Intel Larrabee förvandlas till utvecklingsplattform

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
MYCKET större, de har ju etablerat sig på fler marknader än ATi också.

Visst, om du med "MYCKET större" menar att de har en omsättning som är lite drygt hälften av AMDs..

Edit: ah, jag skall genast ta ut skon ur munnen.. du menade förstås att de är större än ATi var. sorry.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Visst, om du med "MYCKET större" menar att de har en omsättning som är lite drygt hälften av AMDs..

Edit: ah, jag skall genast ta ut skon ur munnen.. du menade förstås att de är större än ATi var. sorry.

Ja ATi är ju inte mer än en del av AMD idag. Jag bara det var bra att AMD köpte ATi eftersom det finns stor potential att de kan komma mycket intressant produkter från de två.

Den planerade Llano arkitekturen blandar utav det bästa. Intel lär få se upp, parallell computing är framtiden.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Ja ATi är ju inte mer än en del av AMD idag. Jag bara det var bra att AMD köpte ATi eftersom det finns stor potential att de kan komma mycket intressant produkter från de två.

Den planerade Llano arkitekturen blandar utav det bästa. Intel lär få se upp, parallell computing är framtiden.

En av de stora anledningarna till AMD's förluster är just ATI.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
En av de stora anledningarna till AMD's förluster är just ATI.

Ibland kanske man måste ta några förluster innan sammansvärjningen bär frukt. Om AMD och ATi lyckas blanda utav de bästa från de båda så tror jag att det kan bli riktigt bra. Det är inte alls säkert att de kommer att lyckas, men ATi är AMD's starkaste vapen mot Intel. Vem vet vad som hade hänt med AMD om de inte hade köpt ATi?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

jag behöver nog läsa på lite om larrabee men är det verkligen en så effektivt att krympa ner en hel hög med CPU kärnor som är över 10år gammla?

Permalänk
Avstängd

Det hadde varit kul om Intel hadde lanserat sitt grafikkort och det presterat.
Jag har inte råd med AMDs nya grafikkort serie
Vore bra med lite konkurans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Det hadde varit kul om Intel hadde lanserat sitt grafikkort och det presterat.
Jag har inte råd med AMDs nya grafikkort serie
Vore bra med lite konkurans.

Problemet är dock om man vill att Intel skall lyckas på grafikkortsmarknaden. Intel har så mycket pengar att de utan problem kan köra ut nVidia och ATI från marknaden.

Man börjar undra om Intel inte har för mycket dominans.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.