Problem med att ominstallera bärbar dator.

Permalänk
Medlem

Problem med att ominstallera bärbar dator.

Hej,

Jag har försökt installera om XP på min sambos bärbara dator efter hon fått virus på den. Kommer inte ihåg vad det var för virus men vi fick vårt internet nedstängt för att hennes dator skickade massepost till andra utan att hon visste om det. Det gick inte heller att installera virusprogrammet på hennes dator som betedde sig mer och mer underligt vilket gjort att jag bestämde mig för att formatera om den.

Nu till problemet.
Jag har aldrig lyckats komma igenom en hel installation av XP på grund av att lite här och var i installationsfasen så stänger datorn av sig själv av någon anledning. Ibland tycker jag att den stänger av precis när jag trycker "delete partition" då jag försöker rensa datorn på allt. Ibland stänger den av under själva formateringsfasen etc...

Har ni någon aning om vad som kan var fel?

Tack på förhand!

Visa signatur

.: In Trance We Trust :.

Permalänk
Avstängd

testa en annan tom hårdisk som det inte finns virus på!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Förmodligen viruset som spökar..

du behöver rensa disken innan du försöker installera xp igen..

Jag skulle leta reda på en Windows 98 cd first edition och starta med den för att använda mej av programmet f-disk som finns i den för att radera partitionen, sen lägga in xp..

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk

4om du har nån mer dator som du kan bränna ut en ubuntu live cd med så gör det och formatera hårddisken därifrån

http://www.ubuntu.com/

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows