Backuplösningar från Data Robotics

Permalänk
Melding Plague

Backuplösningar från Data Robotics

Data Robotics utökar den populära Drobo-serien med två nya modeller.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk om nått företga kunde tänka på att det finns en stor marknad av hemanvändare som skulle kunna tänka sig sånt här och prissätta det efter den volymen istället för att sätta ett premiumpris och sälja 1000 ex istället för 1 miljon.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk till Drobo. Säkert en bra produkt, men jag lockas inte av att använda den då deras "raid"-funktionalitet inte är dokumenterad, vad jag vet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Det är en sak jag alltid undrat om den här typen av produkter, vad är det som sätter taket för hur stora diskarna kan vara? Är det mjukvara eller hårdvara?
Själv skulle jag gärna köpa en liknande produkt, men det känns meningslöst nu när diskstorlekarna ökar så snabbt.

Permalänk
Avstängd

Har den ZFS?
Annars är det ju bara skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam7
Det är en sak jag alltid undrat om den här typen av produkter, vad är det som sätter taket för hur stora diskarna kan vara? Är det mjukvara eller hårdvara?
Själv skulle jag gärna köpa en liknande produkt, men det känns meningslöst nu när diskstorlekarna ökar så snabbt.

Begränsningarna brukar ofta ligga i firmwaren. Men se det egentligen inte som begränsningar, normalt brukar man bara se på vilken disk som är störst i dagsläget och säga att den klarar av så mycket som den största disken * antalet diskplatser.

5 diskplatser * 2 TB (dagens största disk) = 10 TB. Sen när 2.5 TB disken kommer så kommer antagligen även denna att fungera (du får nog inga garantier på det, men sannolikheten för att det inte ska fungera är nog rätt låg).

Permalänk
Medlem