Hewlett-Packard köper 3Com

Permalänk
Melding Plague

Hewlett-Packard köper 3Com

Två jättar i nätverksbranschen blir till en när HP köper 3Com för cirka 18 miljarder kronor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt. Ja 3Com känns ungefär lika 1990 som Cisco. Blir bra.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Coolt. Ja 3Com känns ungefär lika 1990 som Cisco. Blir bra.

"Cisco" eller "3Com" står det nog på en hel del av hårdvaran din nätverkstrafik passerade när du skrev den kommentaren.. Och då snackar vi inte gamla reliker.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hoppla, det kom oväntat. Kan bli ett intressant samarbete. Få se om dom klarar av att rubba Cisco.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
"Cisco" eller "3Com" står det nog på en hel del av hårdvaran din nätverkstrafik passerade när du skrev den kommentaren.. Och då snackar vi inte gamla reliker.

Jag är medveten om att de är stora. Det har också gjort att de inte har behövt ändra sig speciellt mycket i gränssnitten (eller medvetet inte utvecklats på den punkten för att teknikerna ska känna sig hemma med hyperkonsolen). Det är helt enkelt industriprodukter som känns 1990.
Nu kommer detta inte påverka HP's konsumentprodukter eller de framtida nätverksprodukterna någonstans ändå förmodar jag.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

hade en 3com router jag gillade enormt och en switch. hp gillar jag med så detta blir nog bra

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Inaktiv

Gah. Jävla HP ska förstöra 3com.

Hade HP hubar/switchar på jobbet. Aldrig mer. Jävla skit det var (gamla i för sig men fortfarande kassa och dyra så in i helvete).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AxMi-24
Gah. Jävla HP ska förstöra 3com.

Hade HP hubar/switchar på jobbet. Aldrig mer. Jävla skit det var (gamla i för sig men fortfarande kassa och dyra så in i helvete).

Det är väll en av anledningarna till uppköpet?
Att de ska förbättra sin hårdvara för att kunna konkurrera med Cisco.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Mitt första (och enda) nätverkskort var ett 3Com som jag köpte 1998 eller så, och funkade jättebra fram tills det var inbyggt i moderkorten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Mitt första (och enda) nätverkskort var ett 3Com som jag köpte 1998 eller så, och funkade jättebra fram tills det var inbyggt i moderkorten.

... och tyvärr så blev det inte 3com-chips på moderkorten utan realtek....

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

3Com? Drömmer sig tillbaks till den gamla goda tiden när man satt med modem och betalade per minut

Nä det är bättre idag s a s :)-

Sista produkten jag hade från 3Com var faktiskt ett NIC och inte deras US Robotics modem 56K.

Permalänk
Medlem

Haft flera nya 1Gbit kort som gott sönder men mina gamla 100Mbit 3com kort just keeps going

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Jag är medveten om att de är stora. Det har också gjort att de inte har behövt ändra sig speciellt mycket i gränssnitten (eller medvetet inte utvecklats på den punkten för att teknikerna ska känna sig hemma med hyperkonsolen). Det är helt enkelt industriprodukter som känns 1990.
Nu kommer detta inte påverka HP's konsumentprodukter eller de framtida nätverksprodukterna någonstans ändå förmodar jag.

Det finns mycket värre gränssnitt än Ciscos, gissar på att du inte provat på dessa. Alcatel Lucents TL1 CLI som finns i GPON-chassi är gruvligt dåligt att arbeta i.

En bra sak är att de flesta har kopierat Ciscos så kan man deras så är det inte en alltför stor omställning när man går över till andra märken. En CLI standard som bygger på Ciscos är väl på väg också, om den inte redan kommit. Satt vid en sprillans ny Alcatel Lucent switch för ett tag sen och den var nästan identisk med en Cisco.

CLI > webb och annat skit.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Haft flera nya 1Gbit kort som gott sönder men mina gamla 100Mbit 3com kort just keeps going

905b eller vad de nu hette? De regerade. Hade bara sådana till mina datorer. lite dyrare men aldrig några problem.

Permalänk
Medlem

Rätt billigt men 3Com har ju inte gjort mycket väsen för sig på senare år.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AxMi-24
Gah. Jävla HP ska förstöra 3com.

Hade HP hubar/switchar på jobbet. Aldrig mer. Jävla skit det var (gamla i för sig men fortfarande kassa och dyra så in i helvete).

HP är rätt stora idag inom företagssegment för kvalite/peng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Rätt billigt men 3Com har ju inte gjort mycket väsen för sig på senare år.

3-Com snackade ju senaste för ett halvår tror jag om att byggaupp sin nordiska marknad igen då dom har hamnat i skuggan lite.

Så detta var helt oväntat, säkert helt oväntat av branschen i sig också.
Men väldigt välkommet!

Permalänk
Medlem

905 for LIFE!
Sitter fortfarande såna kort i vissa datorer här hemma, vilket innebär att de har körts i sådär 10 år. Oslagbara kort.
Spännande affär det här.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Nu kommer detta inte påverka HP's konsumentprodukter eller de framtida nätverksprodukterna någonstans ändå förmodar jag.

HP har inte ens Konsumentprodukter i nätverkssegmentet om det är det du funderar på.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
HP har inte ens Konsumentprodukter i nätverkssegmentet om det är det du funderar på.

Nej det var inte så jag menade.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N