Radeon HD 5770 med kopparkylare från Asus

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 5770 med kopparkylare från Asus

Komponentjätten Asus kryddar Radeon HD 5770 med en ny kylare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Joo men ändå lite intressant detta. Skönt med lite svalare kort för ungefär samma pris

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Varför måste de sätta kontakterna så tätt. Iaf jag har svårt att montera två kontakter bredvid varandra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

VGA kontakt, jag trodde det var ute för massa år sedan kan dom sluta upp med skiten:mad:

Det är hdmi och displayport nu som gäller

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
VGA kontakt, jag trodde det var ute för massa år sedan kan dom sluta upp med skiten:mad:

Det är hdmi och displayport nu som gäller

Eller DVI och displayport.. HDMI hör inte hemma på en dator och vill man koppla den till sin HTPC finns kablar med DVI-->HDMI

Permalänk
Medlem

bara 1 kontakt för crossfire? :S

Permalänk
Medlem

Vad betyder "11% lägre temperatur"?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
VGA kontakt, jag trodde det var ute för massa år sedan kan dom sluta upp med skiten:mad:

Det är hdmi och displayport nu som gäller

Är helt säker på att större delen av folk fortfarande använder VGA.

Permalänk
Medlem

... så det är på det här grafikkortet som intels gamla uttjänta box kylare hamnar?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vilket är bäst lämpat för crossfire tro? rev1, rev2 eller detta?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vad betyder "11% lägre temperatur"?

Att det med deras kylare är upp till 11% lägre temperatur än referenskylaren.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

jag är intresserad av ett 5770 nu efter jul, men jag vill ha den rediga burk kylaren som flyttar värmen ut ur chassit, OCH som dessutom är mycket snyggare enligt min mening.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Att det med deras kylare är upp till 11% lägre temperatur än referenskylaren.

På vilken skala då?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Vad betyder "11% lägre temperatur"?

Den enda rimliga tolkningen är att det blir 11% mindre temperaturskillnad gentemot den kylande luftens temperatur än om de använt referenskylaren, och då troligen den nya referenskylaren.

Om man menat att den absoluta temperaturen sjunker med 11% skulle det innebära att GPUn jobbar under fryspunkten...

/Olle

Permalänk
Medlem

måste ändå säga att jag är glat att ja har 2st av den första generationen med hel täckande kylaren, tycker inte dessa grafik kort ser någe bra ut, men presterar säkert bättre kylningsmässigt

(särskrivning och felstavning är min specialite ^_^)

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet