Falcon II – ny SSD från G.Skill

Permalänk
Melding Plague

Falcon II – ny SSD från G.Skill

Taiwanesiska G.Skill följer upp den populära Falcon-serien av SSD-enheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fler, snabbare och billigare SSD vill vi ha, fortsätter de med nya modeller i rask takt, så är vi där snart.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Ser bra ut för min nya dator jag ska köpa nästa år!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Bra med konkurrens!

Permalänk
Avstängd

Vill see benchmarks mot Intel X25 G2.

Hoppas på bra pris.

Permalänk

Om jag skulle gissa skulle jag säga att det rör sig om samma kontroller som används i OCZ Agility, och för den finns det säkert otaliga benchmarks. Jag baserar den gissningen på att den Indilinx-kontroller som används i OCZ Agility kom fram för att kunna använda hjust 32nm flash från andra tillverkare än Samsung (Samsung ligger fortfarande på 40nm och har problem att gå ned till 32nm, Indilinx första kontroller har bara stöd för Sasmsung-flash). 32nm flash finns hjust nu från bl.a. Intel/Micron och Toshiba. Toshibas minnen används t.ex. i Kingston V 32/64/128, usla enheter i sig, men pris/GB på flash-minnet ligger i alla fall lågt där, får hoppas på att det innebär billigare SSD.

Fy för tillverkare som inte säger vad den egentliga prestanda är.

Permalänk
Medlem

en bra sak att den stödjer sata 3.0 gbs det indikerar ju att marknaden som helhet rör sig ditåt nu Desutom börjar massorna här i Norden uptäcka dom nu och ingen vet riktigt varför dom inte varit stora här länge redan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
en bra sak att den stödjer sata 3.0 gbs det indikerar ju att marknaden som helhet rör sig ditåt nu Desutom börjar massorna här i Norden uptäcka dom nu och ingen vet riktigt varför dom inte varit stora här länge redan...

SATA 3.0 Gbit/s är den nuvarande standarden, den nya standarden är SATA 6.0 Gbit/s eller SATA III.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
SATA 3.0 Gbit/s är den nuvarande standarden, den nya standarden är SATA 6.0 Gbit/s eller SATA III.

Nej.
Specifikt inte SATA III.

Citat:

The terms SATA III or SATA 3.0, which are considered to cause confusion among consumers, must not be used.

wikipedia

Permalänk
Medlem

Detta blir nog en riktigt prisvärd modell. Tror X25-M G2 fortfarande är snäppet bättre, men inte så det motiverar priset. Men vi får se

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Detta blir nog en riktigt prisvärd modell. Tror X25-M G2 fortfarande är snäppet bättre, men inte så det motiverar priset. Men vi får se

Får man fråga hur du vet att det blir en riktigt prisvärd modell när priset fortfarande är okänt?