Nzxt utökar med nytt gamerchassi

Permalänk
Melding Plague

Nzxt utökar med nytt gamerchassi

Nzxt fokuserar på gamers med en ny datorlåda i miditower-storlek.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ser riktigt snyggt ut!
är dom färgade strecken på framsidan lampor?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Synd att den bara har plats för två fläktar i toppen. Vill ha tre så jag får in en 120.3-radda. Annars såg den ju hyfsat snygg ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rekvisita från nya Star trek filmen kan tänkas?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag brukar tycka att Nzxt-chassin ser gräsliga ut, men det här gillar jag faktiskt.

Permalänk
Medlem

antec ninehundred ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
ser riktigt snyggt ut!
är dom färgade strecken på framsidan lampor?

På det gamla tempest-chassit var det blåa dioder som lyste upp plaströr. Blir som en neonslinga.

Ser ut som en finfin uppdatering från det gamla vilket jag gillade starkt, snyggt, bra kabeldragningsmöjligheter och bra luftflöde. Förhoppninsvis har dem tagit bort dioderna i fläktarna? Kanske vore att hoppas på för mycket

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk

Ser riktigt snyggt ut

Permalänk
Proffsmobbare

Jag brukar gilla minimalism, så vet inte riktigt vad det är med Tempest-serien men den är väldigt attraktiv på något sätt.

Permalänk

Stiligt !

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett snyggt chassi. Bra att allt är målat svart från början inuti. Mitt nuvarande thermaltakes enda mins i mina ögon är att hårdiskburen är grå och syns tack vare stort plexi i sidan medans chassit är svart på utsidan. Skär sig lite

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
antec ninehundred?

Eller hur...

Permalänk
Medlem

Fan att alla ska gå över till svart/vita fläktar nu, var ju roligare tidigare när det var lite unikt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
antec ninehundred ?

+1, control a - control c - control v...(nästan, verkligen likt)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

Om den bara vore lite större, och hade en fläkt mer där framme, och hade minst lika bra kylförmåga som Antec 1200, så skulle jag köpa detta chassi utan att tveka.
De borde lansera en XL version av detta chassi..

Permalänk
Medlem

Jag har en Antec 900 och vill helst prova nånting annat! Liten mer finess och lights med den här modell.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Fronten påminner lite om deras chassi "Nemesis".

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

va faktiskt riktigt snyggt!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Rätt underligt. Tempest EVO är exakt samma chassi som vanliga Tempest om man bortser från att insidan är svartlackad, det finns hål för CPU-backplate, tonat fönster och två extra vattenkylningshål, bortsett från det är alla specifikationer identiska.

Men ändå är vanliga Tempest i genomsnitt dyrare (?)

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.