Astrologisk kylplatta från Evercool

Permalänk
Melding Plague

Astrologisk kylplatta från Evercool

Taiwanesiska Evercool satsar på att kyla heta bärbara datorer med en ny version av kylplattan Zodiac.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför har den USB-kontakter? Har den inbyggd USB-hubb?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Varför har den USB-kontakter? Har den inbyggd USB-hubb?

Antagligen för strömförsörjning, så är det på min zalman iaf, där kopplar man in en USB sladd i ena porten för strömförsörjning och för att inte "blockera" en port på datorn så kan man koppla in nåt annat i den andra.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Antagligen för strömförsörjning, så är det på min zalman iaf, där kopplar man in en USB sladd i ena porten för strömförsörjning och för att inte "blockera" en port på datorn så kan man koppla in nåt annat i den andra.

Vad jag kan se verkar det vara en strömkontakt brevid USB-portarna, så det låter konstigt. Men man kanske kan använda båda?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Vad jag kan se verkar det vara en strömkontakt brevid USB-portarna, så det låter konstigt. Men man kanske kan använda båda?

Mja, det finns två uttag. Koppla en hårddisk till ett och en mus till det andra o se om datorn upptäcker något du.
Jag tror att det är som Piece of Cake sa. Och strömkontakten är troligtvis för dom som inte vill använda en usbport på datorn, eller för dom som inte flyttar runt sin kylplatta så mycket.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att köpa en kylplatta till min bärbara, någon som vet hur mycket dom faktiskt hjälper?

Den här var riktigt snygg tycker jag

Permalänk
Avstängd

Alla normalbegåvade folk som inte har blivit tappade på huvudet vet ju att astrologi bara är skitsnack och påhittat.

Smart av dom att slappa på några lysdioder, så säljer det som smör till fjortisar med total avsaknad utav smak som blir helt kåta av LEDs.

Permalänk
Avstängd

Dom borde sparka några från marketing och design delen på företaget, och anlita några fler ingenjörer.

Då kanske dom kan komma med någon innovativ lösning som kyler bättre, istället för att lägga dit några värdelösa lysdioder.

Permalänk
Medlem

Jag har provat en kylplatta från zalman, typ 2000 eller nåt hette den. Jag var inte nöjd med den. En voltändring samt underclockning (guide finns i forumet) gav bättre resultat samt man slipper en extra bökig mojäng att släpa med till laptopen.

Bäst är att välja en laptop från början som inte blir så varm.

Permalänk
Medlem

Jag har själv byggt en kylare till min bärbara (kanske inte värdens vackraste men den fungerar) jag har labbat ganska mycket med att blåsa luft eller suga den genom "flänsarna" iaf så fungerade det bäst för mig men jag valde ändå att bygga en "packning" runt datorn och plattan med fläktarna i så att den tvingar
kall luft genom alla öppningar som finns den kyler faktiskt riktigt hyggligt bra

Så jag håller med er varför skall de envisas om att sätta dit en massa äckliga lysdioder som en fjortis gillar, nej jag vill ha saker som fungerar bra !

Minns att jag köpte en "deltaco laptop kylare" det var det värsta SKÄMTET jag har vart med om luften blåste ju bara ut på sidorna (mellan dator och kylaren)
sämsta skit jag har vart med om !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Alla normalbegåvade folk som inte har blivit tappade på huvudet vet ju att astrologi bara är skitsnack och påhittat.

Smart av dom att slappa på några lysdioder, så säljer det som smör till fjortisar med total avsaknad utav smak som blir helt kåta av LEDs.

Någon har visst vaknat på fel sida idag...

OnT: jävla livlig fläkt som ger ifrån sig 25dB vid 800rpm? :S

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
jävla livlig fläkt som ger ifrån sig 25dB vid 800rpm? :S

Det är ju inte fläkten som är problemet, det är att det knappt finns några hål för luften att ta sig igenom ju.

Helt idiotisk design = lågt luftflöde och hög ljudnivå