Dreamhack Winter 2009

Permalänk

Najs Men har inte vågat att ta mig till DH pga stölder Får nog samla ihop mina biffiga kompisar och ta med dem till DH :D:up:

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Håller helt och hållet med på flera punkter.

Klistermärken, utmärkt idé, då ska det också vara sådana som produktnycklar är av som är omöliga att slita bort (I princip).

Sweclockers rad. Jag är på!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Håller helt och hållet med på flera punkter.

Klistermärken, utmärkt idé, då ska det också vara sådana som produktnycklar är av som är omöliga att slita bort (I princip).

Sweclockers rad. Jag är på!

En sån här hade varit najs att placera i datorn http://www.prylportalen.se/nyheter/Spara-vad-du-vill-1.97269.html

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Man är ju med på Sweclocker-träffens "gruppfoto" näst längst ut till vänster med tröjan det står "Toxic-terror" blev däremot SJUKT sur att alla musmattor var slut när man kom dit trodde dom skulle börja utdelningen kl 16.00 eftersom det var då träffen skulle starta, men nejnej! istället började dom typ 15.50.. Och då var jag inte där nästa gång får ni vara lite mer punktliga

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dequix
Man är ju med på Sweclocker-träffens "gruppfoto" näst längst ut till vänster med tröjan det står "Toxic-terror" blev däremot SJUKT sur att alla musmattor var slut när man kom dit trodde dom skulle börja utdelningen kl 16.00 eftersom det var då träffen skulle starta, men nejnej! istället började dom typ 15.50.. Och då var jag inte där nästa gång får ni vara lite mer punktliga

What, din klocka måste gå efter. Min stod på 16:00 när de började dela ut, även Andreas Dimestam sa att de väntade till 16:00 och kollade på sin klocka.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Gick efter klockan på armen, den kanske går lite fel då aja, man lär sig av sina misstag men det gör ändå inte så mycket, för jag hittade en exakt likadan musmatta OÖPPNAD på golvet när jag skulle gå därifrån i söndags morse så jag är glad

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dequix
Gick efter klockan på armen, den kanske går lite fel då aja, man lär sig av sina misstag men det gör ändå inte så mycket, för jag hittade en exakt likadan musmatta OÖPPNAD på golvet när jag skulle gå därifrån i söndags morse så jag är glad

Nån som tappat eller slängt? Gz i alla fall.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Nån som tappat eller slängt? Gz i alla fall.

Förmodligen tappat, för det var ingen i närheten var inte så mycket folk kvar kl 9.45... Hoppas det blir en Swec-träff DH Summer 2010, hade varit trevligt! Och då ska jag vara där tidigt som fan

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
[B]Var där med ett helt gäng polare. Dock satt inte alla i samma hall.

Får nog lov att säga att det var det tråkigaste DH jag vart på. Vet inte om det är att jag blivit äldre och mognat, var där för två år sedan innan detta.
Tyckte att de krånglade till det med en enda utgång vilket medförde att det var en bit till sovhallen och parkeringen.

Håller med DH winter var inget kul i år imo, har dock bara varit där en gång innan och det var förra året då var det mycket bättre...En utgång var juh värdelöst för man vill juh kunna dra en lite bensträckare/ ta en nypa luft då och då och tycker inte att det var några särskilt roliga montrar i år heller :/
Och alldeles för mycket fjortistjejer som springer runt som inte hör hemma där.
Men men så kan det va ibland

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Inaktiv

Är inte intresserad av DH, är mer för Sweden Rock Men iallafall angående det här med stölder.

Alltså hade jag sett någon sno nåt när jag såg, av mig eller av någon annan spelar ingen roll. Jag hade seriöst spöat skiten ur rövhålet och golvat han(hon?) på plats. Hatar sånt folk över allt annat, bättre att dom lär sig i tidig ålder att sånt accepteras inte av allmänheten.

Daska till en p12:a en gång som försökte sno godis på ica och sen sa jag till personalen, "tuff du är" kan folk ju sarkastiskt säga, men för i helvete var inte så jävla fega och ingrip istället när nån snor? Då lär dom inte göra om det på ett bra tag. Jag är helt säker på att folk sett när någon snott något men inte vågat ingripa.

Så jävla respektlöst, skulle ju inte förvåna mig om det är folk som åker dit bara för att sno och sen sälja heller.

Permalänk
Medlem

noooo... glömde totalt bort träffen! var iof inte ens meningen att jag skulle åka på DH men en dude fixade in mig gratis så varför inte skulle va nice att få se hur musmattorna ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sugfot
PS bara så du vet så har jolt cola gått i konkurs :(:(:(

Där va en tyst minut på DH

det var ett försök på en tyst minut om inte alla jävla fjortisar och p12 inte skrek. tänkte ryta till mot dom men kom på att det var en tyst minut. >.<

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem

Men det går ju inte att sitta i stora hallen på HD. Vi satt i B och det var hur gött som helst. Hade alltid en person som satt vid datorerna och vaktade. Inget stulet, inget misshandlat. Hela DH var underbart gött. Att man fick gå lite längre till utgångar och sånt ser jag inte som något negativt. Man behöver upp och gå lite när man suttit ner i flera timmar.

Stölder är verkligen ett antiklimax. Tycker de skulle haft lite fler vakter som gick runt och hade lite koll. Sen så får man försöka vara uppmärksam åt varandra. Prata med sina grannar så man håller koll åt varandra. Blir detssutom mycket trevligare

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Aldrig blivit av med något, men fär säkerhets skull så har jag buntat ihop alla mina sladdar med massor av buntband (>50 st), ingen har tid att ta loss alla för att komma åt t.ex. musen. Mobil, kameror etc. lägger jag långt ner i en väska med kläder som jag har under platsen. Musmattan lägger jag också ner när jag går iväg.

Alltså, sätt fast allt som går, göm allt smått, släck skärmen, stick inte ut (tjuvarna lockas gärna dit det lyser och är tomt).

Swec-rad vore en idé till sommaren, dessvärre ett tag kvar.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Satt i stora hallen, i en av de stora gångarna, sitter alltid där och aldrig blivit av med ngt, buntband runt alla sladdar och lägger alltid en jacka eller tröja över mus/headset/skärm för att dölja, ser ju ännu mer suspekt ut om ngn rotar under en tröja

Har aldrig blivit av med något, eller jo blev av med en sovsäck för ngt år sedan men den hade jag lämnat i sovsalen

DH ftw, såå roligt iår igen, missade dock det med träffen

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Ser superskoj ut Ska dit nästa år då jag har ledig tid. Tveksam till att jag tar med mig stora datorn dock, delvis för att den väger uppåt 30 kilo...

Dessutom, omg Saitone!

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Läste igenom allt... Faan vad irriterande med jävla p12 och fjortisar som springer runt skriker, snor saker osv osv.
Jag skulle slagit ner jäveln om någon p12 snodde från mig! Så irriterande att man kommer dit för att ha kul och så är det någon som förstör för en...

Ska försöka fixa biljetter på SweC raden nästa år till mig och polarna

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

Är ju bara skitungar på DH.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Är ju bara skitungar på DH.

Nejdå jag var ju där men det är kanske fler i D-hallen, jag satt i B-hallen

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Nejdå jag var ju där men det är kanske fler i D-hallen, jag satt i B-hallen

Satt ingenstans men såg på livestream från svt, inte många över 15 där inte!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Trevligt att min lilla pärla fick lysa upp mörkret på de 2 sista bilderna även min diskreta vita keps

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Där har ni mig och Greenworm sittandes på huk på gruppbilden.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Haha, roligt att Sweclockers, med över 100 000 användare fick kanske inte ens hälften så mycket deltagare som andra.. samlingar av pirater på gruppfoton ^^

Permalänk

" Nästa år satsar vi på beväpnade vakter, avspärrningsband och betongmurar runt fotoplatsen."
Skönst kommentar till grupp bilden!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
När ska de börja könskvotera?

Fördomar aside, EN tjej på EN bild är vad jag lyckades hitta i den här artikeln... Det är för dåligt! Omvänd era flickvänner, grabbar! Det behövs starkare representation på den feminina sidan bland datorentusiast-folket.

Nästa år ska jag förhoppningsvis också kunna vara med på DH... Och då ska jag ha någon tjej med mig, bara för sakens skull, om jag så ska släpa dit henne och handboja fast henne vid ett tangentbord någontans.

/joar.

Bara 1 tjej? jag hittade minst 7 stycken!

Permalänk
Medlem

Jag är tjej, datorintresserad och spelar allt möjligt har dock aldrig varit på DH. Ska nog dit till våren/sommaren om jag har tid.

Permalänk
Medlem

Är själv 16 men jag tål inte folk som beter sig så som många av er ovanför beskriver, jag förstår inte heller varför man inte kan låta andras saker vara ifred.
Helt jävla sjukt..

Har själv inte varit på nåt DH men jag och några andra kanske ska boka nåt hörn till sommaren.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Alla som skrivit här ska bara se hur det är i skellefteå! Alla fjortisar i stan springer ju omkring där!!! Men det förekommer nog mycket färre stölder där vilket är positivt
Sen var den en tjuv som blev rätt ägd.
Det var några som droppat lite laxerings medel i deras kompis fanta flaska (1,5 L) sen drog dom och åt på max och när dom kom tillbaka så var flaskan stulen ;P
Nån fick då spendera sitt dh på toan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvickenZ
det var ett försök på en tyst minut om inte alla jävla fjortisar och p12 inte skrek. tänkte ryta till mot dom men kom på att det var en tyst minut. >.<

Idd jävligt synd med Jolt i konkurs... Det var en del av DH och jävligt gott på lan också imo.

Permalänk
Medlem

Btw SweClockers, ta med mer tröjor nästa år!
Mer stolt över att gå runt med en SweC.-Symbol på bröstet än en Razer nästan...