Nvidia fortsätter reta Intel

Permalänk

Haha ser likheterna mellan dessa och de gamla sovjetkarikatyrerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Vad lever du i för fantasivärld då?

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Haha nvidia är roliga mer humor tack.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

fint namn chefen på nedersta bilden hade... hosthost

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Du nämner olja under en tid då det inte var ett stort behov av det.
Först sänker man priserna tills alla känner att de måste ha produkten.
När produkten är "nödvändig" så höjs priset igen och man säger då att efterfrågan är större än tillgången.
Och det är sant. Med en låg efterfrågan så måste man locka sina kunder på det enda vis man kan. Med låga priser. Finns efterfrågan så sänks inte priserna.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Nej men herrejävlar - att okunskap på sådan här nivå fortfarande existerar.

Om ingen vill köpa olja? Vad gör man då? Jo man sänker priset för att åter igen försöka få upp oljan som ett bra och prisvärt alternativ. När man sedan lyckas få igång efterfrågan, då ökar man priserna igen. Borde du lärt dig redan i högstadiet fast du kanske inte kunde förstå vad din lärare pratade om.

Och vad hade hänt om Rockefellers Standard Oil INTE hade köpt upp alla konkurrenter? Hade priserna stigit då?

Nu vill jag att du gör så här - tänk efter en stund. Gärna lika lång tid som det tog dig att hitta ett extremt undantag från en regel. Så när du funderat några år (glöm inte att du måste äta, dricka och sova också) - har du förhoppningsvis kommit fram till att du kanske inte borde öppna munnen utan att tänka efter.

Hjärtliga hälsningar.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Avstängd

Jag hade för mig att Nvidia gillade Intel, eftersom Nvidia konkurrerar med AMD, och Intel är AMDs rival.
Typ "min fiendes fiende är min vän".

Nvidia ska ju inte klaga på Intels affärsmetoder, det är hypokritiskt.
Nvidia har dåliga affärsmetoder de med.

Nvidia lurar konsumenter genom att lurigt lansera nylansera gamla generationens grafikkort under nytt namn. 8600 och 9600 är ju samma kort.
9800 GT och GTS 240 är samma kort.

SLI fungerar bara på moderkort med deras chipset.

De stänger av PhysX om systemet har ett ATI kort installerat.

De stänger av PCI Express peer-to-peer writes om två icke-Nvidia kort är installerade i datorn.

http://vendors.bluwiki.com/#Nvidia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
Nej men herrejävlar - att okunskap på sådan här nivå fortfarande existerar.

Om ingen vill köpa olja? Vad gör man då? Jo man sänker priset för att åter igen försöka få upp oljan som ett bra och prisvärt alternativ. När man sedan lyckas få igång efterfrågan, då ökar man priserna igen. Borde du lärt dig redan i högstadiet fast du kanske inte kunde förstå vad din lärare pratade om.

Och vad hade hänt om Rockefellers Standard Oil INTE hade köpt upp alla konkurrenter? Hade priserna stigit då?

Nu vill jag att du gör så här - tänk efter en stund. Gärna lika lång tid som det tog dig att hitta ett extremt undantag från en regel. Så när du funderat några år (glöm inte att du måste äta, dricka och sova också) - har du förhoppningsvis kommit fram till att du kanske inte borde öppna munnen utan att tänka efter.

Hjärtliga hälsningar.

Game Set Match

Visa signatur

mehp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jag hade för mig att Nvidia gillade Intel, eftersom Nvidia konkurrerar med AMD, och Intel är AMDs rival.
Typ "min fiendes fiende är min vän".

Nvidia ska ju inte klaga på Intels affärsmetoder, det är hypokritiskt.
Nvidia har dåliga affärsmetoder de med.

Nvidia lurar konsumenter genom att lurigt lansera nylansera gamla generationens grafikkort under nytt namn. 8600 och 9600 är ju samma kort.
9800 GT och GTS 240 är samma kort.

SLI fungerar bara på moderkort med deras chipset.

De stänger av PhysX om systemet har ett ATI kort installerat.

De stänger av PCI Express peer-to-peer writes om två icke-Nvidia kort är installerade i datorn.

http://vendors.bluwiki.com/#Nvidia

jag tror du minns fel, det var 8800 gt som blev 9800 gt

Det stor skillnad på 8600 gt och 9600 gt däremot är det liten skillnad på 9600 och 9800 (8800) i prestanda

om de lägger ner resurser på PhysX borde de väl också få fördelarna av det också (dvs. vara ensamma om att kunna använda det)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jag hade för mig att Nvidia gillade Intel, eftersom Nvidia konkurrerar med AMD, och Intel är AMDs rival.
Typ "min fiendes fiende är min vän".

Nvidia ska ju inte klaga på Intels affärsmetoder, det är hypokritiskt.
Nvidia har dåliga affärsmetoder de med.

Nvidia lurar konsumenter genom att lurigt lansera nylansera gamla generationens grafikkort under nytt namn. 8600 och 9600 är ju samma kort.
9800 GT och GTS 240 är samma kort.

SLI fungerar bara på moderkort med deras chipset.

De stänger av PhysX om systemet har ett ATI kort installerat.

De stänger av PCI Express peer-to-peer writes om två icke-Nvidia kort är installerade i datorn.

http://vendors.bluwiki.com/#Nvidia

8800gt blev 9800gt, 8600gt är sämre än både 9600gt och 9500gt.

Men visst är nVidia mycket värre än Intel, det har du helt rätt i, deras batman-kupp var för mycket, kommer aldrig köpa ett nVidia-kort mer. Intel har väl inte varit dumma sen flera år sedan (deras muthandlingar)?

PS. Och ja jag är medveten om att vi inte får veta om alla affärsmetoder de använder sig av och ja jag är medveten om att amd kanske inte är änglar de heller, men jag har bara hört dåligt från nVidia och jag antar att det finns en anledning till det. DS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zinkethaking
om de lägger ner resurser på PhysX borde de väl också få fördelarna av det också (dvs. vara ensamma om att kunna använda det)

Möjligt, men man kan också se det som att man har köpt sin rätt att använda PhysX iom att man köpte ett kort som marknadsfördes med att det hade physX...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Det där är lite samma sak som konceptet "välvillig diktatur". Visst kan ett monopol leda till billiga priser, om monopolet så vill. Men det som blir lidande eller saknas helt är ju dels frihet, men också utveckling.

Sedan är monopolkapitalism visserligen ett underligt uttryck, men en självmotsägelse är det väl ändå inte. Begreppet monopol existerar väl egentligen inte under något annat system överhuvudtaget, så det räcker att säga monopol, att det är ett kapitalistiskt monopol är väl underförstått.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
Monopolkapitalism. Svartvit. Jätteliten. Fulsnygg. Dumsmart.

Fler självmotsägelser?

Men för att ta ett exempel ur verkligheten så köpte Rockefellers Standard Oil upp alla konkurrenter. Och vad hände med oljepriset? Jo, det fortsatte att sjunka som en sten. Plums. Där blev hela din föreställning om "monopolkapitalism" och dess konsekvens för priserna avrättad. Så går det när man inte vet vad man talar om, utan bara upprepar de slogans man hör från "folk" som inte heller vet vad de talar om.

Kram.

Så där låter oftast unga människor som är medlem i moderaterna, eller folkpartiet. Dom tror på allt dom hör utan att ifrågasätta. Tack och lov blir man äldre och får lite perspektiv på allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Så där låter oftast unga människor som är medlem i moderaterna, eller folkpartiet. Dom tror på allt dom hör utan att ifrågasätta. Tack och lov blir man äldre och får lite perspektiv på allt.

Att vara moderat eller folkpartist implicerar väl inte att man är för någon sorts monopol? Monopol är väl monopol oavsett om det är kapitalistiskt monopol (företag) eller statligt monopol (kommunism ).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Haha, så roligt och så sant

Gillar inte heller Intels affärsmetoder men kommer lik förbannat köpa en processor från Intel när jag uppgraderar i höst så kalla mig för hycklare.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Så där låter oftast unga människor som är medlem i moderaterna, eller folkpartiet. Dom tror på allt dom hör utan att ifrågasätta. Tack och lov blir man äldre och får lite perspektiv på allt.

Och så där låter människor som är på vänsterkanten och tror att de vet bäst och får (ska) styra över andra människors liv. Också väldigt duktiga på selektiv uppfattning. Toblerone for president!

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Haha, detta gjorde helt klart min dag mycket roligare.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Och så där låter människor som är på vänsterkanten och tror att de vet bäst och får (ska) styra över andra människors liv. Också väldigt duktiga på selektiv uppfattning. Toblerone for president!

Sant. Fast jag är inte vänster. Undrar vad jag är då? hmm...tål att tänkas på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kadjoopplo
Sant. Fast jag är inte vänster. Undrar vad jag är då? hmm...tål att tänkas på.

Du kanske är lite off-scale á la miljöpartiet?

On topic:
Kul strippar, sen tar man dem väl så seriöst man själv känner för..

