EVGA släpper överklockningsverktyget EVBot

Permalänk
Melding Plague

EVGA släpper överklockningsverktyget EVBot

Den amerikanska komponenttillverkaren EVGA lanserar en extern överklockningspanel som kan justera klockfrekvenser i realtid utan mjukvara.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

1000kr?! Är de helt j*vla dumma i huvudet eller? Såna här borde ha följt med från början, och eftersom de bara passar till EVGAs kort så borde de kosta 200-300kr som mest.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Musikälskare

Galet pris, men det är inriktat till entusiaster...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Härligt, sånt gillas ju, och så jävla illa va väll inte priset?? ^^

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Mer gimmicks för att sätta evga på kartan ännu mer.

Permalänk
Avstängd

jag tycker den är ball

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Jag blev förvånad när jag såg priset. En sån grej känns som om det borde följa med från början.

Permalänk
Medlem

Var ju bara en tidsfråga innan detta dök upp.
Men jo.. den borde vara väldigt mycket billigare. Tex rabatt om du köper två produkter från företaget.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

kanske kommer bundle pack?

moderkort inkl mojängen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
1000kr?! Är de helt j*vla dumma i huvudet eller? Såna här borde ha följt med från början, och eftersom de bara passar till EVGAs kort så borde de kosta 200-300kr som mest.

Precis vad jag tänkte. Ok att det är riktat mot entusiaster, men hur många entusiaster satsar på EVGA? Vinner de någonsin några OC-tester..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
Precis vad jag tänkte. Ok att det är riktat mot entusiaster, men hur många entusiaster satsar på EVGA? Vinner de någonsin några OC-tester..?

EVGA är väl bara det största entusiast märket som helhjärtat inriktar sig mot entusiastsegmentet, de har väl dessutom de frikostigaste garantierna men samtidigt de högsta priserna. Minns att garantin på mitt EVGA 8800ultra gällde även om man bytte kylare på kortet, men då kostade det därefter med

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

EVGA gör riktigt bra sker, mitt moderkort är hur underbart som helst
måste ju prova den där lilla dosan, kanske kan va kul.

men jag måste ju säga, vad hände med överklockningen back in the days :D?

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Tror att man får mer prestanda/kr om man köper dyrare komponenter från början än den där och använder den för att överklocka.
Men hur kul är det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w00xie
EVGA gör riktigt bra sker, mitt moderkort är hur underbart som helst
måste ju prova den där lilla dosan, kanske kan va kul.

men jag måste ju säga, vad hände med överklockningen back in the days :D?

Schysst rigg=Spel.1

Funderar också på att köpa dosan och slippa gå in i bios hela tiden. Men jag måste ändå in i bios och ändra minnes-inställningarna.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

De här var nog den fjantigaste produkten på länge. Finns ju program för att göra ändringarna direkt i datorn? Vet man inte hur man klockar så skall man inte sitta med någon kontroll o trycka heller...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

På något sätt känns det som att dem inspirerades av HWbot till namnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
De här var nog den fjantigaste produkten på länge. Finns ju program för att göra ändringarna direkt i datorn? Vet man inte hur man klockar så skall man inte sitta med någon kontroll o trycka heller...

Kan du ändra spänningen, frekvensen ifrån windows?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
Precis vad jag tänkte. Ok att det är riktat mot entusiaster, men hur många entusiaster satsar på EVGA? Vinner de någonsin några OC-tester..?

Ja. Flera världsrekord per år i diverse kategorier.

EVGA gör högklassiga produkter för överklockning

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer