Permalänk
Medlem

Söker bra handdator med internet

Hejsan!

Hoppas ni kan hjälpa mig. Jag behöver en bra, lätt handdator som får plats i fickan (kanske kallas något annat~), med internet. Det är egentligen bara ett bärbart internet som jag behöver då jag bara kommer använda handdatorn för det, så om ni vet något annat som kanske är billigare (förutom att aktivera mobilens internet för att jag behöver snabbt och smidigt internet jag kan gå igenom snabbt med touchscreen eller riktigt "mini-tangentbord") så skulle jag gärna vilja veta det.

Saken är ju det att jag kommer använda den under rasterna på jobbet - och på alla datorer där är så gott som allt blockat förutom aftonbladet, och det är inget jag hade tänkt mig. Kanske är så att alla handdatorer måste kopplas upp till ett nära nätverk, vilket i det här fallet skulle bli jobbets nätverk, och därmed kommer handdatorn också ha blockerade sidor på allt?

Alltså:
En handdator eller liknande

Får plats i fickan

Inte så tung att det blir rätt jobbigt att gå runt med den hela dagen i fickan

Internet VÄLDIGT viktigt då det är det jag skaffar den till

Helst under 5k, annars billigaste för bäst kvalité~

Tack på förhand!

//Adam~

Permalänk
Medlem

Re: Söker bra handdator med internet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam12
Kanske är så att alla handdatorer måste kopplas upp till ett nära nätverk, vilket i det här fallet skulle bli jobbets nätverk, och därmed kommer handdatorn också ha blockerade sidor på allt?

Om du ansluter till internet via nätverket så hjälper det inte att ha en egen dator nej.. Om du däremot använder 3G vilket inte är så dyrt, så är det enda som hindrar dig - 3G-täckningen där du jobbar.
Om du jobbar i en grotta med mycket strålning kommer det kanske inte heller funka.

En netbook ryms inte i fickan kanske, men är en bra surfmojäng. Annars landar du nog i en mobiltelefon med bra webläsare... Vad det nu kan vara för nån.. 90% säger väl IPhone kanske..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Re: Re: Söker bra handdator med internet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Om du ansluter till internet via nätverket så hjälper det inte att ha en egen dator nej.. Om du däremot använder 3G vilket inte är så dyrt, så är det enda som hindrar dig - 3G-täckningen där du jobbar.
Om du jobbar i en grotta med mycket strålning kommer det kanske inte heller funka.

En netbook ryms inte i fickan kanske, men är en bra surfmojäng. Annars landar du nog i en mobiltelefon med bra webläsare... Vad det nu kan vara för nån.. 90% säger väl IPhone kanske..

Tack för ditt svar

Jo 3G vet jag om men min mobil kommer att vara aströgt att använda internet till, och tycker det verkar så väldigt onödigt att köpa en till mobil eller iPhone för 5-10k (eller whatever) då jag BARA ska ha internet. Finns det verkligen inget liknande en iPhone handdator? Bara Internet och "the bare minimum" vanliga datorfunktioner? Kollat runt på wiki och hittade "Mobile Internet Device (MID)" där dom visar bild på bland annat en Nokia N810 - går det att använda den eller liknande sådan med 3G eller annat som funkar på samma sätt?

//Adam~