Bra gratis brandvägg till Windows 7?

Permalänk
Medlem

Bra gratis brandvägg till Windows 7?

Hej!

Har någon tips på en bra gratis brandvägg till Windows 7 (64-bit Professional) som är bättre än Microsofts inbyggda?

Har tidigare kört med ZoneAlarm, men som jag fattar det har de ingen gratisversion som passar till Windows 7 (rätta mig gärna om jag har fel och var jag i så fall kan ladda hem den!).

Mvh
K.G.E.

Permalänk

Windows 7 har en bra brandvägg inbyggd. Fullgod för normalbruk; gärna i kombination med antiviruset MSE.

Permalänk
Medlem

Kolla på Matousec
http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge...

De som är markerade med "Free" är gratis. Observera att en del av dessa är rätt avancerade brandväggar med totalt skydd för exekvering, processinteraktion och full brandvägg. Comodo som är gratis är inte lätt att använda innan man lärt sig den till exempel.

Som jag förstått det är Online Armor mer användarvänligt och jag kommer testa den själv i framtiden, men problemet är att de inte supportar 64-bit Windows än så länge (de jobbar på det, trolig release tidigt 2010).

Windowsbrandväggen är som den är, det är en simpel brandvägg som är gjort för att stoppa trafik utifrån. Den fungerar om man har ett riktigt bra antivirus som stoppar alla potentiella problem inifrån. MSE är otestad, så vet inte om jag anser att den är riktigt bra. Gratis är den i alla fall.

Permalänk

Matousec's review toppas av ett blått excellent-skikt. Get-it-now är inget annat än en betald annonsplats. Vidare kommentarer överflödiga.

Här är en MSE test:
http://www.lostintechnology.com/tag/mse-review

Använder man förnuftet, när man surfar, behövs inte mer än normalt skydd. Har man däremot inget förnuft att använda, kan man inte få nog höga skyddsvallar. Konstaterat här ett otal gånger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Matousec's review toppas av ett blått excellent-skikt. Get-it-now är inget annat än en betald annonsplats. Vidare kommentarer överflödiga.

Så hans tester är fejkade och resultaten falska? Har du länkar som motbevisar hans resultat? Så länge han gör tester som är beskrivna så är den sajten i alla fall den bästa översikten på brandväggar. Vad jag sett andra säga om brandväggar på forum verkar stödja det. Eller för att säga det på ett annat sätt, flera av de brandväggar som ligger i topp på hans tester är riktigt bra brandväggar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Använder man förnuftet, när man surfar, behövs inte mer än normalt skydd. Har man däremot inget förnuft att använda, kan man inte få nog höga skyddsvallar. Konstaterat här ett otal gånger

Vad är normalt skydd? Så du menar alltså att om man är förnuftig så räcker Windows brandvägg? Är det alltså fel att vilja ha ett bättre skydd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Så hans tester är fejkade och resultaten falska? Har du länkar som motbevisar hans resultat? Så länge han gör tester som är beskrivna så är den sajten i alla fall den bästa översikten på brandväggar. Vad jag sett andra säga om brandväggar på forum verkar stödja det. Eller för att säga det på ett annat sätt, flera av de brandväggar som ligger i topp på hans tester är riktigt bra brandväggar.

Vad är normalt skydd? Så du menar alltså att om man är förnuftig så räcker Windows brandvägg? Är det alltså fel att vilja ha ett bättre skydd?

Som tidigare skrivet: Vidare kommentarer överflödiga och
Absolut inte fel; men onödigt.

Permalänk
Medlem

Ha ha ha. Hoppas testerna inte stämmer. Införskaffade/köpte en Licens för Sunbelt igår.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.