Minimal trådlös USB-adapter från D-Link

Permalänk
Melding Plague

Minimal trådlös USB-adapter från D-Link

D-link satsar på en minimal USB-adapter för den trådlösa 802.11n-standarden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om man köper en trådlös adapter till sin skrivbordsdator, spelar det någon större roll om man väljer USB eller PCI?

Har just nu en lång kabel genom lägenheten, men det ser ju inte så snyggt ut och funderar därför på att gå trådlös även där. Har redan andra trådlösa grejer som mobilen och PS3an.

Permalänk
Medlem

Det var inte den nyaste datorn de hade på bilden, eller finns det laptops och skrivare med den gamla anslutningen?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Om man köper en trådlös adapter till sin skrivbordsdator, spelar det någon större roll om man väljer USB eller PCI?

Har just nu en lång kabel genom lägenheten, men det ser ju inte så snyggt ut och funderar därför på att gå trådlös även där. Har redan andra trådlösa grejer som mobilen och PS3an.

Har du möjligheten så ska du absolut köra på PCI/pci express x1
De med usb brukar (enligt mina vad jag testat och hört) vara riktigt kassa och tappa uppkopplingen.
Har själv testat 2 olika vet ej modellerna men från d-link och net gear.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Det var inte den nyaste datorn de hade på bilden, eller finns det laptops och skrivare med den gamla anslutningen?

Det är en gammal Dell! Jag hälsade på morsan och farsan i förmiddags, och jag törs satsa ganska mycket på att det är precis en sådan dator som på bilden som mina föräldrar använder.

Smidig adapter de lyckats knåpa ihop btw.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

tycker den var fet åt sidorna häldre lite längre utåt än att den täcker närliggande usbportar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Det är en gammal Dell!

HAHA paralellportar va det länge sedan man såg

OnT: okej att den är liten, det är kul - men borde inte räckvidden på hur många nät man kan hitta försämras med en mindre antenn...?

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Minimal trådlös USB-adapter från D-Link

Jag tycker att det är en ganska dåligt formulerad titel. Det skulle kunna tolkas som en adapter som gör USB enheter trådlösa. "Minimal trådlös wifi adapter från D-Link" eller "Minimal USB-adapter för trådlöst-nätverk".

Det viktiga är väl inte vem som gjort den, utan vad det är?

Jag påstår att "trådlös USB-adapter" är mycket intetsägande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Det är en gammal Dell! Jag hälsade på morsan och farsan i förmiddags, och jag törs satsa ganska mycket på att det är precis en sådan dator som på bilden som mina föräldrar använder.

Nu vet jag ju inte vilken dator dina föräldrar har, men den på bilden tycks vara en Inspiron 500m/600m eller motsvarande Lattitude med samma chassie.

Permalänk
Medlem

Undra om den funkar med osx ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Kanske man skulle köpa en sån här då så kanske det funkar direkt i Win 7.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Den här måste bli överhettad relativt fort

Permalänk

Det finns en adapter med liknande storlek i teknikmagasinets kataolg, även den är för n standarden.
Märke KONIG, 150 mbps, stödjer alla säkerhetsstandarder, mimo, klarar win, linux och mac, kostar 249 kr.

Jag gör inte reklam men den är värd att jämföra med tycker jag

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″