OCZ lanserar 3,5 tums SSD

Permalänk

"OCZ vrider upp temperaturen"

haha vilken diss av swec

Permalänk
Medlem

tror och hoppas att det kommer ett prisras som liknas med prisraset för 50" plasmor. 20000-25000 för en 720p plasma för 2-3 år sen som numera ligger på omkring 7000 kr. Finns alltså ingen anledning att inhandla idag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Man ser vilka som klagar. Fjortisar och studenter. Vi som jobbar kommer köpa en direkt allt handlar bara om hur mycket pengar man kan slösa.

För meningslöst att det går fortare? Jeez ge dig! erkänn bara att du är fattig.

Hemskt mogen syn du har på dina medmänniskor. Du kanske har märkt den ekonomiska krisen också? Fjortisar sure, men studenter? Skratta åt de arbetslösa och pensionärer också när du ändå är igång.

OnT: Bara o vänta så priserna pressas så den stora massan kan börja handla. Under tiden kan "ju de som jobbar" hjälpa till att pressa ner priserna också.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

3.5 tums ssd...tjena..kan väl sänka priset då på 3.5 tums ssd så de ä nått å ha jämfört eller att dom ä så mycket större å billigaresdfsd,mgas...,varför ja köper en 3.5 tums hdd ä att dom ä billiga å presterar oftast bättre än...,förstår inte bara va de ä som ä så bra me 3.5 tums ssd i dagsläget

EDIT:nyheten ä för företag me servrar då eller dylikt

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Hemskt mogen syn du har på dina medmänniskor. Du kanske har märkt den ekonomiska krisen också? Fjortisar sure, men studenter? Skratta åt de arbetslösa och pensionärer också när du ändå är igång.

OnT: Bara o vänta så priserna pressas så den stora massan kan börja handla. Under tiden kan "ju de som jobbar" hjälpa till att pressa ner priserna också.

Den ekonomiska krisen tog slut för ett bra tag sen. Den nådde knappt sverige heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Den ekonomiska krisen tog slut för ett bra tag sen. Den nådde knappt sverige heller.

Happ, på min arbetplats är det fortfarande besparingar/uppsägningar i luften. Men du har rätt den ekonomiska krisen var bara en pr-kupp

Att köpa en ssd för 15000 är kanske lite i överkant för många på swec, men så jäkla dyra är de inte i 60GB segmentet för en systemdisk om man tänker på prestandavinsten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peo_Bond
Happ, på min arbetplats är det fortfarande besparingar/uppsägningar i luften. Men du har rätt den ekonomiska krisen var bara en pr-kupp

Att köpa en ssd för 15000 är kanske lite i överkant för många på swec, men så jäkla dyra är de inte i 60GB segmentet för en systemdisk om man tänker på prestandavinsten.

Enligt undersökningar ligger vi på samma nivå som innan krisen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memento
Om man vill ha en stor billig ssd så är ju den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495592 mycket bättre.

1 TB för 2400, iofs så är det pci-express.

Vad är det för fel på den då kan man fråga sig med tanke på priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Enligt undersökningar ligger vi på samma nivå som innan krisen.

Källa?

*bort* onödig kommentar / CrAcKman

Permalänk
Avstängd

För dyr.

Trevligt att de har en 1 tb modell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Vad är det för fel på den då kan man fråga sig med tanke på priset.

läste en review på den och den kommer kosta mellan 1500 -2000 dollar tydligen så nått verkar fel skrivet, synd men kanske en verklighet om ett par år

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Källa?

*bort* <onödig kommentar> / CrAcKman

*bort* <onödig kommentar> / CrAcKman

Jag har inte källan här just nu, men kan fixa det senare när jag sitter på rätt burk.

Jag pratar såklart om i Sverige och inget annat.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Man ser vilka som klagar. Fjortisar och studenter. Vi som jobbar kommer köpa en direkt allt handlar bara om hur mycket pengar man kan slösa.

För meningslöst att det går fortare? Jeez ge dig! erkänn bara att du är fattig.

Vilket extremt trångsynt sätt att se världen... Omoget som någon annan nämnde

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Och du är antagligen 14 år gammal?

Jag har inte källan här just nu, men kan fixa det senare när jag sitter på rätt burk.

Jag pratar såklart om i Sverige och inget annat.

Nae jag är äldre en så...
Men innan man säger saker så kan man gärna ta med en källa, om du dvs. inte är självaste oraklet.

Visst det är ju påväg uppåt nu igen, men den är fortfarande väldigt hög.

"100 000 fler arbetslösa på ett år

Antalet inskrivna arbetslösa på Arbetsförmedlingen ökar snabbt inom de flesta grupper på arbetsmarknaden. I slutet av oktober uppgick antalet till 251 000 personer, eller 5,4 procent av arbetskraften***. Det innebär en ökning sedan oktober 2008 med 2,1 procentenheter, eller 96 000 personer. Andelen arbetslösa relativt befolkningen (16-64 år) har på ett år ökat med 1,6 procentenheter till 4,2 procent. Fler män än kvinnor är inskrivna arbetslösa, i oktober 142 000 män och 109 000 kvinnor, och antalet har sedan oktober 2008 stigit mer för män än för kvinnor.

* Antalet kvinnor har ökat med 36 000
* Antalet män har ökat med 60 000"

Citerat från arbetsförmedlingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Och du är antagligen 14 år gammal?

Jag har inte källan här just nu, men kan fixa det senare när jag sitter på rätt burk.

Jag pratar såklart om i Sverige och inget annat.

Gud vad omoget...
herregud-- vissa jobbar, vissa orkar inte, andra är sjuka eller fick sparken..
thats life..
men låt det inte färga av om hårdvaran är bra eller inte.

