Permalänk
Medlem

Inaktivera tangentbord

Jag har ett stort problem med min Toshiba NB100 (Bärbar, Windows XP). Det började med att vissa tangenter på tangentbordet slutade fungjäera, för att igår helt plötsligt börja trycka in vissa tangenter konstant eller med jämna mellanrum. Detta innebär att det är helt omöjligt att nyttja den och jag misstänker att jag behöver skicka in den på garantin.

Jag har ett USB tangentbord jag skulle kunna använda, men det kräver att jag lyckas inaktivera det fasta tangentbordet. Har försökt avinstallera drivrutinen i enhetshanteraren, men den installerar bara en ny. Har installerat fel drivrutin till tangentbordet, vilket inte heller fungerat. Jag lyckas inte heller hitta några inställningar i BIOS.

Är det någon som vet hur man kan inaktivera det fasta tangentbordet?

Annars, vad tror ni det kan bero på och finns det något sätt att lösa problemet?

Stort tack för svar!

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem

Testat att inaktivera det då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Testat att inaktivera det då?

Finns ingen sådan knapp i enhetshanteraren för tangentbordet jämfört med t.ex grafikkortet, om det är det du tänker på?

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadoZ
Finns ingen sådan knapp i enhetshanteraren för tangentbordet jämfört med t.ex grafikkortet, om det är det du tänker på?

Japp, det var det jag tänkte på, trodde de fanns på det mesta.

Du får väl rycka ur kontakten då helt enkelt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Japp, det var det jag tänkte på, trodde de fanns på det mesta.

Du får väl rycka ur kontakten då helt enkelt?

Da behover jag oppna rackaren, och da forsvinner garatin... Bor lamna in den pa garantin, men befinner mig i Schweiz och har ingen lust att braka med Toshiba har nere...

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem

Testa inaktivera PS2 porten i bios.