Permalänk
Medlem

Godast kebab och falafel?

Vilka ställen rekommenderar ni där ni bor? Jag pendlar mellan Helsingborg och Göteborg så jag nominerar:

Godast kebab: Amadeus Pizzeria (Helsingborg), stor kebab med vitlök och stark tomatsås

...för att man alltid får nybakat pitabröd, väldigt fräscha grönsaker och gott kött, inte grått eller fettigt. Skitgod sås också, riktigt hemlagad. Detta är kebabens coca cola, standarden där alla andra kebaber jämförs med.

Godast falafel: Ali Baba (Göteborg) på backaplan, falafelrulle med alingås

... för att man får mera krydda och smak i falafeln eftersom det finns goda örter och sånt från mellanöstern i rullen. Sukt fräsch och stor, och billig med. Sesamsåsen är skitgod också.

Vilka ställen tycker ni har godast kebab/falafel? Sånt är viktigt när man kommer till en ny svensk stad och inte vet vart man ska lägga sina pengar för en god kebab.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Shit, jag bor i Malmö, falafelvagnarnas stad men jag kan inte komma på vart som finns godast. Jag brukar bara handla någonstans och det smakar likadant överallt. Skillnanden är väl isåfall hur mycket man får.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Där jag bor finns det ingenstans där det säljs Falafel. (Förutom i frysdiskarna i matbutikerna, dessa smakar äckligt som fan!)

Ju högre upp i landet, ju mindre ställen blir det där man kan köpa en "riktig" falafel. Jag tror dock att det finns ETT ställe i Luleå, men där har jag aldrig testat då jag inte vet var det är.

När jag pratar om falafel där jag bor, så har ALLA frågat: "Falafel, vad är det...?"

Jag var 17 år då jag provade min första Falafel i Lund...det var mums!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

Då får väl jag nominera Pingvin i Uddevalla, deras kebab är ruskigt god och en riktigt rejäl portion för en schysst summa (~60kr inkl dricka).

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns inte så många ställen i salem /tumba där de serverar sånt vad jag vet

Permalänk

I Stockholm/närliggande är all kebab vidrig: undantag för Palmyra Kebab, som dock ligger tiotals minuter från centralen. Direktbuss centralen <-> Palmyras hade varit fint.

Väldigt tragiskt måste jag säga... En typisk kebabrulle i Stockholm kostar 65:-, innehåller pyttelite mat, är kall och smakar skit.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag gillar fan Charlie Chaplin-stället på värnhemstorget, heter något sånt, nog dem bästa kebaberna i malmö. Annars är det gula gatuköket vid kanalen mittemot stadsbiblioteket helt okej för en kebab!

Käkar inte falafel.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Jag gillar fan Charlie Chaplin-stället på värnhemstorget, heter något sånt, nog dem bästa kebaberna i malmö. Annars är det gula gatuköket vid kanalen mittemot stadsbiblioteket helt okej för en kebab!

Käkar inte falafel.

Charlie Chaplin i Malmö har den godaste falafeln jag har smakat! Japp, det heter Värnshemstorget. Är ni där borde ni gå till Svalans Grill med och smaka deras vitlökshamburgare, GALET god!

Kebab/Falafeln i kiosken vid Karlskronaplan är också nice!

Bor dock vid Ystad så det blir mest Kebab på Rayans Favoriter på Österports Torg. Det är dock väldigt god kebab så har ni vägarna förbi borde ni prova!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kebab från Malmö kebab på Amiralsgatan (flyttade från Saluhallen)
Falafel eller kycklingkebab från Badrans vid stadsbiblioteket

Jalla jalla på Bergsgatan är heller inte så farlig..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Malmöbor kommer fan dominera denna tråden. Finns ett falafel och kebabställe i varenda jävla hörn här.

Själv tycker jag Inter Grill vid Möllevångstorget har god kebab. De gör ett eget och krispigt bröd, inte vanlig pitabröd som man får överallt. Deras kebab smakar också annorlunda. Varenda ställe har fan falafel och kebab som smakar likadant, förutom Inter Grill då.

Äckligast kebab har Falafel Nr.1 på Nydala samt den nya i Söderkulla. Aldrig mer dessa ställen...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Malmöbor kommer fan dominera denna tråden. Finns ett falafel och kebabställe i varenda jävla hörn här.

Själv tycker jag Inter Grill vid Möllevångstorget har god kebab. De gör ett eget och krispigt bröd, inte vanlig pitabröd som man får överallt. Deras kebab smakar också annorlunda. Varenda ställe har fan falafel och kebab som smakar likadant, förutom Inter Grill då.

Äckligast kebab har Falafel Nr.1 på Nydala samt den nya i Söderkulla. Aldrig mer dessa ställen...

Fanns ju en jävla story om Falafel No1 för några år sen angående vissa "genitala" tillsatser i såsen ...

Har aldrig ätit där sen dess ...

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kebabstället på Järntorget i Göteborg har fördjävla god kebab.

Jag utbrast något bögigt 'mmmm' när jag åt där med en kompis så han blev full i flabb och drog upp det 100 gånger därefter.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kristianstad: Balkonis

ligger ute vid långebro (industriområdet) där får du den godaste kebaben i överdimensionera format. till ett bra pris.

ägaren har hatt en full stjärnig resturang i stockholm innan.

Rekommenderas

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Direktbuss centralen <-> Palmyras hade varit fint.

Det är seriöst ingen dålig ide, hade lätt gått runt.

Annars har man ju falafelkungen på sveavägen precis bredvid stadsbiblioteket. Stället är öppet 23 timmar om dygnet och har riktigt schysst fyllemunch men även mat som smakar riktigt bra när man är nykter.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

Gamla Aross Grill som låg på Värnhem i Malmö, där kunde de fan sitt!
Den finns dock inte kvar längre, jag har hört rykten om att de har flyttat dock.

Jag lägger in ett gott ord för Campus brevid KB också, det är fan det enda stället jag har varit på i Malmö där man får rejäla portioner utan att de tar hutlöst betalt.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag godaste falafel:n inhandlas på vikings pizzeria i skellefteå.

eftersom det är norrland så består inte rullen av ett bröd bara, utan en margarita. vilket gör det ganska stor och mättande.
det som gör det hela är är att viking har en västerbottens ost blandning på pizzorna.
även en sås som jag inte riktigt kan sätta fingret på men har inte smakat nått liknande någerst.
men gissar att det är nån sortsgräddfils grun i den.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Pizzeria Palma Vimmerby. asgo falaffel å kebab

passar på å göra lite gratisreklam dessutom
39:- för alla pizzor/kebab incl öl och sallad dessutom på torsdagar smasken å bra pris

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=Restauranger&var...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Det är seriöst ingen dålig ide, hade lätt gått runt.

Annars har man ju falafelkungen på sveavägen precis bredvid stadsbiblioteket. Stället är öppet 23 timmar om dygnet och har riktigt schysst fyllemunch men även mat som smakar riktigt bra när man är nykter.

Gillar verkligen inte falafelkungen vid stadsbiblioteket. Senaste fyllan drog jag och polarn in på 7-eleven och köpte en big toast istället. Hade tagit donken före falafelkungen också. Dock är palmyras kung, även Husets Kebab vid Gullmarsplan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Charlie Chaplin i Malmö har den godaste falafeln jag har smakat! Japp, det heter Värnshemstorget. Är ni där borde ni gå till Svalans Grill med och smaka deras vitlökshamburgare, GALET god!

Tänkte mer att jag inte visste vad gatuköket hette, Värnhemstorget vet jag att det heter.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Fanns ju en jävla story om Falafel No1 för några år sen angående vissa "genitala" tillsatser i såsen ...

Har aldrig ätit där sen dess ...

Var det verkligen Falafel Nr.1? Trodde alltid det handlade om nåt annat falafelställe.

Glömde förresten den på Södervärn, vet inte vad den heter men den ligger bredvid nån sorts bilaffär, biltema eller nåt. Riktigt skabbig falafel säljer dem.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

La Caza i Falkenberg - Kebabrulle med stark sås = win!
Om ni har vägarna förbi

Permalänk
Medlem

Pizzeria Hawaii i Tranås.

Riktigt god kebab, men framförallt kebabsås. Ingen trist, alldaglig, vitlökssås här inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Då får väl jag nominera Pingvin i Uddevalla, deras kebab är ruskigt god och en riktigt rejäl portion för en schysst summa (~60kr inkl dricka).

Pingvin duger helt Ok efter krogen, men Chaplin har ju fan bättre!.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hc city i lorgrensborg i malmö har bästa kebaben och falafelen och riktigt bra pris med.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

Dallas pizeria... finns på korsningen mellan Andersberg och Fridhem (när man åker mot Hedesunda)

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Var det verkligen Falafel Nr.1? Trodde alltid det handlade om nåt annat falafelställe.

Glömde förresten den på Södervärn, vet inte vad den heter men den ligger bredvid nån sorts bilaffär, biltema eller nåt. Riktigt skabbig falafel säljer dem.

Ganska säker på att det var Falafer Nr.1.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Falafel Nr. 1 på Dalaplan i Malmö:) Absolut godaste kebaberna, obs, varning för den starka såsen(:

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem

Godaste Kebaben i Sthlm serverar Palmyra kebab i Årsta.
Där får man otroligt stora portioner som även smakar grymt bra.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Pizzeria Palma Vimmerby. asgo falaffel å kebab

passar på å göra lite gratisreklam dessutom
39:- för alla pizzor/kebab incl öl och sallad dessutom på torsdagar smasken å bra pris

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=Restauranger&var...

Du kan inte vara allvarlig med det? Nog för att Shalom är sämre numera, men ändå... I Vimmery är det nog Piripiri enligt mig.
I Linköping blir det Kebab-Baren.
Stockholm måste jag hålla med tidigare skribent ang. Palmyra.
Uppsala skulle jag nog säga är Rawanduz vid Heidenstamstorg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynamite
Du kan inte vara allvarlig med det? Nog för att Shalom är sämre numera, men ändå... I Vimmery är det nog Piripiri enligt mig.
I Linköping blir det Kebab-Baren.
Stockholm måste jag hålla med tidigare skribent ang. Palmyra.
Uppsala skulle jag nog säga är Rawanduz vid Heidenstamstorg.

gillar inte pirri pirri. tycker dom blivit så dåliga... va bättre innan när dom fortfarande hette kajutan

personligen tycker jag palma är bäst men det är ju en smaksak. beställer sällan kebab men tycker lätt dom har bäst kebab och skystast personal det är värt mycket

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows