Hitta drivrutiner till ett Mobo Abit IP35, omöjligt?!

Permalänk
Medlem

Hitta drivrutiner till ett Mobo Abit IP35, omöjligt?!

God fortsättning allesammans,

Det är så att jag tänkte få liv i en gammal dator och ge till lillasystern och jag undrar nu ifall det är någon här som kan hitta drivrutiner (som fungerar att ladda ner) till ett Abit IP35 mobo. Jag hittar verkligen ingen sida där nedladdningslänkarna fungerar och detta gör mig galen.

Hoppas att det finns någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig med detta..

Två tusen tack för svar!

Permalänk
Medlem

Med hälsningar från google-klubben HSKDV
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail...

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Med hälsningar från google-klubben HSKDV
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail...

Hehe så långt kom jag med, testa och tryck på DL länken så får du se.....

Permalänk
Medlem

Me va faen!

Inte mer än en månad eller två sen jag tankade drivare till ett gammalt ABit jag hittade då jag dök i containern.

Sry man

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Hehe nps, tack för försöket iaf

Permalänk
Medlem

Får vara glad att jag drog ner drivare etc till det NF8 jag hittade i tid då Undrar om det är tillfälligt eller om dom konkat

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Googla på filnamnen. Öppna länkarna i en ny flik, kopiera filnamnet och googla, finns på andra sidor än Abits. Jag testade några och fann dom.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Intel chipset. P35. www.intel.com
Läs i manualen (eller direkt på kretsarna) vad för nätverkskrets resp ljudkrets som sitter på kortet. Sedan går du till resp tillverkares hemsida. Tex www.realtek.com.tw tillverkar både nätverk och ljud till många moderkort.
Som bonus får du senaste versionen då Abit knappast uppdaterat sidan på några år.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Hittade några drivrutiner här http://driverscollection.com/?H=IP35&By=ABIT

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Tack som bara den for alla svar!

Borjar fa lite ordning pa datorn nu, chipsetet ar installerat sason LAN drivers sa nu kan jag antligen surfa.
Dock sa stod det nar jag installerade chipsatet att USB portar inte fungerar med den driver sa nu undrar jag hur jag ska ga till vaga for att fa dessa att fungera, ar aningen jobbigt att navigera utan en fungerade mus (kor PS tangetbord som det ar nu)

Edit:
USB var disabled i BIOS nu fungerar det!

En fraga till nu

Det ar sa att jag satt in 2 sata diskar i datorn varav den slaven inte syns, jag laddade ner raid drivrutinerna fran driverscolection men det finns ingen .exe fil eller install fil sa nu undrar jag hur man gar till vaga.

Vanliga Halsningar