BMW-chassi betydligt dyrare än förväntat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Min poäng var inte den exakta skillnaden utan att om man lägger tio miljoner på en bil så har man nog inte sparat ihop till exakt tio mille innan man går till bilhandlaren utan man har säkerligen betydligt mer på kontot och skulle ha köpt den även om den kostade femton miljoner. Prisvärdhet existerar inte när du köper en sådan bil.

På samma sätt vänder sig inte det här chassit till folk som kollar på prislappen. Har man råd att lägga 6100 på ett chassi så har man sannolikt även råd att lägga 7400, tror du inte?

Tänk dig att du är ekonomiskt oberoende och skulle kunna köpa en dator för 100.000:- utan att det märktes i plånboken. Dock vill du ha nåt ballare (läs: annorlunda) och då kommer den här in. Lyx helt enkelt.

Mjo jag är med på hur du resonerar.
Jag tyckte bara det var onödigt att klanka på rubrikvalet.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Äckelsnyggt, men man lär ju aldrig få händerna på ett sånt.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

skapligt onödigt pris för något som inte är så jäkla speciellt ändå :P... i framtiden kommer väl alla chassin se ut ungefär sådär i konceptet

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför nån vill ha det här chassit, de ser ju förjävligt ut...

Permalänk
Medlem

Nästan alla grejer som säljs har ju exklusiva dyra modeller, varför köper någon en rolexklocka för 100tusen? Man kan ju få en klocka som går rätt och som är hyggligt fin för någon hundralapp.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det osar flopp!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

Vill ha! Endast för att det är så unikt.

Permalänk
Avstängd

För dyr.

Men kul att de har vågat tänka utanför ramarna och provat något nytt.

Permalänk
Medlem

Även om jag hade haft pengarna så hade jag inte gått och köpt det där chassit. Finns så mycket annat man kan lägga pengarna på. Tycker inte heller det är speciellt praktiskt eller snyggt. Men kunder kommer de nog definitivt få, men kanske inte så många.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Varför i helvete gör BMW ens ett datorchassi? Kan dom inte hålla sig till det dom gör bäst istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alecz156
Folk lägger miljoner på bilar för att "det är coolt"

Annars, kewlt chassi, gillar högersidan men de där med boxarna va inte så snyggt.

Jo men då brukar man också få ganska mycket mer bil för pengarna.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Varför i helvete gör BMW ens ett datorchassi? Kan dom inte hålla sig till det dom gör bäst istället.

Chassin till datorer kanske är det BMW gör bäst, vem vet.

Permalänk
Medlem

Ja skulle hoppa in i ett sånt här direkt om det bara vore lika snyggt med slangar och grejor, men det skulle ju förlora sin glans att modda detta chassit... Så det får bli ett luftkylt skrytbygge efter jul och nyår.... undrar om inte man skulle modda ändå så man kan hänga upp på väggen.. ? *ambivalent*

Permalänk
Medlem

Jag är en sådan som faktiskt skulle ha råd med detta chassi, men bara för att jag har det tänker jag inte köpa de.

Enligt min mening är det riktigt fult och det verkar inte vara välkylt alls,
nej nej thumbs down.

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w00xie
Jag är en sådan som faktiskt skulle ha råd med detta chassi, men bara för att jag har det tänker jag inte köpa de.

Enligt min mening är det riktigt fult och det verkar inte vara välkylt alls,
nej nej thumbs down.

Att kalla någonting för dyrt är inte samma sak som att inte ha råd med det. 6-7k är inte överdrivet mycket om man verkligen vill ha chassit.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Den serut o vara tillverkat i kolfiber?? Isåntfall ere väll fan inte så konstigt priset e som det e, och innan någon sett prestandatest på burken ska man nog inte dra förhastade slutsattser. Chassit e faktis coolt, säg vad man vill

Det e ju inte direkt som att en hummer H2a är speciellt snygg för den delen heller, endå verkar den vara gillad av så många

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Det var ju en oväntad utveckling på kommentarerna.
Så fort det handlar om pengar som folk här tydligen inte har så blir det ramaskri och kommentarer som "folk som köper det är idioter med för mycket pengar". Försäljningspriset hade nog ingen större inverkan på utvecklingen av det här chassit. De som vill ha det betalar helt enkelt.
Har ni inte råd så tillhör ni inte målgruppen, grattis.

