Många nöjda med Windows 7

Permalänk
Medlem

Det enda jag inte gillar är Network & Sharing Center, har funderat lite på hur man skulle kunna göra det krångligare men kom inte på något vettigt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Nöjd med Rc kandidaten ska bli skönt att få installera rtm versionen när mina diskar anländer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtvi
För det första har inte MS något monopol, för då skulle alla andra alternativ vara olagliga eller inte alls gå att tillgå. För det andra så är det inget som drabbar dig annat än i fantasin. Vad Microsoft avtalar med datortillverkare är enbart upp till dem. Att du känner dig drabbad beror snarast på dig själv och det kan jag bara beklaga. Men MS och datortillverkare har inte belagt dig med någon skatt eller tagit något ifrån dig. Tvärtom.

monopol är när den breda massan inte har möjlighet att välja något annart alternativ. Microsoft ligger farligt nära detta med undantaget av macdatorer och småföretagare som själva sätter ihop sina datorer.
ganska meningslöst att älta på det då man ju bara disskuterar ordval.

Sen är det ganska kul att du på allvar verkar tro att monopol inte är något negativt på något sätt. Du är antingen ett troll eller också inte. vilket det än är har jag bara en sak att säga:

bild!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Nä funkar inte alls tillfredställande jämfört med uppåt-knappen.
Har löst detta problem i Vista genom att binda mouse3 till att utföra uppåt-funktionen. Ställer ju dock till lite problem.

Hur som helst en otroligt kass idé att ta bort den helt, spela roll om man skulle vara tvungen att rota i registret för att aktivera den, hade ju hur som helst varit mycket bättre lösning än att strunta i den helt.

Sen har vi det här med breadcrumbs eller vad det heter. Raden med organize, views och sen specifika alternativ beroende på vilken fil man markerat.
Att inte den skiten går att inaktivera smidigt och lätt är mycket irriterande.
Kört Vista nu i 1½ år men stör mig fortfarande på kosmetikan och fördummandet.

Ja, att högerklicka på skrivbordet > change resolution är ju verkligen mer klick än att högerklicka på skrivbordet > properties > settings. Hela -1 klick mer.

Det är ju helt logiskt att ta bort upp-knappen då den är överflödig eftersom man kan klicka direkt på den mappen man vill gå upp till i adressfältet (det som kallas breadcrumbs). Att måsta klicka på upp-knappen är ju bara en dum vana, här sparar vi åter igen klick.

Att kontrollpanelen är lite rörig håller jag med om, men det spelar ju ingen vidare roll då man kan söka istället för att klicka runt, sparade klick (fast man måste använda det hemska tangentbordet!).

Nu har du en hel säck full med klick över så nu kan du klicka lite på allt möjligt och utforska vidare.

Slutsats: det är alltid samma sak när ändringar har gjorts, spelar ingen roll hur bra eller dåliga dessa är, är något ändrat så är det dåligt, alltid. Om svensson skulle bestämma hade vi suttit kvar med windows 95, då han började använda datorer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Det var på tiden att man kom med nåt som kan ersätta Xp

Ja W7 är en värdig ersättare av XP
Jag brukar vara jäkligt kräsen av mej Men W7 funkar jäkligt bra

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Inte läst hela tråden, så kanske redan sagt, gillar Win7 förutom att det verkar svårt att anpassa startmenyn. Brukar gruppera till bild, ljud, spel etc. så att jag enligt mitt eget lilla system hittar vilket program jag söker snabbt. Inte haft win7 installerat så länge men trots ett idogt sökande inte fattat hur jag kan göra ovan.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berch
gillar Win7 förutom att det verkar svårt att anpassa startmenyn

Precis.....Startmenyn är nog det enda jag inte fått som jag vill ha Skulle vilja ha den som Win 2000/XP

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd

Jag gillar win7.... är kräsen vad gäller OS hade xp hur länge som helst då ja tyckte vista sög stenhårt..

Men win7 ger mej grym bild med nya dx11 kortet... som xp inte kommer i närheten av m.m...

Plus är snabbt och mycket är kompatibelt osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berch
Inte läst hela tråden, så kanske redan sagt, gillar Win7 förutom att det verkar svårt att anpassa startmenyn. Brukar gruppera till bild, ljud, spel etc. så att jag enligt mitt eget lilla system hittar vilket program jag söker snabbt. Inte haft win7 installerat så länge men trots ett idogt sökande inte fattat hur jag kan göra ovan.

är ju bara ta fram startmenyn och skriva in det du söker så kommer det fram direkt... så slipper du flytta handen från tangentbordet till musen.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller