Permalänk
Medlem

Låsa upp iPhone 3G?

Hej! Jag köpte_min iPhone 3G ,i juli såhar jag haft den i tvåår, och jag binde upp mig med Telia i två år. Och om man nu säger upp Telia kan man då stoppa in ett comviq kontant kort? Så man kan använda det. För det kan jag inte nu. Tack på förhand.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem

Är telefonen låst till telia så måste du låsa upp den. Det kostar 300kr om du gör det via en Teliabutik.

Mvh
jon

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk

Annars så är det ju i så farligt svårt att jailbreaka och låsa upp telefonen själv. http://blog.iphone-dev.org/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjo, men kan man behålla garantin av att låsa upp den för 300 är väl det mer värt?

Permalänk
Medlem

Är det nån här som låst upp den via telia och hur funkar det?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Är det nån här som låst upp den via telia och hur funkar det?

Jag låste upp min iPhone 3G för några månader sedan. Jag gick till en Telia-butik, och någon dag efter att jag var där så startade jag iTunes med telefonen inkopplad. Då får man ett meddelande om att telefonen är upplåst.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Mjo, men kan man behålla garantin av att låsa upp den för 300 är väl det mer värt?

Apple lämnar bara ett års garanti, men man kanske kan få två år om man köper av en svensk återförsäljare.

Om man har garanti kvar o behöver lämna in den på service är det bara att köra en återställning så blir den precis som innan jailbreakningen.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Kör man jailbreak upplåsning försvinner den om den skulle återställas!

Permalänk
Medlem

Måste man betala 300 kronor till Telia för att låsa upp den? Om man har bundit upp sig i två år, och väntar tills dem två åren gått, låser den inte upp "sig själv" då? Är inte så insatt i detta Och juste. Kan man använda vanligt kontantkort oavsett vad för abonnent man har?

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem

Man kan låsa upp efter 12 mån enligt lag

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Måste man betala 300 kronor till Telia för att låsa upp den? Om man har bundit upp sig i två år, och väntar tills dem två åren gått, låser den inte upp "sig själv" då? Är inte så insatt i detta Och juste. Kan man använda vanligt kontantkort oavsett vad för abonnent man har?

Nej telefonen fortsätter att vara låst tills någon låser upp den. Den kommer ej att automagiskt låsa upp sig efter två år. Tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man inte låsa upp telefonen hemma OCH behålla garantin med ett program som heter snowwhite? har för mig det, är osäker om det hette så bara!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
Kan man inte låsa upp telefonen hemma OCH behålla garantin med ett program som heter snowwhite? har för mig det, är osäker om det hette så bara!

Finns en lösning som heter blackra1n och blacksn0w.

www.blackra1n.com

Det är en Jailbreak för senaste firmware och baseband.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Finns en lösning som heter blackra1n och blacksn0w.

www.blackra1n.com

Det är en Jailbreak för senaste firmware och baseband.

köper man det via appstore?

är nästan helt positiv på att jag läst i nån tidning om att man kunde köpa "låsuppcheckar" på appstore för ca 300kr och de kallades för snowwhite?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
köper man det via appstore?

är nästan helt positiv på att jag läst i nån tidning om att man kunde köpa "låsuppcheckar" på appstore för ca 300kr och de kallades för snowwhite?

Nej?
Apple skulle aldrig släppa jailbreak och upplåsningsprogram över appstore.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snackar vi inte operatörslås då? jag har aldrig snackat jailbreaking iaf skulle aaaldrig falla mig in

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
snackar vi inte operatörslås då? jag har aldrig snackat jailbreaking iaf skulle aaaldrig falla mig in

Jo vi snackar operatörslås men för att kunna köra applikationerna som låser upp iPhonen så krävs det först att man jailbreakar. Telia och övriga operatörer som samarbetar med Apple har dock tillgång till något annat verktyg och vad jag har förstått så sker upplåsningen då via iTunes(?).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så om vi säger tex att jag åker in till Telia butiken där jag köpte min iPhone och säger att jag vill låsa upp den och stoppa i ett comviq kort ist (går det?) och lämna över pengar så får man tillbaka telefonen?

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Så om vi säger tex att jag åker in till Telia butiken där jag köpte min iPhone och säger att jag vill låsa upp den och stoppa i ett comviq kort ist (går det?) och lämna över pengar så får man tillbaka telefonen?

Ja, om du köpt telefonen för mer än ett år sen och ger dem 300 kr (eller vad det kostar nu för tiden).

Vill du låsa upp den själv så får du först Jailbreak:a sedan använda dig utav blacksn0w. Observera att detta är en "temporär" upplåsningen som försvinner om du uppdaterar till senare version av iPhone-mjukvaran när den kommer ut.

Kan du låsa upp den hos Telia, dvs du har ägt den mer än ett år, så gör det. Inte värt att meka med hack för att spara in 300kr.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!

Kan du låsa upp den hos Telia, dvs du har ägt den mer än ett år, så gör det. Inte värt att meka med hack för att spara in 300kr.

Med tanke på den låga risken att något ska pajja, och den väldigt låga svårighetsgraden, är det definitivt värt att låsa upp den själv istället för att skänka 300 kr till Telia.

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla snack om jailbreak ingen som vill veta det i den här tråden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drumstick
Med tanke på den låga risken att något ska pajja, och den väldigt låga svårighetsgraden, är det definitivt värt att låsa upp den själv istället för att skänka 300 kr till Telia.

Och om man vill/råkar uppgradera programvaran? så blir den ju oanvändbar om det inte finns en jailbreak till senaste programvaran!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Det var ett jäkla snack om jailbreak ingen som vill veta det i den här tråden

Du kanske missat vad tråden handlar om? Läs första inlägget igen. Natlie undrade nämligen på vilka sätt han eller hon kunde låsa upp sin iPhone. Varför menar du att vi ska undanhålla de lagliga upplåsningsalternativ som finns?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Och om man vill/råkar uppgradera programvaran? så blir den ju oanvändbar om det inte finns en jailbreak till senaste programvaran!

Inte alls. Du kan använda den även fast du råkat uppgradera så länge du använder ett giltigt SIM-kort, eller går till din operatör för att låsa upp den för 300 kr. Dessutom ska det mycket till för att man ska "råka" uppgradera. Det är knappast något som är svårt att undvika. Dock har historien visat att det inte tar särskilt länge för iPhone-hackarna att släppa uppdaterade exploits så man slipper slänga 300 kr i sjön. Sen så är jailbreaking självklart ett val med för och nackdelar (om än väldigt få sådana) - men det utgick jag från att de flesta begrep.

Edit: Meningsuppbyggnad

Permalänk
Medlem

Sorry läste lite för fort hehe.

Visa signatur