koppla in nytt grafikkort...

Permalänk

koppla in nytt grafikkort...

Köpte ett hd4770 men såg att inte mitt nätagg. (ace 420W) hade någon sån där 6pin kontakt som är strömuttag på grafikkortet..går det att koppla in på något sätt eller måste jag köpa nytt aggregat?

följde med en sån där pci-e power connector men det är ju bara 3 pinnar på de vita kontakterna och dessa passar ju inte till nån från nätaggregatet det är ju 4?! fattar 0...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bbz
Köpte ett hd4770 men såg att inte mitt nätagg. (ace 420W) hade någon sån där 6pin kontakt som är strömuttag på grafikkortet..går det att koppla in på något sätt eller måste jag köpa nytt aggregat?

följde med en sån där pci-e power connector men det är ju bara 3 pinnar på de vita kontakterna och dessa passar ju inte till nån från nätaggregatet det är ju 4?! fattar 0...

Emm, va? Kontakt med 3 pinnar? Är det en sån här du har:
http://www.playtool.com/pages/psuoverload/adapter.jpg

Det är den du ska använda. Ett starkt tips: Läs manualen!!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Re: koppla in nytt grafikkort...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bbz
Köpte ett hd4770 men såg att inte mitt nätagg. (ace 420W) hade någon sån där 6pin kontakt som är strömuttag på grafikkortet..går det att koppla in på något sätt eller måste jag köpa nytt aggregat?

följde med en sån där pci-e power connector men det är ju bara 3 pinnar på de vita kontakterna och dessa passar ju inte till nån från nätaggregatet det är ju 4?! fattar 0...

att det bara är 3 pinnar gör inget, det skall av någon anledning vara så:confused:

Permalänk

yes det är en sån. Alltså jag tycker jag är hyfsad på datorer men fattar fan inget
Hur gör man? måste ju ha fel nätaggregat? dom där kontakterna passar då ingenstans...

Permalänk

fick dit den när jag tröck allt jag orka..verkar skumt, ingen bild på skärmen heller...kör med vga adapter kanske för gammal skärm också? gammalt moderkort? haha puh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bbz
fick dit den när jag tröck allt jag orka..verkar skumt, ingen bild på skärmen heller...kör med vga adapter kanske för gammal skärm också? gammalt moderkort? haha puh

En bild på hur det ser ut skulle hjälpa mycket.
Ladda upp den här: http://www.imageshack.us/

Permalänk
Medlem

du sätter in 2 st 4pin i 3pinarna som går till 6pin sladden bara?
alltså adaptern till molex kablarna och sen delen där det är en 6pin ska du sätta in i grafikkortet. go jul på't

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Men byt nättagg, innan det brinner upp.
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=showres...

Ja, det låter vettigt.

Permalänk

Quickzor> det funkade inte att koppla som du sa...om inte moderkortet är sär men det ska väl gå att köra ett j*vla 4770 med det!!!

får väl byta nätaggregat känns dock såå onödigt när de drar så lite ström känns som om 400W räcker gott och väl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bbz
Quickzor> det funkade inte att koppla som du sa...om inte moderkortet är sär men det ska väl gå att köra ett j*vla 4770 med det!!!

får väl byta nätaggregat känns dock såå onödigt när de drar så lite ström känns som om 400W räcker gott och väl...

400W räcker, om det är 400W kvalité-agg. Vilket ACE inte är.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

nåväl kan kanske vara något med inbyggda grafiken som sitter i nu som spökar?

får göra en sista test annars river jag ut all skit och köper nytt..

tack för hjälpen!