Permalänk

Haha har kollat på intel insides typ 4 veckor innan den här nyheten men kul ändå

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Hehe, lite roligt är det iaf:D
Kom att tänka på den här videon som AMD gjorde.
http://www.youtube.com/watch?v=kzW9bevxHm4

Welcome to Megahertzagovina

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

nVidia gnäller över att Intel ger AMD pengar. Detta är humor.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zinkethaking
jag tror du minns fel, det var 8800 gt som blev 9800 gt

Det stor skillnad på 8600 gt och 9600 gt däremot är det liten skillnad på 9600 och 9800 (8800) i prestanda

om de lägger ner resurser på PhysX borde de väl också få fördelarna av det också (dvs. vara ensamma om att kunna använda det)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
8800gt blev 9800gt, 8600gt är sämre än både 9600gt och 9500gt.

Men visst är nVidia mycket värre än Intel, det har du helt rätt i, deras batman-kupp var för mycket, kommer aldrig köpa ett nVidia-kort mer. Intel har väl inte varit dumma sen flera år sedan (deras muthandlingar)?

PS. Och ja jag är medveten om att vi inte får veta om alla affärsmetoder de använder sig av och ja jag är medveten om att amd kanske inte är änglar de heller, men jag har bara hört dåligt från nVidia och jag antar att det finns en anledning till det. DS.

8800GT blev 9800 som blev GTS 240
jag äger dem alla, jag vet
Ny kylare på senaste

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jag hade för mig att Nvidia gillade Intel, eftersom Nvidia konkurrerar med AMD, och Intel är AMDs rival.
Typ "min fiendes fiende är min vän".

Nvidia ska ju inte klaga på Intels affärsmetoder, det är hypokritiskt.
Nvidia har dåliga affärsmetoder de med.

Nvidia lurar konsumenter genom att lurigt lansera nylansera gamla generationens grafikkort under nytt namn. 8600 och 9600 är ju samma kort.
9800 GT och GTS 240 är samma kort.

SLI fungerar bara på moderkort med deras chipset.

De stänger av PhysX om systemet har ett ATI kort installerat.

De stänger av PCI Express peer-to-peer writes om två icke-Nvidia kort är installerade i datorn.

http://vendors.bluwiki.com/#Nvidia

+10 minst på det som inga nvidiafans vill erkänna:)

Som någon skrev tidigare,nvidia vill försvara sin investering,men varför har dom då tagit bort physxstödet för oss som köpte ett ageia physxkort när den tiden begav sig?Jag har betalt pengar för att köra mitt ageia physxkort ihop med ghost recon advanced warfighter som var med i kortets bundle men det kan jag inte för nvidia slutade stöda mitt physxkort för typ 2-3 physxdrivers.Så nej att nvidia lipar med sin skräpserie gillar jag inte,dom är ju värre än intel för intel ger åtminstone drivrutinsstöd för sina produkter i nästan evig tid.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

Haha, roliga bilder. Jag skrattade i alla fall.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jag hade för mig att Nvidia gillade Intel, eftersom Nvidia konkurrerar med AMD, och Intel är AMDs rival.
Typ "min fiendes fiende är min vän".

Nvidia ska ju inte klaga på Intels affärsmetoder, det är hypokritiskt.
Nvidia har dåliga affärsmetoder de med.

Nvidia lurar konsumenter genom att lurigt lansera nylansera gamla generationens grafikkort under nytt namn. 8600 och 9600 är ju samma kort.
9800 GT och GTS 240 är samma kort.

SLI fungerar bara på moderkort med deras chipset.

De stänger av PhysX om systemet har ett ATI kort installerat.

De stänger av PCI Express peer-to-peer writes om två icke-Nvidia kort är installerade i datorn.

http://vendors.bluwiki.com/#Nvidia

Intel har ju stängt ute nVidia från deras nya plattform, nVidia får ju inte licens till bussen och har fåt avsluta sin utveckling av chipset för Intelplattformen.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dafydd
nVidia gnäller över att Intel ger AMD pengar. Detta är humor.

Naaee. så tolkade jag inte riktigt bilden. Snarare att Intel gjorde en massa massa pengar på sin strategi och kunde strö en liten liten del tillbaka på AMD när strategierna kom ut i ljuset.
Det jag tolkar det som är alltså satir över Intels futtiga ersättning kontra vinsten snarare än gnäll att ena parten ger pengar till andra.
Men tolkningen är ju fri, jag kan väl också ha missförstått...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Muhahahahahahaha ROLIGA BILDER !!!

Alla företag har en uppgång och ner gång, om 5 år så har dom en P4 period kanke

Visa signatur

:D