Mystiskt dubbelgrafikkort från AMD på bild

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Det finns inget ord som heter "ingenjörsexemplar". Rätt ord är prototyp, eller kanske förhands/demonstrationsexemplar, om man nu vill krångla till det.

fantastiskt! med hjälp av dina oändliga språkkunskaper, för att inte tala om din förmåga att förmedla dessa till oss andra, så förstår jag äntligen vad artikeln handlar om. suck.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Det finns inget ord som heter "ingenjörsexemplar". Rätt ord är prototyp, eller kanske förhands/demonstrationsexemplar, om man nu vill krångla till det.

Du sa ju just det, "ingenjörsexemplar" så nu finns ordet
Till och med rättstavningen i FF klarar ju av det!
Men vist det är ju helt klart en försvenskning av Engineering sample.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Du sa ju just det, "ingenjörsexemplar" så nu finns ordet
Till och med rättstavningen i FF klarar ju av det!
Men vist det är ju helt klart en försvenskning av Engineering sample.

Alla grafikkort torde vara skapelsen av en/flera ingenjörer, så att kalla det ingenjörsexemplar säger inte särskilt mycket om i vilket steg i utvecklingsprocessen det är. Vad jag har stött på i arbetslivet är att man kallar det 0-serie. Alltså en allra första test helt enkelt innan fullskalig produktion. Sen har vi ju mjukvarudefinitionerna som "alpha", "beta", "gamma" etc.

Man behöver inte uttrycka sig mer sexigt än att det är ett testexemplar. "-...Grafikkortet på bilden är troligen ett tidigt testexemplar...".

Swec. redaktionella samt lingvistiska kunskaper lämnar ju en del övrigt att önska.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Varför lägga sånt kort på en matta >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Det är jätte dumt, men såhär är det:

CPU: AMD-gröna laget, Intel-blåa laget

GPU: ATI-röda laget, nVidia-gröna laget

Jag vet inte vem som kom på det här, men det var väldigt dumt.

numera brukar väll i alla fall sweclockers kalla AMD för de Röd/Gröna Laget?

On topic

dom kunde väll åt minstone satt en skärm mellan de två fläktarna =/

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Alla grafikkort torde vara skapelsen av en/flera ingenjörer, så att kalla det ingenjörsexemplar säger inte särskilt mycket om i vilket steg i utvecklingsprocessen det är. Vad jag har stött på i arbetslivet är att man kallar det 0-serie. Alltså en allra första test helt enkelt innan fullskalig produktion. Sen har vi ju mjukvarudefinitionerna som "alpha", "beta", "gamma" etc.

Man behöver inte uttrycka sig mer sexigt än att det är ett testexemplar. "-...Grafikkortet på bilden är troligen ett tidigt testexemplar...".

Swec. redaktionella samt lingvistiska kunskaper lämnar ju en del övrigt att önska.

[/QUOTE

Besserwisser är ett ord jag tycker passar här , i ett forum kan man väl få använda sig av vilka ord man vill. det är ju en diskussion om ett grafikkort ingen rättstavnings forum.... btw. grym graffe!!

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Avstängd

Udda eller fejk, det enda jag någonsin klagat på ATIs kort är deras skit till kylare.. så detta kan inte vara äkta.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
fantastiskt! med hjälp av dina oändliga språkkunskaper, för att inte tala om din förmåga att förmedla dessa till oss andra, så förstår jag äntligen vad artikeln handlar om. suck.