Sedan om man inte tycker det är prisvärt, det är en helt annan sak..

Tråkigt att man inte kan se fördelerna med SSD med blotta ögat.. men folk som provat verkar iaf imponerade.

Permalänk
Medlem

Det står inte vad för raid de kör?? antagligen raid0?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

ska testa ssd på dh nu nästa vecka och se sen vad jag tkr och även hoppas att intel/ocz kan förklara lite mer för mig om dom kommer vara där och ställa ut vilken jag antar att dom kommer.

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta upp med onödiga kommentarer hit och dit. Forumet är till för att alla ska trivas.
Tänk på regel § 1.1. Var trevlig.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

funderar på köpa en SSD DIsk, 2.5 elle 3.5 men jag vill inte betala mkt pengar, kollat på en del vid 1000 lappen, typ 900-1200 kr, finns de någon SSD som man vågar köpa för de "Låga" priset? isåfall vilken // tacksam för svar:)

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
funderar på köpa en SSD DIsk, 2.5 elle 3.5 men jag vill inte betala mkt pengar, kollat på en del vid 1000 lappen, typ 900-1200 kr, finns de någon SSD som man vågar köpa för de "Låga" priset? isåfall vilken // tacksam för svar:)

pröva prisjakt.. kingston ssdnow v series 40gb

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=515442

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Har man oändligt med pengar kan man köpa sig vad man vill även om det är riktigt onödigt ( vilket dom flesta med mkt pengar just gör )

Allt i artikeln såg riktigt nice ut, utom just då priset. För lite bang for the buck fortfarande. Mkt långt ifrån mänskligt gb per kr. Jag längtar tills SSD har sjunkit till dagens mekaniska diskars pris - då ska jag köpa - inte en dag före.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Citat:

[i]Jag längtar tills SSD har sjunkit till dagens mekaniska diskars pris - då ska jag köpa - inte en dag före.

Då lär du få vänta minst 10 år.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gudbrandsen
epic fail enligt mig när man änklingen har dom gått ner i storlek kommer ihåg när jag hade en 5¼ Hdd på 1gb och om man har fått ner bra prestandar till 2,5 så varför slösa extra plats? Oftast brukar Hdd blocka upp luft flödet i fronten och nu kan man tex få in 5 st fast mer glest så blockar man inte så mycket. Om dom sänker priserna på 2.5 så betalar jag nästan lite extra bara för att få det. Finns ju chassin som det inte har någon mening om man har 2,5 eller 3,5 och i det fallet är det bara knölägare. Men om man kan göra dom i 2.5 varför göra dom i 3.5??

Men med den logiken borde dom endast tillverkas i 1,8"... eller 1,3"... eller... ja du förstår.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Hemskt mogen syn du har på dina medmänniskor. Du kanske har märkt den ekonomiska krisen också? Fjortisar sure, men studenter? Skratta åt de arbetslösa och pensionärer också när du ändå är igång.

OnT: Bara o vänta så priserna pressas så den stora massan kan börja handla. Under tiden kan "ju de som jobbar" hjälpa till att pressa ner priserna också.

Ekonomisk kris, nu? VA!? Jag har inte sett röken av någon ekonomisk kris. Allt handlar om att ha rätt utbildning och jobb, går du där som vanlig arbetare utan studier, då är du lätt att byta ut. Gå skola och sök riktiga jobb.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig ha råd att betala mer för en hårddisk än vad resten av alla komponenter i min PC kostar tillsammans.

Får väl helt enkelt skaffa ett "riktigt" jobb, nu vad det kan vara...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Ekonomisk kris, nu? VA!? Jag har inte sett röken av någon ekonomisk kris. Allt handlar om att ha rätt utbildning och jobb, går du där som vanlig arbetare utan studier, då är du lätt att byta ut. Gå skola och sök riktiga jobb.

Det där stämmer ju inte heller. Finns många branscher där det är svårt att få jobb även fast du har bra utbildning tex genom media.
Men ja de kan va både och.
Men i många jobb så gäller det bara ligga framme, gå till företag o lämna in ditt CV etc.
Men vad som är vanligt är att ha kontakter eller att halka in på ett bananskal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Eh.. Nej. Det där slutade att gälla för cirka fem år sedan. Numera är det 2.5" som gäller i servrar.

Det stämmer inte alls. Jag har fortfarande inte sett en server som har en 2,5" disk i sig. Har nu flängt runt och installerat ett telekomsystem i 2,5 år nu så det har blivit en hel del servrerhallar.
Dom enda servrarna som jag kan se har nytta av små diskar är dom bärbara och dom är lätträknade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Det stämmer inte alls. Jag har fortfarande inte sett en server som har en 2,5" disk i sig. Har nu flängt runt och installerat ett telekomsystem i 2,5 år nu så det har blivit en hel del servrerhallar.
Dom enda servrarna som jag kan se har nytta av små diskar är dom bärbara och dom är lätträknade.

Typ, visst ser man några 2.5" SAS diskar på sina ställen men kan knappast vara någon vanlig företeelse.

OnT: Håller mej till mekaniska diskar ett tag till då jag fortfarande inte litar på SSD (med alla knepiga buggar i Firmwares mm o what have you... blahblah). Går knappt en dag utan att man läser om problem med Firmwares och degradering av celler mm... så SSDs ger jag inte mycket för just nu iaf.
Visst, är väl min paranoida sida som kikar fram men...

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

för 15000 får man en komplett ganska potent dator ELLER en 500gigs hårddisk, svårt val där, verkligen.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk

Du kanske redan har en dator?

Permalänk

mitt thermaltake element g har faktiskt en monterings-sats för 2,5 SSD brevid hårddisk buren synd bara att SSD är på tok för dyrt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya