Permalänk
Medlem

Email "knappen"

Hejsan alla kära Sweklockers människor!

Jag är ny här så hoppas att ni påpekar och har överseende med hur jag beter mig.
Det första jag gjort är att googla och letat utan något resultat.

Jag har ett litet problem, eller snarare ett stort problem.

Jag har blåst min LG-E500 Netbook och slängt in mitt Vista Home Premium.
När jag startar datorn är allt lugnt men efter ett litet tag drar Windows mail igång och startar lite då och då flera olika fönster. När jag kryssar ner det startas det igen. Testade boota upp maskinen med en Ubuntu live cd och även där startars email klienten ständigt.

Hoppas någon smart person kan komma på en lösning!

Permalänk
Medlem

haha va? Det måste ju antingen vara du som kommer åt "email knappen" eller att det är nåt glapp i den som gör att den trycks lite godtyckligt?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Jag har haft ett liknande problem med ett gammalt HP tangentbord. Vet inte vad som var fel, men den öppnade mejlprogram hela tiden, trots att jag inte hade tryckt på någon mejlknapp. Skitskumt. Det löste sig med att jag fick ett nytt t-bord av HP. Du kanske skulle kolla med grossisten och höra om de kan hjälpa dig med nytt t-bord i din dator?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, men tangentbordet fungerade innan och 50 min senare flippade datorn ur och den förbaskade mejl klienten öppnades ständigt. Tänkte ifall det kunde vara något man ändrar i registret?

Permalänk
Medlem

Spillt något över tangentbordet? kan vara så lätt som att din "mail" knapp fastnat i intryckt läge och därför öppnas in mail klient lite då och då.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Har inte spillt och kollade, den sitter icke fast. Hittat folk med liknande problem dock ingen som talat om hur man löser problemet.. fasen :/

Permalänk
Medlem

Jag har EXAKT samma problem med min LG E500. Kör även jag Vista Home premium och har inte spillt/våldat mitt tangentbord på något vis. Någon som har någon lösning eller Schweppa har fått något tips?