Permalänk
Medlem

Uppgradera laptop??

Har funderat på att skaffa en laptop för att spela på, tänkte att det är likabra att slå på stort så att man klarar sig ett tag. Men jag undrar ändå om man kan uppgradera den lite som man känner för till exempel annan cpu & grafikkort osv..?

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, man uppgraderar inte laptops.

Permalänk
Medlem

http://se.ts.fujitsu.com/home/products/notebooks/amilo_graphi...

Ett exempel på laptop där man kan uppgradera grafikkort, har inte sett några nya kort på gång dock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thaa
http://se.ts.fujitsu.com/home/products/notebooks/amilo_graphi...

Ett exempel på laptop där man kan uppgradera grafikkort, har inte sett några nya kort på gång dock...

Ok tack för svaret, men är det värt att lägga pengarna på tex msi gt740 som jag kikat på eller är det bättre att lägga samma pengar på en stationär.

Permalänk
Medlem

Clevo datorer är möjliga att uppgradera med, CPUn sitter i sockel och grafikkort kan i vissa ändras från ett till 2 i SLI.

Stationära burkar leder alltid utvecklingen och ger mer prestanda pen krona, men så är de just stationära med.

Personligen har jag ledsnat på min gamla stora tower, visst det finns mindre men de blir stekheta de med och låter som reaplan.

Man får väga fördelar och nackdelar helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Clevo datorer är möjliga att uppgradera med, CPUn sitter i sockel och grafikkort kan i vissa ändras från ett till 2 i SLI.

Stationära burkar leder alltid utvecklingen och ger mer prestanda pen krona, men så är de just stationära med.

Personligen har jag ledsnat på min gamla stora tower, visst det finns mindre men de blir stekheta de med och låter som reaplan.

Man får väga fördelar och nackdelar helt enkelt.

Hmm får nog fundera lite mera =/

Permalänk
Medlem

I ditt fall är bra grafikkort viktigast eftersom den kommer att kännas gammal långt före allt annat i en bärbar.

Bruka blir dyrt med bärbar som har bra grafikkort inbyggt. För samma pris kan man säkert skaffa 1 stationär för spel och 1 billigare bärbar för andra (mindre krävande) saker när du är ute och reser. Har den bärbara DVI eller HDMI också kan den enkelt kopplas till en platt TV när du är hos någon etc.

Permalänk
Medlem

Ok, tror det får bli som panpo sa, en till att lira på & en till skolarbete/arbets laptop

Permalänk
Medlem

Asus G50V kan uppgraderas, Från "9700M GT" till "9800M GS".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Ram och HDD brukar gå bra att uppgradera på bärbara...men allt annat nja.

Permalänk
Medlem

Jo det beror som sagt på modell, de flesta märkes burkar vi ser på el-giganten mm är ju inte värst uppgraderabara, men vissa andar är faktiskt bygda som jag skrev, de går att bättra på med ny CPU och så, men det är ju inet som en stationär burk.