Har licens ingen skiva, var ladda ner?

Permalänk
Medlem

Har licens ingen skiva, var ladda ner?

Jag har en äkta licens på Win 7 Home premium men jag har ingen skiva.

Var kan man ladda ner det?

Sen en fråga till, jag vet inte om licensen jag fick är till 32 eller 64 bitars, hur sjutton tar man reda på det? Jag har ju så att säga bra licensnummer inget annat.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ladda ner kan man göra från de flesta torrent/P2P sidor men du borde ju veta att vi inte pratar om sånt här.

Licensen funkar till både 32bit och 64bit.. Annars står det vilken typ du har om du öppnar egenskaper för "den här datorn".

Permalänk
Medlem

Re: Har licens ingen skiva, var ladda ner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty76
Jag har en äkta licens på Win 7 Home premium men jag har ingen skiva.

Var kan man ladda ner det?

Sen en fråga till, jag vet inte om licensen jag fick är till 32 eller 64 bitars, hur sjutton tar man reda på det? Jag har ju så att säga bra licensnummer inget annat.

Det väldigt viktigt att veta vilken TYP av licens du har.
Har du fått den via en märkesdator? I så fall kommer nästan ingen nedladdad version att fungera för dig.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Nyckeln är ju äkta så man tycker man borde kunna ladda ner den ifrån MS. ille helst inte använda P2P.

Har aldrig installerat med nyckeln så jag kan inte kolla i datorn, fått nyckeln av en Tech-net kompis...

Sen hittar jag inte home premium varianten på de mer suspekta alternativen...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

man ska kunna köpa en DVD från microsoft med alla versioner på för ca 50kr utan licens,, sen får man använda den licens man har liggande till den,, jag gjorde så med vista. ta kontakt med microsoft så ska de säkert lösa sig. DVD jag köpte hette "Windows Vista anytime upgrade"

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jo men jag ville få hem det dag. På måndag får jag tag i killen igen och då kan vi hämta det på tech-net. Men jag ville installera nu i helgen..

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

du måste endå ha nycklen för att kunna installera skiten om jag inte har fel

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

Jag har nyckeln ingen oem nyckel, utan en retail nyckel. Men jag saknar skiva...

Nyckeln har jag fått ifrån kompis som är it-ansvarig på ett större bolag, Nyckeln är en nyckel som man kan få via Tech-net om man arbetar inom IT.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

men går det inte att ladda ner win7 på MS hemsida? det kunde man väll med xp förut.. Ladda ner en torrent tar ju emot lite..

Visa signatur

NIL

Permalänk

ta en från pirate bay då? och skriver in din egen licens istället för att fuska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Botox
men går det inte att ladda ner win7 på MS hemsida? det kunde man väll med xp förut.. Ladda ner en torrent tar ju emot lite..

Jo men endast ifall man köper det. Det finns ingen testversion som man sedan kan konvertera till fullversion... tyvärr.

Finns dock tillgängligt att ladda ner ifrån MSDN ifall man nu har ett konto där.

Annars så är det enda alternativet att ladda ner det ifrån någon torrentsida.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty76
Jag har nyckeln ingen oem nyckel, utan en retail nyckel. Men jag saknar skiva...

Nyckeln har jag fått ifrån kompis som är it-ansvarig på ett större bolag, Nyckeln är en nyckel som man kan få via Tech-net om man arbetar inom IT.

---------------------------------------------------
Då behöver du ha rätt skiva i vilket fall som helst, jobbar också inom detta och vet inte hur många gånger jag lyckats slarva bort skivan..och jag har då aldrig lyckats hitta skivorna på något annat sätt iaf.

har iofs inte letat ihjäl mig, men har iaf försökt med xp och även vista..det är möjligt att du hittar en retail för win7 kanske..men det låter jag vara osagt.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(