Permalänk
Medlem

Bra hemsidor för köp av bärbar

Tjenare! ^^

Jo jag funderar på att köpa en bärbar dator men gillar att ha mycket att välja på så jag undrar om ni känner till några bra hemsidor man kan beställa ifrån.
Problemet är dock inte att finna hemsidor, jag menar det finns hur många som helst, utan finna hemsidor där jag kan själv välja vad jag vill ha i datorn och ha valet att köra utan ett operativ system. Skolan bjuder nämligen på OS så jag tycker det är dumt att betala för ett när man redan har en nyckel.

Jag känner redan till:
http://www.kobaltcomputers.co.uk/l
http://www.notebookguru.de/index.html

Men de verkar fokusera på kraftfulla datorer och jag behöver inte en så stark. Blir för dyrt liksom. Så jo, om det finns några fler bra hemsidor så hade det varit bra om ni hojtar till liksom. ^^

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

www.mysn.de
www.deviltech.de

Om du kan specificera ungefär vad du vill ha, maxpris och vad som prioriteras kanske vi kan hjälpa till...

Permalänk
Medlem

Jo visst, men jag behöver inte direkt hjälp med att finna en dator utan bara en bra hemsida där man kan beställa datorer utan operativsystem.
Annars så hade jag tänkt mig finna en bärbar dator som duger till att spela spel på, helst så att den håller ett tag trots att den inte behöver maxa allt liksom.
Hade tänkt mig nått o stil med en Fire I7 från netbookguru men då fick man inte med rätt ström adapter plus att jag ville se mig om lite mer på andra sidor.
Men tack för era svar iarrafall. ^^ Ska kolla in länkarna strax.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulkito
Hade tänkt mig nått o stil med en Fire I7 från netbookguru men då fick man inte med rätt ström adapter

För att skillnaden mellan tyska och svenska eluttag är?

Permalänk
Medlem

Nja, är det inte nån skillnad menar du? Trodde inte de följde den europeiska standarden, men tydligen så gjorde de det. xD Okej, ber om ursäkt där, ingen aning vad jag fått det ifrån.

Permalänk
Medlem

Fire i7 (Clevo W860CU) är en stark dator det! Väldigt kraftfull grafik och processor. Trodde du ville ha något enklare/billigare vilket kan vara lite svårare att hitta...

Permalänk
Medlem

netbookguro har ju grymt fina datorer, lite sugen, men jag vet inte ifall jag är blind och kollar dåligt, men hur är det med tangentbordslayouten? svensk skulle man gärna vilja ha. Någon som vet?

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Jodå, under kategorin Keyboard väljer du "Schweden / SWE" så borde du få ett svenskt keyboards layout.
Är den verkligen så kraftfull? Förlåt men jag har svårt att bedöma processor kraft när det kommer till flerkärnigt liksom. xD Men jag är villig att punga ut ca: 15000, vilket låter rimligt om man snålar med tillbehören.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulkito
Jodå, under kategorin Keyboard väljer du "Schweden / SWE" så borde du få ett svenskt keyboards layout.
Är den verkligen så kraftfull? Förlåt men jag har svårt att bedöma processor kraft när det kommer till flerkärnigt liksom. xD Men jag är villig att punga ut ca: 15000, vilket låter rimligt om man snålar med tillbehören.

För bärbara är den väldigt kraftig, grafikkortet är det näst snabbaste på marknaden (bara GTX 280M är bättre) och processorn är snabbare än klockfrekvensen antyder. Så även den "sämsta" konfigurationen är bland det bästa som finns för bärbara
Det finns visserligen bärbara med SLI GTX 280M , desktop Core i7 processorer och liknande men det är betydligt dyrare och mer släpbart än bärbart.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Rampage II Gene | i7 920 @ 3.8Ghz | 6Gb DDR3 1600Mhz | GF260GTX |