Kompakt Thinkpad från Lenovo

Permalänk
Melding Plague

Kompakt Thinkpad från Lenovo

Lenovo hakar på trenden med datorer baserade på strömsnåla plattformar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte riktigt kundgruppen för denna, Lenovo har ju redan 2 st 13 tummare i thinkpad-serien, SL300 och X301, jag gissar den här blir billigare och är tänkt för "prosumenter" men själv är jag tveksam om de blir nåt hit, då tror jag x100e blir intressantare.

Permalänk

Gött med ett strömförsörjt USB-uttag! Banbrytande utveckling där

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Intressant, till rätt pris!

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Det där är ingen Thinkpad. Det är en plastdator med ett thinkpadmärke på.

Permalänk
Medlem

Fan nu har de förstört thinkpad

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Förstår inte riktigt kundgruppen för denna, Lenovo har ju redan 2 st 13 tummare i thinkpad-serien, SL300 och X301, jag gissar den här blir billigare och är tänkt för "prosumenter" men själv är jag tveksam om de blir nåt hit, då tror jag x100e blir intressantare.

Jag tycker denna är högintressant. Jag behöver en lätt dator med okej prestanda till ett pris som en student har råd med.

X100e har för liten skärm (11.9) och SL300 och X301 är väldigt mycket för dyra, men verkar i övrigt bra.

I princip alla andra datorer i denna klass är antingen svindyra eller har glossy-skärm, inget som är särskilt lämpligt för användande på resande fot.

Dessutom lär den ju med AMD-konfiguration piska de flesta Intel-baserade 13,3 tummare grafikmässigt.

Känns som att denna laptop har allt jag vill ha, kanske blir en sån efter sommaren

Tillägg: Dessutom verkar den inte vara "designad" med massa lättrepad pianolack och andra dyra och onödiga snyggheter vilket är ett stort plus...

Permalänk
Medlem

Högintressant äntligen en 13 tummare utan cd-enhet och amd med rätt pris.
Problemet är bara att det är thinkpad (orka fel placering av fn,ctrl liksom)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Problemet är bara att det är thinkpad (orka fel placering av fn,ctrl liksom)

De var ju uppe en nyhet om att alla nya thinkpads skulle kunna ändra just det via bios.
jag köper hälldre en dator där Fn är ytterst som har fin kvalite än något hp skit som är feldesignad så den överhättas mm .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb