Testa DirectX 11 med Stalker Benchmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
Ganska fult för och vara 2009

EDIT: ser att dom flesta tycker som jag

Precis som i de andra spelen är det ljuseffekterna som skapat stämningen.

System i sig, HD5870@ 900/1200

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Fan va folk klagar?

Stalker Shadow of Chernobyl ser fan mkt bättre ut än t.ex CoD4 (som ingen klagar på)

Renderer 5
Preset 5
Video Mode 1920x1200
Use DX10.1 0
Enable tessellation 1
Contact hardening shadows 1
MSAA 0
MSAA A-test 0
SSAO mode 3
SSAO quality 3
Config file ai_use_torch_dynamic_lights on
bemsg 1

Test Results
Day
Day Min FPS 32
Day Avg FPS 54
Day Max FPS 77

Night
Night Min FPS 34
Night Avg FPS 53
Night Max FPS 82

Rain
Rain Min FPS 34
Rain Avg FPS 56
Rain Max FPS 84

SunShafts -Krasch!
SunShafts Min FPS 0
SunShafts Avg FPS 0
SunShafts Max FPS 0

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Men du vet ju inte bättre lillevän:) Eller kanske du går på några glada piller som gör att du ser allt i överdriven bloom effekt;)

Den kommentaren är fel på så många sätt att det bara blir löjligt.

Tänk också på att Crysis är ett gammalt spel och Stalker: Call Of Pripyat ett helt nytt. Pinsamt fult är vad det är i jämförelse.

Dessutom är jag knappast din lille vän. Är 2 meter lång och 110 kg tung.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Den kommentaren är fel på så många sätt att det bara blir löjligt.

http://pici.se/pictures/IIvHfwxbk.jpg

Tänk också på att Crysis är ett gammalt spel och Stalker: Call Of Pripyat ett helt nytt. Pinsamt fult är vad det är i jämförelse.

Dessutom är jag knappast din lille vän. Är 2 meter lång och 110 kg tung.

Varför klagar då inte folk på t.ex spel som Modern Warfare 2 där allt är skitfult, lågupplöst m.m.

Förklara, vad är det som ser dåligt ut i Stalker? Texturer? Karaktärer? Skuggor? Vad?

I t.ex COD är träd gjorda i papp.

Ang crysis är ett gammalt spel, men knappt något grafikkort tills idag har kunnat köra spelet med en normal fps (50+)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Varför klagar då inte folk på t.ex spel som Modern Warfare 2 där allt är skitfult, lågupplöst m.m.

Förklara, vad är det som ser dåligt ut i Stalker? Texturer? Karaktärer? Skuggor? Vad?

I t.ex COD är träd gjorda i papp.

Ang crysis är ett gammalt spel, men knappt något grafikkort tills idag har kunnat köra spelet med en normal fps (50+)

Crysis är det tekniskt, enligt mig även designmässigt, snyggare spelet utav de båda på alla sätt och vis.

Det är allt jag säger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Crysis är det tekniskt, enligt mig även designmässigt, snyggare spelet utav de båda på alla sätt och vis.

Det är allt jag säger...

Absolut det stämmer men, men sen kommer ju pengar in i bilden också. Vilka har mest pengar att lägga. Tyska Crytek som är sponsrade av både intel och nVidia, samt har EA som publisher. Eller lilla ukrainska GSC som har NAMCO som publisher.

Sen är ju stalker ett FPS/RPG medan Crysis bara är ett FPS. så de har nog olika prioriteringar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Håller med det någon skrev om Cod MW2 till PC.
Snyggt..jooo.
Men VARFÖR inte lägga lite krut på PC-versionen där de som har prestandan kan lägga på extra tekniker. Varför köpa 5870 när spelen tydligen klarar sig med 4850 lika snygg utan en endaste skillnad på 1680 skärm.

Jag har 1920 och blev skitbesviken på att det endast var exakt samma inställningar som från COD2, INTE EN SKILLNAD! 4x inte ens sampling eller Ampfient Oclousion(felstavat) inte en enda grej att kunna använda hårdvaran. Ångrar grovt jag betalde för mitt MW2, World of War är snyggare än MW2. Allt så stelt så pinsamt.

Fram med de som har lite verklighetstekniker som gungande träd osv. MW2 kunde de inte ens lägga in att man kan ta sönder något alls fast pepprar en kruka med raketgevär 2009. Jag fattar inte de som tycker det ens snyggt, spelat 1h sedan så stelt pga gammal grafik jag spelade World at War på högsta igen där lite mer detaljer i alla fall så känns man är "där".

Crysis är snyggt allt utom fienden samma med FarCry2 som ser ut som vic64 grafik tyvärr från avstånd.(fienderna) INTE MILJÖN, den snygg! Tänk om använt den motorn till COD6?
Vad kul det hade vart att spela. Och FC2 så kan man verkligen se skillnad på konsoll och pcversion om man drar på inställningarna.

Skäms jag gick på att köpa MW2... Inga ytor, inget??. Synd man inte får lämna tbs för falsk marknadsföring som med allt annat.
Trodde faktsikt de hade ny motor och dx10 åtmisntonde! Ingen fysik heller? Gnälls rejält men kostar 500 spänn för något som de säger ska vara så banbrytande och sen som COD2 fast mer texturer bara. Inget annat alls. Röken var hemsk och ser ingen skillnad alls. Skuggorna exakt som 2:an fast fler då mer på skärmen. Skulle ju gå använda vapnen till skjuta genom väggar osv, men bara de som var skrptade och aldrig andra fast samma jävla vägg huset bredvid?

Pipipt av mig nu Sorry... Bara ignorera och be mig skaffa ett liv

Hoppas nu kommer nya konsoller så grafiken blir bättre. Förstår Nvidia att de inte släpper något som inte finns användning för. Ett 250 klarar redan det mesta. Utom de speltitlar som nämns här som är speciella för det lagts ner arbete på dem och inte samma som Halflife/Doom.

Kom helt ur ämnet troligen! Ledsen för det...

Visa signatur

I870 @3600 mhz
Asrock P55 extreme, 2x2gb OCZ SLI-Edition
GTX260 i SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Varför klagar då inte folk på t.ex spel som Modern Warfare 2 där allt är skitfult, lågupplöst m.m.

Förklara, vad är det som ser dåligt ut i Stalker? Texturer? Karaktärer? Skuggor? Vad?

I t.ex COD är träd gjorda i papp.

COD har väll aldrig varit snyggt så inga större förväntningar kanske?
Har ett par spel ur serien och mestadels ligger dom & möglar på hårddisken eller på skivor... det senaste kan jag tyvärr inte uttala mig om då jag bara sett någon screen.

Permalänk
Medlem

hmm tycker cod spelen alltid har varit snygga om man tänker på att systemkraven brukar vara ganska låga och behagliga..

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

*GRRRR* Satan i gatan vad sne jag blev när jag laddat ner den jävla filen och den vägrade starta installering utan låste nerladdningsmappen så jag fick starta i felsäkert läge till slut för att ta bort den, sen låste den papperskorgen !!! fick starta i felsäkert läge för att tömma papperskorgen !!! Hur ofta händer det ?
jag har inte haft sånna problem med någon fil på de senaste åren sedan vissa filmfiler kunde fastna som aktiva i windows stenyxeplayer i dinosurows XP........ Jävla ryssvirus !

Permalänk

Nedladdningen tog ju en evighet, 30kb/s är ju bara sååååå 95
När man väl fått hem skiten var den korrupt, lägger ner :S

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk
Medlem

Man kan inte spela ett prestandatest, så för egen del -inte intressant.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag tycker pc-spelen får ta och kamma sig nu om de vill att folk ska uppgradera sina brukar. Jag vill gärna köpa ett 5870 eller 5970 men jag kan inte motivera mig själv till det när man kan maxa alla spel i 1920x1200 med mitt 260GTX...

Trist att tv-spel ska förstöra för oss äkta gamers. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Jag tycker pc-spelen får ta och kamma sig nu om de vill att folk ska uppgradera sina brukar. Jag vill gärna köpa ett 5870 eller 5970 men jag kan inte motivera mig själv till det när man kan maxa alla spel i 1920x1200 med mitt 260GTX...

Trist att tv-spel ska förstöra för oss äkta gamers. :/

Är däremot tveksam att du kan maxa alla spel med ett gtx260 när det inte går med 2st 4890...

Permalänk
Medlem

Kört testet ett par gånger nu.
Tyvärr kan jag inte köra med AA utan att drivrutinerna till grafikkortet slutar funka och måste återställas, av någon lustig jävla anledning

Vilket är rätt synd... Även testat med Tesselation, vilket funkar och ger liiite sämre fps men inte stor skillnad.

Oklockat 5870
Oklockat i5 750
4gb ram
win7 64bit

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

i5 750 @ 4.3ghz
5850 @ 1000/1250

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
i5 750 @ 4.3ghz
5850 @ 1000/1250

http://pici.se/pictures/CHxmtCoKi.jpg

Ser ut som att jag kanske skulle överväga att överklocka delarna trots allt du sitter på samma cpu som jag och sämre grafikkort och får ändå högre resultat

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgart
Ser ut som att jag kanske skulle överväga att överklocka delarna trots allt du sitter på samma cpu som jag och sämre grafikkort och får ändå högre resultat

Bara att ösa på blir en enorm skillnad!

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
Bara att ösa på blir en enorm skillnad!

Japp det verkar onekligen så nu måste jag bara läsa på lite om överklockning först ;D

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG