Permalänk
Medlem

Stationär eller bärbar

Är inne på köpa ny dator nu, då är frågan. Ska den va bärbar eller stationär. Vill kunna spela spel som Dawn of War 2 och Cod MW 2 utan större problem men kräver ingen monsterupplösning där jag kör allt på högsta grafikinställningen. Men självklart är det alltid kul att få bra grafik. Flyttar runt ganska mycket, kommer bli ännu mer när jag flyttar för att studera också. Lite lulligt skrivit kanske men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar. Så.... bärbar eller stationär och varför

Tack på förhand

Permalänk

Beror på din budget. Har du råd med en dyrare Dell XPS/Alienware så kan du nog lira det på högsta grafikinställningarna

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Inaktiv

Ska du ha något att spela på så skulle jag rekommendera stationära datorer eftersom där får du mest prestanda per krona du lägger ner.

Permalänk
Medlem

Vad ska du mer ha datorn till? Enbart spel så kan jag nog påstå att du kommer bli besviken om du inte lägger ner rätt mycket pengar på en bärbar dator.

En stationär klarar av spel bra mycket bättre än vad en bärbar gör, och är billigare vid inköp. I alla fall om du ska få en så pass bra bärbar dator så du kan spela på den.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.