Kompakt lagring från Lacie i aluminiumskal

Permalänk
Melding Plague

Kompakt lagring från Lacie i aluminiumskal

Världens minsta externa hårddisk kallas Lacies nya serie Rikiki.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det är la trevligt! Men föredrar inte LaCie mer deras 3,5" Piano black externa låter som ett HD4870 med 100% fläkt... inte nöjd med köpet.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Det är la trevligt! Men föredrar inte LaCie mer deras 3,5" Piano black externa låter som ett HD4870 med 100% fläkt... inte nöjd med köpet.

Va? Menar du den som har blå diodbelysning längst fram, den som är formgiven av någon designer som heter P-någonting? Jag har också en sån, 1TB, och den låter knappt något alls... Märker inte av ljudet förrän jag stänger av datorn helt.

OT: Najs liten disk, hade man ju gärna haft för att kunna få med sig ett par stycken HD-filmer tex. Lite väl dyr/gb dock.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Lacie gör dom sämsta hårddiskskarna plus dålig service. har haft 4 st lacie alla har gått sönder.. städa rummet en gång och kom imot hårddisken så den ramla ner kanske 5 centimeter poff sa de bara o den pajja liknande hände med en annan och 2 sluta fungera..servicen är kass lämna in min hårddisk fick vänta 3 månader tills dom sa att dom inte kunde reparera den så jag fick en ny av en annan sort också dessutom fast samma TB.. Näää Lacie kommer de ta nåra år tills jag får känsla för de företaget.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Köpte en Lacie portable för lte mer än ett år sedan, 700 spänn för 250 gig, helt sjukt bra. Har fallit i backet ett par gånger, funkar som smort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Lacie gör dom sämsta hårddiskskarna plus dålig service. har haft 4 st lacie alla har gått sönder.. städa rummet en gång och kom imot hårddisken så den ramla ner kanske 5 centimeter poff sa de bara o den pajja liknande hände med en annan och 2 sluta fungera..servicen är kass lämna in min hårddisk fick vänta 3 månader tills dom sa att dom inte kunde reparera den så jag fick en ny av en annan sort också dessutom fast samma TB.. Näää Lacie kommer de ta nåra år tills jag får känsla för de företaget.

FRANSK KVALITÉ, låt dem aldrig utväckla något!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Lacie gör dom sämsta hårddiskskarna

Lacie tillverkar inte hårddiskar, bara kabinetterna. Hårddiskarna som sitter i kan vara allt mellan WD och Seagate.

Ang. att den gick sönder i ett fall kan du ju inte gnälla på Lacie för. Hårddiskar som är igång är extremt känsliga för fysisk misshandel. Du kan ju testa med att slå till din dator så att den vickar till medan den är igång (brukar resultera i att den startar om). Dock verkligen inget jag rekommenderar!

Jag har själv en 2,5" Lacie som jag är nöjd med

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig Lacie.. det är ett under att de ens säljs med tanke på hur många som går sönder.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

I min sitter det ju en HItatchi hårddisk aldrig hörtalas om dom. Men jag har hört min externa iaf (Y)

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Permalänk
Medlem

har en Lacie 500GB som det sitter en Seagate 7200.11 som funkar perfekt iaf

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Har en LaCie Mobile Disk (250GB) som jag är mkt nöjd med!

Rikiki verkar nice

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Hedersmedlem

har en WD nångint på 160GB. 2,5" och den är då inte hållbar. får inte nudda bordet den ligger på vid drift. Lite väl känslig. Dock fungerar den ju bra annars.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace