Permalänk
Medlem

Ljudkorts problem i windows 7.

Hej!
Jag kan börja med dator spec. för att undvika ev. frågor!

The detected result of Windows 7 Manager - System Information v1.2 (Hardware)

Basic Hardware information (ASUS) @ Microsoft windows 7 ultimate x64
Motherboard: X71SL
Basic I/O System(BIOS): Default System BIOS
Central Processing Unit(CPU): Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5850 @ 2.16GHz
Physical Memory X 2
2GB
2GB
Hard Disk: ST9320320AS ATA Device (298,09GB)
Video Card: NVIDIA GeForce 9300M GS
Monitor: Allmän PnP-bildskärm
Audio Device: High Definition Audio Device(Realtek)
Network Adapter
Anslutning till lokalt nätverk - SiS191 Ethernet-styrenhet (Media disconnected)
Trådlös nätverksanslutning - Atheros AR928X Wireless Network Adapter (Connected)
Modem X 2
Agere Systems HDA Modem
Agere Systems HDA Modem #2

________________

Körde tidigare med Vista home premiumx32, och ljudkortet fungerade galant.
Har nu uppdaterat till Win 7 x64 senaste versionen på marknaden.
Jag får inte HD ljudkortet att lira som det ska, har verkligen provat allt jag kan komma att tänka på!
Det fungerar ju, men jag får ett jävla sprak-ljud, jag har provat med 30 olika EQ's, Asus egna drivisar som dom rekommenderar just för win 7 x64,
även realteks drivrutiner just för HD kortet. Testat bolla mellan olika ljud kvalitér (HZ) på utgående utan framsteg. Just nu kör jag hdmi kabel som ljud övergång till tv'n efter som den är uppkopplad mot den, men även optiska, 3,5 mm ljuduttagena sprakar.

Är det någon som har en lösning på detta? eller varit med om samma problem? Kan det vara för att jag kör 64 bitars versionen? Börj jag byta till x32? Vet inte om dom har fått x64 drivisarna att lira som dom ska....

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag hade börjat med att uppdatera BIOS för datorn. Kan vara att de har ändrat något där för att supporta Win7.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Tack, ska provas.

Permalänk
Medlem

Hej!
Kan hålla med om att det är något konstigt med windows 7 och ljud på datorn. Jag har nyligen köpt en laptop (hp pavilion dm3) med windows 7 home premium 64-bit installerat och får precis som du: sprak-ljud hela tiden, väldigt irriterande när man lyssnar på musik med hörlurar.
Ljudkortet är uppdaterat med senaste drivrutin från hp.
Min gamla laptop med windows vista har inga problem med ljudet.
Får väl hoppas att det kommer en windows update som fixar detta snart.

Permalänk
Medlem

Provat utan framsteag, har nån en bra lösning på detta ? eller ska jag prova x32? vill ju nyttja mina 4 gb ram

Permalänk
Medlem

har du uppdaterat från asus hemsida?
annars här är länken till din dator!

http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=X71S...

pröva!

Visa signatur

Samsung RF511, I7 2630QM, Geforce GT540M -optimus, 6GB ddr3 sodimm, hdd 640GB - Windows 7 home premium - Störtskön laptop.
Benq 24" E2420, Creative ljud med subwofer. - Det är bara att tuta och köra!