma böter va? Det är oerhört fräckt beteende av Intel som faktiskt inte får förekomma så vitt jag vet. De gav nämligen pengarna till Dell för att de inte skulle använda AMD-produkter eller?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck

Får tillägga att din stavning på positivt gav mig ett gott skratt!

wierd, FF:s stavningskontroll påstod att det stavades så

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Tycker det är synd att andra företag inte kan konkurrera med Intel..

det är lite som i Elitserien, dom bästa lagen har mest pengar, dvs kan investera bättre spelare hela tiden.. samtidigt som jumbo lagen inte får samma förutsättningar.. visst bra kanske för dom som håller på HV71 eller liknande.. men för oss SSK fans äre inte lika roligt

HV i mitt hjärta! nä men det är sant som du säger och det är ju det som kallas konkurans. Finns alltid ett lag som är bäst vissa tider i elitserien, nhl, la liga, datormarknaden osv. tänk på hur dåliga hv också har varit ibland . Hoppas att amd tar in på intel och nvidia snart så att vi får se ett j*vla priskrig när flera am3 processorer och nvidia ger ut sin gt300 serie.

Permalänk
Inaktiv

x86 marknaden är väl inte så stor ändå är inte det typ Atom osv?

x64 marknaden måste väl vara mer jämn isåfall med Phenom II, Athlon II, i5, i7 osv?

Om jag har fel rätta mig gärna för det skulle inte förvåna mig om jag har ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick
Ja juste, sen är blondinbella en framgångsrik kvinna för att hon är en duktig affärskvinna

Det får man väl lov att säga att hon är inom sitt gebit.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Lönar det sig att hålla marknads delar genom dessa fula metoder de kör, kanske de är värt ett skadestånd då och då...så länge de behåller sin del...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Dell och Intel får självklart sluta vilka avtal de vill. Varken Dell eller Intel finns till för att gulla med vare sig dig eller AMD. Vad de än kommer fram till så har de inte tagit något ifrån AMD eller hindrat AMD från att göra affärer eller försöka sälja sina produkter. Dell och Intel har nått en överenskommelse som gagnar båda parter OCH konsumenterna. Att förhindra en sådan överenskommelse åstadkommer ingenting positivt vare sig för Intel (som bestraffas för att de är framgångsrika) eller Dell (som tvingas acceptera ett lägre bud eller inget bud alls), AMD (som belönas på Intels bekostnad trots att Intel bevisligen är det bättre företaget) eller konsumenterna (som får både dyrare och sämre datorer).

På samma sätt får jag skriva på ett lägenhetskontrakt med en hyresvärd även om det utesluter alla andra från att bo där. Det är också helt i sin ordning. Är mina hyror också mutor? LOL!

Sweclockers forum är fullt med människor som saknar elementära kunskaper i ekonomi och rättvisa. Många verkar tro att alla företag bara existerar för att tillfredsställa deras behov och gnäller över saker de inte begriper, trots att inget av dessa företag gjort något mot dem, utan tvärtom, producerat produkter med bättre prestanda och lägre priser.

Kan inte låta bli att skriva en till pik till ovan:

Som du naturligtvis vet så finns det ingenting som en helt fri ekonomi i verkligheten, det är en konstruktion/utopi precis som planekonomi. I den verkligheten vi lever i idag, som vi så ofta kallar fri ekonomi, så har vi begränsat oss med lagar och regler mot monopol/oligopol eftersom vissa marknader inte fungerar så som vi önskar.

I Intels fall så har dom väl redan blivit fällda för att stänga ute AMD från processormarknaden genom att sluta avtal med exempelvis Dell där Dell inte fick lov att köpa AMD-processorer. Det (be)dömdes då att att Intel hade ett så pass stort inflytande på marknaden att Dell inte kunde göra något åt situationen då alternativet hade varit att betala mer än vad som var skäligt, och Dell var/är tvungna [stavning?] att köpa Intel-processorer ändå eftersom dom är så stora. AMD kan inte erbjuda motsvarande utbud i alla produktsegment och konkurreras då ut på produktsegment där dom hade haft chansen annars.

Något som kan vara tänkvärt i övrigt när det gäller samhällsekonomi, som monopollagarna grundar sig i, är att företag finns till för samhället och ingenting annat. Ägarna är bara en del av samhället, konsumenter en annan. Brukar oftast benämnas som olika intressegrupper i ekonomi-världen, men det vet du väl redan eftersom du verkar vara så kunnig inom området

PS. Ursäkta för mina hårda kommentarer, men du förtjänade dom faktiskt

Visa signatur

kaffesump