Var snäll

Hmm, jag har sett den mystiska kortet på lite olika sidor, vissa påstår att det är 5970 men jag är inte så säker på det, kan vara en version av kortet med "extra" kylning? Vad det än nu är så blir det intressant att följa AMD's utveckling nu när de har kommit igång såhär.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag erkänner röda lagets grymma övertag och deras nya teknologisprång trots ekonomiska svårigheter är bara att buga för, men för att svara någon som frågade härruppe : Ja det har varit så förut... Nvidia höll 8800 GTX hemligt under lång tid och skakade om hela datorvärlden men en shocklansering och följde snabbt på med många mellan och ekonomiklasskort, men sedan har det varit samma teknologi i många år nu som bara förstärkts undan för undan.. jag min idiot köpte 7950GX2 dagen innan lanseringen och 5 dagar senare hadde jag förlorat 6000 spänn mer än beräknat efter att jag sålde av dubbelmackan i en fart till fördel för en sli rigg som var obrukbar i ett par veckor innan goda drivrutiner dök upp. Men Jag ångrar det inte, det var en riktig solstorm i prestandamått den gången Jag hoppas Nvidia lyckas släppa ett riktig bra serie kort, jagtycker inte illa om Nvidia för att dom är större än ATI utan gläds åt att ATI har framgångar utan konkurens från de båda stagnerar ju utvecklingen och priserna, ja det vill vi inte veta !
När man ser på bilden av det kortet där uppe ror jag dock att det inte är någon nyare prototyp utan nån gammal bild som hamnat på avvägar, jag ser inga tendenser till annat än 2 dvi portar och vad skulle en prototyp ha ? Jo antingen hela setet från den nya serien eller ett sixpack med displayport eller bara en enda för tester... Antingen är bilden fejk eller gammal säger jag.

Permalänk
Moderator
Testpilot

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av VretaKloster
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Alla grafikkort torde vara skapelsen av en/flera ingenjörer, så att kalla det ingenjörsexemplar säger inte särskilt mycket om i vilket steg i utvecklingsprocessen det är. Vad jag har stött på i arbetslivet är att man kallar det 0-serie. Alltså en allra första test helt enkelt innan fullskalig produktion. Sen har vi ju mjukvarudefinitionerna som "alpha", "beta", "gamma" etc.

Man behöver inte uttrycka sig mer sexigt än att det är ett testexemplar. "-...Grafikkortet på bilden är troligen ett tidigt testexemplar...".

Swec. redaktionella samt lingvistiska kunskaper lämnar ju en del övrigt att önska.

[/QUOTE

Besserwisser är ett ord jag tycker passar här , i ett forum kan man väl få använda sig av vilka ord man vill. det är ju en diskussion om ett grafikkort ingen rättstavnings forum.... btw. grym graffe!!

[/QUOTE]

Well.

Det jag skriver är ju sant, messerschmidt eller inte.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Tycker den sista bilden ser ut som ett ghettobygge med fläktar från något överblivet.

Ser inte vilkelrät ut för fem öre.

Tror väldigt på denna bräda dock!

Pron deluxe

Visa signatur

HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Det är jätte dumt, men såhär är det:

CPU: AMD-gröna laget, Intel-blåa laget

GPU: ATI-röda laget, nVidia-gröna laget

Jag vet inte vem som kom på det här, men det var väldigt dumt.

Vi kan kombinera röda och gröna laget så amd får heda det gröda laget

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
Vi kan kombinera röda och gröna laget så amd får heda det gröda laget

Eller bruna (det är det man får om man blandar dessa färger), fast det låter kanske inte lika kul...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Eller bruna (det är det man får om man blandar dessa färger), fast det låter kanske inte lika kul...

Jag tycker att vi helt enkelt kallar AMD för den röd-gröna oppositionen, vilket ju är vad de är just nu (åtminstone på CPU-sidan).

On-topic: Japp, kortet ser ganska mystiskt ut... Som tidigare påpekats angående bildskärmsanslutningarna och även att det har strömkontakterna på sidan istället för bak som de andra HD 5000-korten.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag tycker att vi helt enkelt kallar AMD för den röd-gröna oppositionen, vilket ju är vad de är just nu (åtminstone på CPU-sidan).

On-topic: Japp, kortet ser ganska mystiskt ut... Som tidigare påpekats angående bildskärmsanslutningarna och även att det har strömkontakterna på sidan istället för bak som de andra HD 5000-korten.

Mvh Johan

Hehe, ja intel är ju den blåa regeringen isf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LennyV
Det finns inget ord som heter "ingenjörsexemplar". Rätt ord är prototyp, eller kanske förhands/demonstrationsexemplar, om man nu vill krångla till det.

Nu var det säkert en direktöversättning av benämningen "engineering sample"

Permalänk
Medlem

599 usd är ok

599 usd enligt denna källa http://en.expreview.com/2009/11/16/radeon-hd-5970-listed-at-5...

och med ett resultat av P21940 poäng i 3DMark vantage så är det ok
http://www.guru3d.com/fullimage.php?image=20791

helt ok

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090