Jag tycker inte det är speciellt snyggt men jag är beredd att betala 7000+ för ett riktigt snyggt chassi men då ska det vara perfekt!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Bara vänta några månader efter säljstart, så kommer skiten att reas ut för några hundralappar pga att dom inte får sålt dom !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abflex
Chassin till datorer kanske är det BMW gör bäst, vem vet.

Vi kan nog alla enas om att designa chassin inte är deras starkaste sida, bilar därimot...

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Inget snygg Lådan i alla Fall---Lol.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Precis som Trihxem skriver så är knappast gamers i åldrarna 14-19 år som fortfarande lever på studiemedel målgruppen här. De som inte inser det kommer såklart att kalla det "flopp". Jag tvivlar dessutom på att de förväntar sig några enorma försäljningssiffror på chassit, därav priset. Låga volymer pressar upp priset.

Som någon tidigare nämnde, har man pengarna och inte vill ha en ordinär boxformad låda bredvid sin 30k kronors design-tv osv. så finns det absolut en marknad för det! Problemet är väl hur de ska marknadsföra det till denna målgrupp...

Ett viss orosmoment är ju dock fläktarna, de FÅR inte höras på ett chassi av denna kaliber...

Permalänk
Medlem

Den ser ut som en typisk konstinstallation. Personligen tycker jag att den är vansinnigt ful, och jag ser inte heller någon poäng med den. Smidigare? Knappast. Hur jobbigt är det att ta loss sidoluckan i ett vanligt chassi? Bättre kylning? Kanske?

Den lär inte vara ljudlös iaf, och för 7k kan man lätt fixa ett i princip ljudlöst chassi på egen hand.

Nischprodukt för nischmänniskor som vill vara "speciella".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Som någon tidigare nämnde, har man pengarna och inte vill ha en ordinär boxformad låda bredvid sin 30k kronors design-tv osv. så finns det absolut en marknad för det! Problemet är väl hur de ska marknadsföra det till denna målgrupp...

Du har en poäng, men samtidigt ställer jag mig då frågan: vilken tv passar det här chassit till designmässigt? Det ska vara någon kräkframkallande BeoVisionplatta då kanske... men som sagt, man måste vara lite "speciell" för att köpa den här.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ganska känt faktum att BMW tar rejält bra betalt för sina saker - bara att jämföra utrustningslistan för valfri standard bil med BMWs bilar och man blir snabbt mörkrädd

men åandrasidan, bygga bra och jävulskt roliga bilar kan de

Nu återstår bara frågan - kan man tillämpa samma prissättning för bilar som man kan för datordelar?

Visa signatur

AMD XP 1700+@2288mhz (217*10.5)/ Epox 8RDA+/ Corsair PC3200 256mb DDR/ Geforce 3 64mb DDR @ 200/240 / Quantum Fireball 40gb 7200rpm / Qtec 550W

Permalänk
Medlem

Coolt Chassi, Nytänkande, Jag skulle kunna tänka mig detta chassi, mest p.ga desigen, som folk sagt innan, 2st 60mm fläktar är väl kanske inte optimalt, men som sakt, nytänkande.

Tror dock att det kan komma att poppa upp liknande chassin av olika tillverkare, och säkert för hälften av pengarna, och säkert lite bättre genomtänkt med fläktar mm, men skall man vara först så skall man...;)

sen så är den inte så dyr....

6.595:- på komplett.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=500658

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak: VAD OVÄNTAT!!!

Permalänk
Medlem

Ouch.. Jag som har 2 Bmw bilar också varav en är utställningsbil.

Jag känner mig ju nästan tvungen till att köpa ett sånthär :S

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.