Nvidia döper om grafikkort – igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OggeB
Sluta referera till wikipedia. Wikipedia är inte en källa. Jag kan gå in på wikipedia och skriva att du är död. Stämmer det? Troligtvis inte.

kontroversiella ämnen kan du inte editera alls, försök t ex editera Obamas artikel på engelska wikipedia. Vad gäller andra artikar så blir fel normalt sett snabbt upprättat eftersom folk kollar vad som ändrats.

Granskningar har visat att wikipedia har färre fel än traditionella uppslagsverk (verkar mkt rimligt).
Tidningsartiklar, t ex lite längre artiklar i helgbilagorna har oftast mängder med fel, ofta tragiskt att läsa artiklar i de fall man är insatt i ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag tycker att de smakar exakt likadant, så du är nog lite påverkad av suggestion.

Eller så kan ju smaken faktiskt skilja sig. Jag kan personligen inte ens dricka coca cola light för att jag tycker det smakar som diskvatten.

Coca Cola Zero är helt ok att dricka
Sprite Zero så märker man knappt någon skillnad mot orginalet
Fanta Zero är ganska meh

on topic:
Kan man ens kalla detta en nyhet längre? Dom har ju hållit på såhär sedan 9000 serien

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Eller så kan ju smaken faktiskt skilja sig. Jag kan personligen inte ens dricka coca cola light för att jag tycker det smakar som diskvatten.

Coca Cola Zero är helt ok att dricka
Sprite Zero så märker man knappt någon skillnad mot orginalet
Fanta Zero är ganska meh

on topic:
Kan man ens kalla detta en nyhet längre? Dom har ju hållit på såhär sedan 9000 serien

Det enda som skiljer är att den ena har natriumcitrat medans den andra har natriumfosfat i sig.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv

Nog snackat om läsk, återgå till ämnet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Nog snackat om läsk, återgå till ämnet?

Vi får hoppas det.

Frågan är om Nvidia har väldigt dålig PR-avdelning eller väldigt bra.
De får oss att prata om dem.
Visar upp uppenbart fejkade Fermikort på presskonferens när AMD ska släppa sina next gen kort. Låter 2 små bilder glida ut på ett Fermi-kort när AMD ska släppa en eftersläntrare. Och för att vi inte ska sluta tänka på Fermi och hålla det i minnet så återlanserar de ett svagt grafikkort under Fermis tänkta serienamn.

Dock blir det jobbigt när de håller på såhär. FÖrvisso får de oss att diskutera och hålla igång deras varumärken. Fast samtidigt så pressar de sitt namn i skiten och associerar Fermi och 300 serien med ett rätt kasst lågbudget kort.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag tycker att de smakar exakt likadant, så du är nog lite påverkad av suggestion.

Jag får börja med att korrigera mig själv vad gäller innehållet. rsmith sammanfattade det mycket bra - jag visste inte att light-colan hade gått tillbaks till det gamla sötningsmedlet. Men de två smakar definitivt annorlunda, köp helt enkelt två burkar och prova så får du se. < Vad har detta med topic att göra?> / CrAcKman

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vi får hoppas det.

Frågan är om Nvidia har väldigt dålig PR-avdelning eller väldigt bra.
De får oss att prata om dem.
Visar upp uppenbart fejkade Fermikort på presskonferens när AMD ska släppa sina next gen kort. Låter 2 små bilder glida ut på ett Fermi-kort när AMD ska släppa en eftersläntrare. Och för att vi inte ska sluta tänka på Fermi och hålla det i minnet så återlanserar de ett svagt grafikkort under Fermis tänkta serienamn.

Dock blir det jobbigt när de håller på såhär. FÖrvisso får de oss att diskutera och hålla igång deras varumärken. Fast samtidigt så pressar de sitt namn i skiten och associerar Fermi och 300 serien med ett rätt kasst lågbudget kort.

