Permalänk
Medlem

Grafiken ballar ur ibland

Jag har ett problem med min bärbara (Fujitsu Amilo Pro v2000). Ibland ballar grafiken ut totalt. På skärmen visas då flimrande rutor, lite likt extrem jpg-komprimering, men det går absolut inte se vad som visas på skärmen.

Detta kan hända när som helst. Men oftast när man öppnar en ny tom internetsida, dvs en stor ljus sida. Men det kan hända någon minut efter uppstarten medan alla program startar. Därför har jag svårt att tro att det är ett värmeproblem när det händer direkt efter uppstart när datorn är kall.

Problemet har funnits tidigare men kanske bara ett par gånger om året. Senaste månaden har det kommit flera gånger om dagen. Fast ibland klarar den sig flera dagar. Datorn används nästan bara som surfdator, inget spelande som pressar grafiken.

Vad tusan kan det vara.

Permalänk
Medlem

finns en tråd i forumet, en kille som har samma problem (dock värre)
bristande lödningar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Ok det kan sannolikt vara problemet.

Jag försökte hitta tråden du skrev om men har inte lyckats. Jag har sökt på orden lödning, lödningar, bristande, skärmproblem men hittar ingen tråd som innehåller något liknande.

Du som känner till tråden, vad skulle jag kunna söka på för att hitta den eller kan du möjligtvis länka till tråden?