Asus lanserar netbook med AMD-processor

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar netbook med AMD-processor

En ny modell i Asus Eee-serie utrustas med processor från AMD.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Alltid trevligt med många alternativ. Hoppas därför på att fler varianter som använder AMD ska dyka upp.

Permalänk

ser vettig ut, hoppas bara den inte blir för dyr

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Undrar vad priset är, och hur energisnål den är?

Permalänk

Den där sir riktigt snygg ut påminner lite om en mac i utseende men knappast är den gjord av aluminium

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Hur får man dehär till en netbook?
Är ju en renodlad Laptop enligt mig.

~12"s skärm och 13" ligger många laptops på.

Permalänk
Medlem

skulle mer kalla det ultra portable, dvs modellerna mellan just netbooks och standard-laptops.
Köpte nyligen en MSI X340 som kanske får klassas i samma kategori och är helnöjd. Går till och med spela flera spel på den. För en gångs skull en smidig, tunn, lätt laptop som inte har skräckprestanda.
12"-skärmen här lockar dock mer än x340's 13.4", som jag tycker är på gränsen för stort, så det blir nog en uppgradering/nedminskning vad det lider.

Permalänk
Medlem

Grafikdelen är helt okej för att vara en pyttedator. Synd bara att det inte är AMDs senare modell (4200) med fullfjädrat stöd för h264-avkodning, nu får man nöja sig med att grafikdelen sköter "det mesta", men långt ifrån allt.

Processorn i sig är adekvat, men inte mycket att bli upphetsad av.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Undrar vad priset är, och hur energisnål den är?

Om man gör vissa antaganden (Samma batteriuppbyggnad som på tidigare EEE6, cells på 7.4V, 6600mAh) så är effektförbrukningen för att nå 4h är 12.2W. Men som alltid, ta siffrorna med en container med salt.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Den där sir riktigt snygg ut påminner lite om en mac i utseende men knappast är den gjord av aluminium

Den är en nästan exakt kopia (utseendemässigt) av datorer i UL-serien, min ul30a ser precis likadan ut. Locket är i alu, resten plast. UL30a har Intelprocessor, mer ram, mer hdd, mindre grafikkort och mer batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Grafikdelen är helt okej för att vara en pyttedator. Synd bara att det inte är AMDs senare modell (4200) med fullfjädrat stöd för h264-avkodning, nu får man nöja sig med att grafikdelen sköter "det mesta", men långt ifrån allt.

Processorn i sig är adekvat, men inte mycket att bli upphetsad av.

HD3200 som sitter i AMD780G stödjer fullfjädrad 1080p h.264 hårdvaruaccelerering och HDMI så denna gör nog också det.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
skulle mer kalla det ultra portable, dvs modellerna mellan just netbooks och standard-laptops.

Skillnaden är att en ultraportabel dator inte kompromissat så sanslöst med prestandan...

Permalänk
Avstängd

i princip samma storlek som macbook 13"... jag personligen hade ju hellre tagit en macbook i aliminium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
i princip samma storlek som macbook 13"... jag personligen hade ju hellre tagit en macbook i aliminium

...men nu är det så att en macbook förmodligen kostar 100 % mer än vad Eee PC 1201T kommer att göra!
Men om denna netbook kostar 9995 kr, så kan jag förstå dig.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10