De är helt klart sluga. Det intressanta är att Nvidia inte släppt ett nämnvärt nytt kort på över ett år och har inget under den stundande julhandeln. Personligen hade jag väntat mig att något mid-end kort från 9000- eller 200-serien lanserats som ett 300-kort för att iallafall på ytan se ut att erbjuda något nytt.

1 december idag och jag får känslan av att vi varken får se några nya Nvidia-kort eller för den delen AMD-kort vid julhandeln. Blir januari-februari nya julen för oss datorentusiaster tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Personligen hade jag väntat mig att något mid-end kort från 9000- eller 200-serien lanserats som ett 300-kort för att iallafall på ytan se ut att erbjuda något nytt.

1 december idag och jag får känslan av att vi varken får se några nya Nvidia-kort eller för den delen AMD-kort vid julhandeln.

nVidia kan inte släppa något G92 eller GT200 baserat kort för så låga priser då dom kostar mycket att tillverka. En G92 GPU kostar nästan lika mycket att tillverka som en Radeon 5800 GPU (RV870). GT200 är betydligt dyrare. Det beror på äldre tillverkningsteknik och en ganska stor och ineffektiv GPU förhållandevis till sin kärnstorlek. Det är anledningen till att nVidia slutat tillverka nästan alla grafikkort, dom gör förlust annars om dom ska sälja dom billigare.

Sen kommer vi nog få se lite Radeon 5700, 5800 och 5900 kort i Jul, det ryktas om att dom har dragit upp ett mindre lager för julen som skeppas snart. Vi får se.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Många här som tror att GT240 är ett namnbytt 9800GT, men det stämmer inte på långa vägar. GT240 är en GT200 krets, väldigt mycket cripplad jämfört med den som sitter i GTX260. Tror att den kallas GT218.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Många här som tror att GT240 är ett namnbytt 9800GT, men det stämmer inte på långa vägar. GT240 är en GT200 krets, väldigt mycket cripplad jämfört med den som sitter i GTX260. Tror att den kallas GT218.

http://www.sweclockers.com/nyhet/8981-geforce_gts_240_utmanar...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ni vara snälla och sluta diskutera OfTopic hädan efter.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Angående märkning så får de döpa sina kort till lattjolajban 3000 eller vad de vill, när jag uppgraderar i framtiden tar jag och köper det kort som just då ger mig mest smäll för pengarna i toppklassen... Har nVidia tappat bollen , så blir det konkurrenten som får mina stålars, men leder de just då så köper jag det oavsett vad kortet heter. Är det lika så väljer jag nVidia, då jag vart mera nöjd med dem genom åren, mindre strul med drivrutiner...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
kontroversiella ämnen kan du inte editera alls, försök t ex editera Obamas artikel på engelska wikipedia. Vad gäller andra artikar så blir fel normalt sett snabbt upprättat eftersom folk kollar vad som ändrats.

Granskningar har visat att wikipedia har färre fel än traditionella uppslagsverk (verkar mkt rimligt).
Tidningsartiklar, t ex lite längre artiklar i helgbilagorna har oftast mängder med fel, ofta tragiskt att läsa artiklar i de fall man är insatt i ämnet.

Informationen om svenska partier och politiker ändras dagligen av politiker för att försköna deras parti. Finns mycket information som tas bort dagligen som gör att sidan mer eller mindre inte stämmer.
Tex. MUF som bjöd sprit på rekryteringsfester, den infon har tagits bort flera gånger för att försköna bilden på Moderater.

Så Wikipedia är inte gilltig källa i mina och många andras ögon.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Angående märkning så får de döpa sina kort till lattjolajban 3000 eller vad de vill, när jag uppgraderar i framtiden tar jag och köper det kort som just då ger mig mest smäll för pengarna i toppklassen... Har nVidia tappat bollen , så blir det konkurrenten som får mina stålars, men leder de just då så köper jag det oavsett vad kortet heter. Är det lika så väljer jag nVidia, då jag vart mera nöjd med dem genom åren, mindre strul med drivrutiner...

