SweClockers foldinglag mot nya rekord

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Senast jag kollade så fungerar inte GPU-klienten i SLi/Crossfire, det måste vara avaktiverat. Finns även speciella WUs anpassade för Core i7.

Det måste ju finnas någon lösning på det.. Blev sugen på att köra min i7 som går i 4.12Ghz tillsammans med mina överclockade GTX 280 kort bara för att se vad man kan komma upp i per dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
Senast jag kollade så fungerar inte GPU-klienten i SLi/Crossfire, det måste vara avaktiverat. Finns även speciella WUs anpassade för Core i7.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Det måste ju finnas någon lösning på det.. Blev sugen på att köra min i7 som går i 4.12Ghz tillsammans med mina överclockade GTX 280 kort bara för att se vad man kan komma upp i per dag.

Det GÅR att folda med SLI påslaget, dock endast på en bräda/kärna. Alltså en foldar och den andra är idle.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d2004
efter som gruppen jag är med i nästan slutat folda kommer jag joina sweclockers F@H grupp.

så fort jag fixat routern så ska jag kunna hjälp till med 2 ps3,or och en dator och nästa år 2 datorer : ).

roligt att se att ni är aktiva : D

nån som vill betala el räkningen ?

+1

Anser nog att det är bättre att minska elförbrukningen, än att vika proteiner. Hur mycket Kw går åt till alla dessa datorer som står på dygnet runt?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
+1

Anser nog att det är bättre att minska elförbrukningen, än att vika proteiner. Hur mycket Kw går åt till alla dessa datorer som står på dygnet runt?

har man eluppvärmda element så kan man ju dock stänga av dem och låta datorn värma huset. Kanske inte fungerar när det är riktigt kyligt ute men ändå.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
+1

Anser nog att det är bättre att minska elförbrukningen, än att vika proteiner. Hur mycket Kw går åt till alla dessa datorer som står på dygnet runt?

Alla energi blir värme i slutändan så står nu ett ps3 och viker en hel dag så värmer du huset samtidigt. det är kallt i Sverige

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Det GÅR att folda med SLI påslaget, dock endast på en bräda/kärna. Alltså en foldar och den andra är idle.

Jajo, men själva vitsen med att jag har SLI är att jag ska kunna använda det också.

Känns ju tråkigt att bara använda hälften av kraften (av GFX kapaciteten) eller hur ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
+1

Anser nog att det är bättre att minska elförbrukningen, än att vika proteiner. Hur mycket Kw går åt till alla dessa datorer som står på dygnet runt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
har man eluppvärmda element så kan man ju dock stänga av dem och låta datorn värma huset. Kanske inte fungerar när det är riktigt kyligt ute men ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Alla energi blir värme i slutändan så står nu ett ps3 och viker en hel dag så värmer du huset samtidigt. det är kallt i Sverige

fungerar rätt bra... min Chieftech Dragon burk med 9st HDD har ståt på i 3 år nu & "värmt" upp min lya... funkar skitbra även om jag inte foldar proteiner utan söker efter aliens på SETI bl.a

har inte hittat många griddare med samma smak på nätet som är aktiva iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Jajo, men själva vitsen med att jag har SLI är att jag ska kunna använda det också.

Känns ju tråkigt att bara använda hälften av kraften (av GFX kapaciteten) eller hur ?

tja... jag har inte riktigt förståt vitsen med SLI/crossfire om man inte håller på med seriösa animationer, konstruktioner eller film känns lite slösaktigt att använda SLI till spel.... & jag vill gärna kalla mig en riktig gamer... men kör helst single-mode eller singelspel dock eller som det heter... PvE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Jajo, men själva vitsen med att jag har SLI är att jag ska kunna använda det också.

Känns ju tråkigt att bara använda hälften av kraften (av GFX kapaciteten) eller hur ?

Om du vill använda hela, halva eller inget alls är givetvis upp till dig själv. Jag ville bara inte att alla skulle missledas av MrStalker's post, utan säga hur det verkligen ligger till med SLI-stödet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finnen78
dum fråga kanske... men...

kör ni något annat än folding?

själv kör jag SETI, Einstein & milkyway

tycker de mycke roligare & leta efter ET än & vika massa Jela proteiner

Svårt att komma igång med seti har inte kört det på en massa år!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
+1

Anser nog att det är bättre att minska elförbrukningen, än att vika proteiner. Hur mycket Kw går åt till alla dessa datorer som står på dygnet runt?

Kan glädja dig med att jag inte foldar mycket under sommaren! då åker jag med min båt med min 70 hk 2.takt från 77 som tar 4 liter milen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ja det går. Men om du ska köra SMP, se då till att inte GPU:n slöas ner av just SMP-klienten. Håll koll på din PPD med FahMon.

Hur lägger jag in klienterna i FahMon?

Hittar inte filerna FAHlog eller Unitinfo någonstans på hårddisken...

EDIT: Hittade

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Jaha då har man tappat 3 Stora WU's för att datorfan startat om sig under natten. om det var värme eller updatering vet jag dock inte.. suck..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det går inte att folda på ps3 medan man kollar film etc? Kollar film rätt mycket men kan inte bestämma mig för vilket som är bäst, folda eller spara energi...Just nu håller jag mig till energi!

Det där med life with playstation känns lite onödigt. Varför inte bara en klient i bakgrunden?!?!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ja det är synd, borde gå å folda i bakgrunden men tydligen inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Hur lägger jag in klienterna i FahMon?

Hittar inte filerna FAHlog eller Unitinfo någonstans på hårddisken...

EDIT: Hittade

Citerar för att visa lösningen om någon annan har problem.
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Folding@home-gpu

Roligt att det gå så bra för oss nu:) Hoppas det håller i sig

Jag får ~1500ppd enligt FahMon med GPU och vanlig cpu-klient. Men jag har inte datorn på 24/7 heller.

edit: kan tillägga att lösningen är för windows 7(troligtvis också vista)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Citerar för att visa lösningen om någon annan har problem.
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Folding@home-gpu

edit: kan tillägga att lösningen är för windows 7(troligtvis också vista)

Tack för det, Win7-infon är nu tillagd i FahMon-guiden

Permalänk
Medlem

Visst är det kul att se att medans allt fler röster höjs för att vi måste vara mer medvetna och alla göra sitt för att rädda miljön så frodas folding hysterin ohämmat.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Om du vill använda hela, halva eller inget alls är givetvis upp till dig själv. Jag ville bara inte att alla skulle missledas av MrStalker's post, utan säga hur det verkligen ligger till med SLI-stödet

Jag foldar på båda korten med SLI-påslaget, inga problem alls. Vista 64. Jag har dock en skärm i varje kort och har extended desktop, annars funkar det inte. SLI på eller av spelar dock ingen roll alls för mig. Det är alltså skärmarna/extended desktop som är det begränade, inte SLI på eller av.

Angående det där med ström/värme så visst drar det ström. Betalar man dock sin egen värme så är det inte något större problem under vintern anser jag, bara att stänga av ett element eller två.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Jag foldar på båda korten med SLI-påslaget, inga problem alls. Vista 64. Jag har dock en skärm i varje kort och har extended desktop, annars funkar det inte. SLI på eller av spelar dock ingen roll alls för mig. Det är alltså skärmarna/extended desktop som är det begränade, inte SLI på eller av.

Där ser man. Tack för infon. Får väl ta och bita i det sura äpplet nu då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Där ser man. Tack för infon. Får väl ta och bita i det sura äpplet nu då

Nja, jo, fast det nog rätt som du säger, beror på hur man ser på det. Det finns ju inte SLI-stöd, då hade man ju kunnat använda två kort som ett, och det kan jag ju inte. Jag måste behandla vart och ett för sig med skärm och skrivbord till varje kort. Däremot så störs inte klienten av att SLI är aktiverat vilket underlättar när man t.ex. ska växla från folding till spel. Återigen Vista då.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Skrev ihop en liten guide för Er som har problem att köra på flera GPU. Endast för vista och W7 användare OBS! (ej win xp)

Detta är en svar till en kille som frågade mig privat via ett meddelande så here it goes:

Hej!

Har en fråga rörande folding@home med flera GPUs.

Halloj!

Multi GPU folding guide Anpassad för ATI kort - vet inte om Nvidia sry...

Du ska nog inte känna som du gör då det är inga enkla grejer att få folding igång på flera gpu's. jag hade ont i huvudet när jag var klar...

först och främst: stäng av crossfire för guds skull när du ska börja folda.

Du som jag kör W7 så första du gör är att skaffa en dummy adapter för att lura din 2a gpu i windows 7 och få det att tro att den är aktiv. alternativt anslut en annan skärm... Något måste vara anslutet - inte en chans att det funkar annars.

Kolla här hur du gör adaptern enkelt själv: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=3293052 (resistorer kan man köpa på elfa)

Nu är dina GPU:er aktiva och redo för folding, copy+paste länken nedan och ladda ner klienten, installera som vanligt men skriv inga uppgifter eller starta klienten ännu. om det startar automatiskt kolla upp det och avsluta...

länk: http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/Fold...

Gå nu till installationsmappen "folding@home" vanligtvis på din C: enhet - du ser att det finns några filer där runt 4-5 st inkl. en som ser ut som en molekyl.

På min pc log dessa filer här: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu Chansen är stor att det är samma hos dig!

Sen avänder du denna guide: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=568770

Tänk på att du ska inte göra allt/läsa som står där utan läs vad jag skrev nedan. Använd guiden som bildreferens - endast. Du ska nu konfigurera klienterna för 2 gpu kärnor...

Gör så här: kopiera alla filer från folding@home mappen som, som sagt ligger här: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu till en nyskapad mapp på din C:\ partition. Mappen ska heta 1 och 2 (mer mappar om du har fler GPUS=)) ex. C:\1 och C:\2. OBS! Mapparna skall ligga på C:\ inte någon annanstans.

Starta inget än! Nu ska du skapa genvägar av exe filer (molekylliknande filer) från varje mapp som du skapat och kopierat filerna till. högerklicka på molekylfilen alltså exe filen och välj skicka till skrivbord/send to desktop

Nu har du 2 genvägar på skrivbordet döp om dom till GPU1 och GPU2. tips: skapa en gänväg i taget och döp om direkt sen skapar du nästa osv.

Högerklicka på gpu1 och välj egenskaper. I fältet Mål/target lägger du till efter semikolon -gpu 0 -verbosity 9 -local Glöm inte en mellanslag mellan semikolon och -gpu 0 -verbosity 9 -local

I fältet "starta i/start in" skriver du: "C:\GPU1"

svårt? se bild här: http://go.overclockers.com/?id=1132X509988&url=http%3A%2%2Fi5...

samma procedur för gpu2 genvägen men byt gpu 0 mot gpu 1 och "C:\GPU1" mot "C:\GPU2"

lycka till och god jul:D

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Tja har precis börjat folda för sweclockers:P

Undrar vart man ser vad man har för ppd?

Och kör jag endast men min gpu-klient på så ligger gpu-aktivitet på 99 % konstant och cpu på ca 30.
Men kör jag med smp-klienten och gpun på sammtidigt så ligger processorn självklart på 100%, men gpu aktiviteten sjunker istället till mellan 50 och 70 %.

Varför sjunker gpu aktiviteten när processorn belastas?

Har testat att sätta aktivitets målet på processorn till 70 % men detta gjorde ingen skillnad på gpu-aktiviteten

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Tja har precis börjat folda för sweclockers:P

Undrar vart man ser vad man har för ppd?

Kolla här

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Men kör jag med smp-klienten och gpun på sammtidigt så ligger processorn självklart på 100%, men gpu aktiviteten sjunker istället till mellan 50 och 70 %.

Varför sjunker gpu aktiviteten när processorn belastas?

Har testat att sätta aktivitets målet på processorn till 70 % men detta gjorde ingen skillnad på gpu-aktiviteten

Så är det, gpu-klienten behöver lite cpu för att funka, ligger cpun på 100% så sjunker gpu-klienten dramatiskt, oftast mycket mer än cpun bidrar med (blir alltså en nettoförlust). Så om du vill ha bra score och lite strul så kör bara på gpun.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

finns det en klient till xbox 360 också?

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoena
finns det en klient till xbox 360 också?

Nej det finns inte. Verkar som de inte helt enkelt inte tyckte att den skulle klara biffen:

Folding@home, not possible on Xbox 360?

Permalänk
Medlem

Då var vi över 1kk ppd på laget som 24h average. Bra jobbat!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Skrev ihop en liten guide för Er som har problem att köra på flera GPU. Endast för vista och W7 användare OBS! (ej win xp)
...
...

Högerklicka på gpu1 och välj egenskaper. I fältet Mål/target lägger du till efter semikolon -gpu 0 -verbosity 9 -local Glöm inte en mellanslag mellan semikolon och -gpu 0 -verbosity 9 -local

Ehm, det heter inte semikolon. Citationstecken är nog vad du menar, alltså ".
Semikolon är ;

Alltså ska det t.ex. vara:
"C:\blalalla" -gpu 0 -verbosity 9 -local

Dessutom är din länk till bilden bruten, här är den:
Länk till bild

Annars bra guide

Visa signatur
Permalänk

Nu har jag börjat köra gpu klienten. 5500 ppd på mitt 8800 gtx. Vi är 1,3 veckor ifrån att gå förbi 2cpu.com och inta 23:e platsen, hehe.

http://folding.extremeoverclocking.com/team_overtake.php?s=&t...

Jag hoppas att Fermi presterar bra i f@h. Då blir det nog två stycken för mig annars nöjer jag mig med ett.