Problemet med namnbytarcirkusen är att det försvårar när man söker vilket kort som är mest prisvärt. 8800GT och 9800GT var t.ex. rätt svårt för många som inte var direkt insatta. Att det enda man betalade extra för var tri-sli vilket få använde.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Informationen om svenska partier och politiker ändras dagligen av politiker för att försköna deras parti. Finns mycket information som tas bort dagligen som gör att sidan mer eller mindre inte stämmer.
Tex. MUF som bjöd sprit på rekryteringsfester, den infon har tagits bort flera gånger för att försköna bilden på Moderater.

Så Wikipedia är inte gilltig källa i mina och många andras ögon.

Wikipedias fel är att man lätt kan ta bort saker som är sanna men man kan inte lägga upp lögner eftersom de kräver källor.

Det innebär att det som läggs upp inte alltid innehåller kontroversiella saker men däremot kan man alltid hitta källorna och gå vidare där.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Wikipedias fel är att man lätt kan ta bort saker som är sanna men man kan inte lägga upp lögner eftersom de kräver källor.

Det innebär att det som läggs upp inte alltid innehåller kontroversiella saker men däremot kan man alltid hitta källorna och gå vidare där.

Det roliga är att sanningen förvrids när man tar bort saker. Skulle man ta bort allt om förintelsen från Hitlers wiki så skulle han framstå som en rättvis och möjligtvis tidernas störste och bäste ledare.

Det stämmer nog att han var en av tidernas störste ledare men bilden på honom förändras rätt fort om stora delar tas bort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Är det någon som inet är chockad egentligen!??? Det som jag är mest funderam över är att nVidia skulle ha sin Värsting serie i 300 serien!?? men kortet som nu är omdöpt är ju bara totalt CRAP, hur är det egentligen med deras FERMI kort? Varför döpa om skitkort som ska liga i samma serie som FERMI, eller har dom inget FERMI???

Hmmm, Nvidias nuvarande värsting är GTX295, ett kort i 200-serien. Nvidias nuvarande budgetcrap heter GT210, även det ett kort i 200-serien.
Är du förvånad att det kommer finnas både budgetkort, mid-end och high-end i 300-serien också? Det verkar väl snarare väldigt troligt. Att de sedan inte har lyckats få fram high-end alternativet i serien hindrar ju inte att de släpper budgetalternativet (genom att byta namn på en befintlig lågbudgetkrets i 40nm).

Är du även förvånad över att det släpps ett HD5670 samtidigt som HD5970 finns? Båda korten ligger ju i 5000-serien och det ena är budget och det andra är high-end.
Om inte, så kan du väl förklara skillnaden för mig (mer än att AMD/ATI har en nolla till på slutet av sina beteckningar).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det roliga är att sanningen förvrids när man tar bort saker. Skulle man ta bort allt om förintelsen från Hitlers wiki så skulle han framstå som en rättvis och möjligtvis tidernas störste och bäste ledare.

Det stämmer nog att han var en av tidernas störste ledare men bilden på honom förändras rätt fort om stora delar tas bort.

Intressant iakttagelse. Låt oss gå ett steg längre. Om tyskarna vunnit andra världskriget, hade då bilden av Hitler kontra de allierade sett likadan ut i uppslagsverken? Hade människor vi ser som onda idag verkligen framställts som onda om andra sidan vunnit?
Skulle man kanske våga tänka tanken väldigt stor del av information redan innan Wikipedias tid är ändrad till förmån för de som har mest inflytande i samhället? Alltså, även i uppslagsverk är historiebilden ofta vinklad när det gäller politik och maktfördelning. Nu menar jag inte att hitler var en trevlig prick men hade tysken vunnithade vi säkerligen sett fler allierade ledare porträtterade som ondskan själva.

Det är alltså inte så lätt att det finns objektivsanning att tillgå hos någon faktakälla (och detta vet du såklart också), och därmed menar jag att det är naivt att kritisera Wikipedia för brister som alla andra faktakällor också dras med.
Sedan finns det såklart unika drag hos just wiki (liksom med alla andra källor) med för/nackdelar, men jag menar att avsaknaden av viss information inte är en av dessa.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hmmm, Nvidias nuvarande värsting är GTX295, ett kort i 200-serien. Nvidias nuvarande budgetcrap heter GT210, även det ett kort i 200-serien.
Är du förvånad att det kommer finnas både budgetkort, mid-end och high-end i 300-serien också? Det verkar väl snarare väldigt troligt. Att de sedan inte har lyckats få fram high-end alternativet i serien hindrar ju inte att de släpper budgetalternativet (genom att byta namn på en befintlig lågbudgetkrets i 40nm).

Är du även förvånad över att det släpps ett HD5670 samtidigt som HD5970 finns? Båda korten ligger ju i 5000-serien och det ena är budget och det andra är high-end.
Om inte, så kan du väl förklara skillnaden för mig (mer än att AMD/ATI har en nolla till på slutet av sina beteckningar).

Misstolkar du medvetet eller ser du inte skillnaden?

Alla 5k-kort har i grunden samma funktion, skillnaden är antalet streamprocessorer, minnesbuss och klockfrekvenser.

Förväntningen om att 300-serien skulle vara Fermi och derivat av den kärnan är nu grusade. Det kommer vara äldre GPUer med DX10.1 blandat med DX11 'Fermi'. Förmodligen slänger nVidia in några rena DX10-GPUer också. Knappast någon som skulle bli förvånad.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Jag vet inte vad du har gjort med ditt smaksinne men det är enorm skillnad på cola light och cola zero! Light smakar skit och zero är hur god som helst.

Nu finns det ju faktiskt även en psykologisk faktor i det där. Smakar ju likadant. Lät en polare hälla upp light o zero i ett varsitt glas. Ingen skillnad, dock när de körde light med sukralos(eller vad det hette) så smakade det skit, den smaken kanske bara sitter kvar i din hjärna

Btw. kul att diskutera läsk ^^.

Men men det är nog inte det sista namnbytet vi ser. Tror faktiskt gäller båda sidor. För ATI vill nog inte ha namn så som "11870 HD 16GB"

Permalänk
Hedersmedlem

*Sväng bort från off-topic diskussioner som läsksnackande, tack*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Misstolkar du medvetet eller ser du inte skillnaden?

Alla 5k-kort har i grunden samma funktion, skillnaden är antalet streamprocessorer, minnesbuss och klockfrekvenser.

Förväntningen om att 300-serien skulle vara Fermi och derivat av den kärnan är nu grusade. Det kommer vara äldre GPUer med DX10.1 blandat med DX11 'Fermi'. Förmodligen slänger nVidia in några rena DX10-GPUer också. Knappast någon som skulle bli förvånad.

Funktionsmässigt är det i stort sett bara DX11-stöd som inte finns på GT210. GT210/310 är ju faktiskt Nvidias första kort med 40nm och stöd för DX10.1 (och HD-ljud). Blir du lika besviken när inte alla G200-kort har samma tillverkningsteknik och funktionsstöd. Skall GTS210/310 ha en egen nummerserie kanske, det stämmer ju inte funktionsmässigt med resten av 200-serien heller?
Det är väl ändå rätt vanligt att instegskorten saknar funktionalitet som dyrare kort i samma klass har. I detta fallet DX11, vilket förmodligen varken gör från eller till på en så sunkig grafikprocessor.

Om Nvidia däremot byter namn på någon av de äldre 9XXX eller 2XX processorerna, med större tillverkningsteknik och sämre funktionsstöd, då kan du börja klaga. Men i dagsläget känns det lite för tidigt att göra det, om man inte äger en fungerande spåkula vill säga.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Funktionsmässigt är det i stort sett bara DX11-stöd som inte finns på GT210. GT210/310 är ju faktiskt Nvidias första kort med 40nm och stöd för DX10.1 (och HD-ljud). Blir du lika besviken när inte alla G200-kort har samma tillverkningsteknik och funktionsstöd. Skall GTS210/310 ha en egen nummerserie kanske, det stämmer ju inte funktionsmässigt med resten av 200-serien heller?
Det är väl ändå rätt vanligt att instegskorten saknar funktionalitet som dyrare kort i samma klass har. I detta fallet DX11, vilket förmodligen varken gör från eller till på en så sunkig grafikprocessor.

Om Nvidia däremot byter namn på någon av de äldre 9XXX eller 2XX processorerna, med större tillverkningsteknik och sämre funktionsstöd, då kan du börja klaga. Men i dagsläget känns det lite för tidigt att göra det, om man inte äger en fungerande spåkula vill säga.

Vad är det som är så svårt att förstå? GT2xx är en gammal arkitektur där 40nm DX10.1 kretsar hör hemma under GTX200 namnet. Fermi är utav ny arkitektur och förväntas just därför hamna under GTX300 namnet, där nu den gamla arkitekturen tillträder. Det är extremt förvirrande för konsumenter och dåligt gjort.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Det är alltså inte så lätt att det finns objektivsanning att tillgå hos någon faktakälla (och detta vet du såklart också), och därmed menar jag att det är naivt att kritisera Wikipedia för brister som alla andra faktakällor också dras med.
Sedan finns det såklart unika drag hos just wiki (liksom med alla andra källor) med för/nackdelar, men jag menar att avsaknaden av viss information inte är en av dessa.

Två fel gör inte ett rätt. Att vem som helst har friheten att ta bort delar av texter är något som inte funkar på andra ställen, Som i uppslagsverk tex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Angående märkning så får de döpa sina kort till lattjolajban 3000 eller vad de vill, när jag uppgraderar i framtiden tar jag och köper det kort som just då ger mig mest smäll för pengarna i toppklassen... Har nVidia tappat bollen , så blir det konkurrenten som får mina stålars, men leder de just då så köper jag det oavsett vad kortet heter. Är det lika så väljer jag nVidia, då jag vart mera nöjd med dem genom åren, mindre strul med drivrutiner...

Får man verkligen göra det som försäljare eller gäller bara det för tillverkare? Byta namn på en produkt för att den ska sälja bättre?

Nvidia tar en äldre produkt och byter namn på den för att den ska kunna säljas pånytt som en ny produkt.

Kan en försäljare göra samma sak?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Två fel gör inte ett rätt. Att vem som helst har friheten att ta bort delar av texter är något som inte funkar på andra ställen, Som i uppslagsverk tex.

Helt rätt att två fel inte gör ett rätt. Det jag frågade efter var om faktan på wiki faktiskt är sämre än i uppslagsverk? Möjligheten att göra faktan sämre på ett visst sätt gäller för wiki, men frågan kvarstår. Är den verkligen sämre? I specifika fall kanske, men över lag menar jag.
För att förtydliga. Det jag vill är att man jämför wikis fakta (alltså befintlig tillgång av reell information) med andra faktakällor, inte med "den objektiva sanningen" som faktiskt inte finns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Får man verkligen göra det som försäljare eller gäller bara det för tillverkare? Byta namn på en produkt för att den ska sälja bättre?

Nvidia tar en äldre produkt och byter namn på den för att den ska kunna säljas pånytt som en ny produkt.

Kan en försäljare göra samma sak?

Bra fråga. Om man kan garantera att hälsan inte sätts på spel... Är det OK att livsmedelsbutiker märker om producerat-datum på produkter? Man framställer produkten som nyare än den faktiskt är...
Det låter inte riktigt ok tycker jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där var en hemskt irrelevant länk. I nyheten står det att GTS240 är ett omdöpt 9800GT. Det kortet jag och alla andra pratar om heter GT240. GTS240 verkar ju aldrig blivit verklighet ens, då den inte synts till på några butikshyllor iaf.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB